Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، زهره الهیان شامگاه چهارشنبه در آیین اختتامیه دوره ملی دانش افزایی ویژه مدیران، روانشناسان و مشاوران مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در کرمان افزود: ایران اگر توفیقی دارد به  خاطر جمعیت جوان پیشرو و پیشران آن است اما طی ۲۰ سال آینده که سالمند شویم این نیروی پر تحرک و پرتوان را نداریم و درآمدها صرف سالمندان می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: طرحی در خصوص جمعیت جوان و حمایت خانواده متشکل از ۹ کمیسیون در مجلس شورای اسلامی شکل گرفته که کار مجلس گذشته را تکمیل کردیم و در این طرح تسهیلات و مشوق هایی برای خانواده‌ها برای فرزندآوری در نظر گرفته است.

رییس فراکسیون سازمان‌های مردم نهاد مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه موانع فرزندآوری را بر میداریم گفت: اگر این طرح اجرا شود گامی مهم در حفظ جمعیت جوان خواهد بود، شورای نگهبان ایراداتی به آن گرفته که اگر اصلاح شود به مدت هفت سال به صورت ازمایشی در کشور اجرای می شود.

وی ادامه داد: همچنین این طرح مجلس شورای اسلامی حمایت از بانوان، تسهیلات مسکن، زمین، ازدواج، جوانان، بیمه زوج‌های جوان نابارور را حمایت می‌کند.

وجود سه میلیون زوج نابارور در کشور

وی افزود: امروز سه میلیون زوج نابارور در کشور داریم که از پس هزینه های ناباروری خود برنمی‌آیند لذا باید حمایت هایی در این طرح از آنان شود که گامی بزرگ برای فرزندآوری و ارتقای جمعیت جوان کشور است.

الهیان با بیان اینکه مشاوران خانواده ها را ترغیب کنند که فرزندآوری را در دستور کار خود قرار دهند گفت: مشکلات معیشتی، اقتصاد خانواده، مسکن و شغل در فرزندآوری مطرح است اما طی تحقیقاتی در نیمه شمالی تهران سن ازدواج بالاتر از نیمه پایین این شهر بوده که این چالش به علت فرهنگسازی است و اینکه به جوانان مسئولیت پذیری را نیاموختیم.

وی عنوان کرد: جوانان از ترس مسئولیت به این آسیب‌ها تن می دهند لذا والدین را با فرزند بیشتر در آینده حمایت جدی می‌کنیم.

وی افزود: افراد تنها موجب شده که برخی کشورها وزارت تنهایی تشکیل داده زیرا این چالش موجب افسردگی و مسائل جسمی و روانی جامعه می شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همه باید به زوج های جوان کمک کنیم زیرا تا ۱۰ سال آینده می توان اقداماتی برای حفظ جمعیت جوان کشور انجام داد که دیر نشود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با طرح این سئوال چقدر جوانان را با اندیشه بنیان گذار انقلاب آشنا کردیم؟ گفت: باوجود اینکه در این حوزه فعالیتی نکردیم، در استان کرمان حرکت‌های خوبی در این خصوص صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب به ما کمک کرد که ضمن مروری بر گذشته، تحلیلی از وضعیت حال و ترسیم تصویر آینده را داشته باشیم و این بیانیه نقشه راهی برای ما بود، مقام معظم رهبری تصویری پیش روی جوانان ترسیم کردند زیرا امید ایشان به جوانان است اما باوجود جمعیت گسترده جوان، از امروز به سرعت به سمت سالمندی می رویم.

الهیان افزود: حضرت امام نظریه جامع انقلاب اسلامی را ارائه کردند و وظیفه ما است که الگوهای مختلف را در هر حوزه ای ازجمله سلامت، خانواده و اقتصاد ترسیم کنیم.

وی بیان داشت: دوره دانش افزایی بسیار کمک می کند به خانواده زیرا الگویی برای مشاوران ترسیم می کند که زوج های جوان را با مهارت آموزی به سمت ازدواج موفق هدایت کند.

مجلس حقوق کودک در فضای مجازی را پیگیری می‌کند

رییس فراکسیون سازمان‌های مردم نهاد مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز آسیب های اجتماعی جدی متوجه خانواده ها است گفت: اینک با فضای مجازی و آسیب های آن روبرو هستیم که به خانواده‌ها تحمیل می شود لذا در کمیته حقوق بشر مجلس حقوق کودک در فضای مجازی را دنبال می کنیم.

وی ادامه داد: در این زمینه کودکان ما حال و وضعیت خوبی ندارند و پرونده جرایم ناشی از دسترسی به فضای مجازی بسیار زیاد شده که آسیب جدی برای خانواده‌ها است.

وی یادآور شد: تبلت ها را با وجود شیوع کرونا به دست نوجوانان دادیم اما والدین بر آن نظارتی ندارند که کودکان به کدام سایت ها دسترسی می یابند و خود آن نگرانی برای خانواده ها به‌وجود می آورد.

الهیان افزود: کودکان و نوجوانان برخی کشورها به راحتی به وسایل ارتباطی دسترسی دارند اما سیم کارت پاک به کودکان و نوجوانان خود اختصاص دادند اما مسئولان ما هنوز  متوجه مخاطرات این حوزه نشدند و آسیب آن خانواده ها را هدف گرفته که باید فکری برای آن شود.

سبک زندگی ایرانی اسلامی مورد توجه قرار گیرد

وی با بیان اینکه باید به سبک زندگی ایرانی اسلامی توجه داشته باشیم ابراز داشت: گنجینه غنی در این بخش داریم که در طب ایرانی و علوم ما درج شده اما به آن توجه نمی کنیم و در مقابل آن سبک زندگی غربی به کشور تحمیل می شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز حیوانات خانگی جای فرزندان را در خانواده ها گرفته و در برخی شهرستان ها نرخ رشد جمعیت به صفر رسیده که برای ما فاجعه است.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی انقلاب اسلامی ایران کرمان مقام معظم رهبری شورای نگهبان ناباروری تهران ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی انقلاب اسلامی ایران کرمان مجلس شورای اسلامی انقلاب اسلامی ایران کرمان مقام معظم رهبری شورای نگهبان ناباروری تهران ایران اخبار کنکور مجلس شورای اسلامی فضای مجازی جمعیت جوان خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۵۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب اعتبارات مورد نیاز طرح‌های آبرسانی البرز ویژه پیگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا نامداری از دیدار با علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی خبر داد و دستاورد این نشست را در مسیر پیشرفت پروژه‌های آب و فاضلاب استان مطلوب عنوان کرد.

وی افزود: در این دیدار گزارش مبسوطی از وضعیت پروژه‌ها و طرح‌های آب و فاضلاب سطح استان البرز ارائه و اهمیت حمایت مسؤولان استان به ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مسیر پیشبرد اهداف شرکت آب و فاضلاب استان البرز یادآور شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز بیان کرد: پیرو وعده مساعد نماینده منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی، مقرر شد تا جذب اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری در خصوص پروژه‌های آب و فاضلاب به صورت ویژه پیگیری و محقق شود.

کد خبر 6085031

دیگر خبرها

  • ۲۴۵ نماینده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی خانه ملت می‌شوند
  • کمتر از نیم درصد جمعیت مشمول قانون مالیات بر سوداگری هستند
  • انقلاب اسلامی ایران بر جریان‌های استعماری دنیا مسلط شد
  • انتقادات تند ذوالنوری از قالیباف در صحن مجلس /قدرت باید به نمایندگان برگردد
  • مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور
  • جذب اعتبارات مورد نیاز طرح‌های آبرسانی البرز ویژه پیگیری می‌شود
  • زیرساخت‌های جزیره خارگ تقویت می‌شود
  • ایران جوان
  • بیگی، نماینده مجلس: اگر ایران پاسخی به اسرائیل نمی‌داد، نظام سلطه ما را رها نمی‌کرد/ من در راستای استیفای حقوق مردم اظهارنظر کردم، شورای نگهبان مرا رد کرد؛ گفتند اظهارات، توییت‌ها و مواضع شما مطلوب ما نبوده/ از نظر احمدی‌نژاد اظهارنظر نمی‌تواند موثر باشد
  • نباید قیمت‌ های سلیقه‌ای خودروسازان ملاک قرار بگیرد