Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-28@23:57:52 GMT

اوضاع به کام همتی

تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۱۵۳۸۷

اوضاع به کام همتی


نامه نیوز - حمایت کارگزاران از همتی و تلاش برای راضی کردن سایر اصلاح‌طلبان روز به روز بیشتر می‌شود و آثار خود را نیز در نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد.

 جبهه اصلاحات هنوز حاضر نشده که برنامه همتی و مهرعلیزاده را بررسی کرده و احتمالا از آنان حمایت کند اما این به معنی منتفی بودن بحث حمایت اصلاح‌طلبان از آنان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقدامات اخیر دو کاندیدا برای راضی کردن احزاب و بزرگان اصلا‌ح‌طلب نشان می‌دهد که ایجاد تغییر در سیاست‌ها و تصمیمات خاصه در یکی، دو هفته آخر محتمل است.

این طور که به نظر می‌رسد البته تغیرات مذکور بیشتر به نفع همتی خواهد بود. چراکه طبق نظرسنجی‌هایی که این‌روزها دست به دست می‌شود، به همان اندازه که میزان رای مهرعلیزاده ایستا بوده و تغییری ندارد، رای همتی رو به رشد است!

این وضعیت احتمالا متاثر از حمایت‌های صریح کارگزارانی‌ها از همتی است. نظر حزب در این باره هنوز رسما اعلام نشده و به گفته سخنگوی آن یعنی مرعشی کارگزاران تابع نظر جبهه اصلاحات است. اعضای کارگزاران اما هر یک جداگانه در مصاحبه‌ها از در حمایت از همتی وارد می‌شوند. حتی طاهرنژاد در مصاحبه‌ دیروز خود گفته بود که کارگزاران برای راضی کردن جبهه اصلاحات در این زمینه رایزنی می‌کند (نقل به مضمون).

اظهارات امروز کرباسچی در مصاحبه با روزنامه سازندگی نیز شاهد دیگری بر این رویکرد است. دبیرکل کارگزاران گفته که «آقای همتی در این روزها بسیار خوب عمل کردند و سخنان معقولی بیان کردند که مگر ماکروفر است مشکلات کشور را در آن قرار دهید و با سرعت حل شود؟ ... در شرایط فعلی به نظر ما آقای همتی کسی است که مسائل کشور را می‌شناسد به خصوص با توجه به تخصص‌شان، در بعد اقتصادی راه‌حل‌های علمی و معقول برای حل نسبی مشکلات دارد اما خواسته و تلاش ما این است همه نیروهای اصلاح‌طلب با استفاده از صندوق رای و تک‌تک آراء شهروندان حرکت کند».

وی افزوده است: «ما در کارگزاران سازندگی به دنبال این هستیم که مجموعه اصلاح‌طلبان با استفاده از سلاح رای وارد صحنه انتخابات شوند. رای ندادن سلاحی کند است و در هیچ جامعه‌ای منجر به تغییر نمی‌شود.»
کرباسچی همچنین تاکید کرد: «تمایل قطعی دوستان ما در کارگزاران حتما این است که در انتخابات از آقای همتی حمایت کرده و برای ایشان تبلیغ کنیم و برنامه‌های ایشان را در انتخابات برای مردم توضیح دهیم اما در مجموع علاقه‌مند هستیم درباره این موضوع در مجموعه اصلاحات به یک جمع بندی برسیم».

جدی بودن کارگزاران در حمایت از همتی آنجایی معلوم می‌شود که حتی نیروهای سابق این حزب نیز در این باره تاکید می‌کنند. شاهد نیز اظهارات امروز محمد هاشمی در گفت‌وگو با آرمان که همتی را «خیرالموجودین» اصلاح‌طلبان می‌خواند. او می‌گوید: «به نظر من اتفاق مبارکی رخ داده و کسی که امروز در صحنه انتخابات حضور دارد دارای این توانایی است که مشکلات اقتصادی جامعه را مدیریت کند. بنده در شرایط حساس و خطیر کنونی کشور در بین موجودین انتخابات آقای همتی را «خیرالموجودین» می‌دانم.»

رشد رای همتی در نظرسنجی‌ها شاید علل دیگری هم داشته باشد اما بدون شک حمایت قاطعانه کارگزاران در آن نقش مهی دارد. این یعنی بخش‌هایی که انتظار می‌رفت از همتی حمایت کنند به او روی خوشی نشان داده‌اند و این درحالی است که آن بخش‌های دیگر که تصور می‌شد به خاطر حرف‌های تند و تیز مهرعلیزاده جانب وی را بگیرند، اساسا روی خوشی به انتخابات نشان نداده‌اند؛ حداقل فعلا.

حال باید منتظر ماند و دید که کارگزاران و حمامیان همتی موفق به راضی کرده جبهه اصلاحات می‌شوند یا خیر. همچنین باید دید که دیدار او با سید محمد خاتمی که گفته شده بود دیروز یا امروز انجام می‌شود، چه نتیجه‌ای دارد. درست است که اصلاح‌طلبان مثل قبل در به صف کردن مردم پای صندوق ‌های رای توانمند نیستند اما هنوز هم سرمایه اجتماعی دارند که اگر پای کار بیاید، می‌تواند نقش موثری در انتخابات داشته باشد. بر همین اساس شروع کمپین اصلاح‌طلبان یا حداقل بخشی از آنان به نفع همتی، ، تغییرات محسوسی در نظرسنجی‌ها و شاید هم نتیجه انتخابات ایجاد خواهد کرد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: جبهه اصلاحات اصلاح طلبان نظرسنجی ها آقای همتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۵۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوضاع عجیب ورزشگاه آزادی بعداز مراسم مذهبی!

در پی برگزاری مراسم اخیر با عنوان محفل امام حسنی‌ها در ورزشگاه آزادی، تصاویری از زاویه بالا منتشر شده که نشان‌دهنده حجم زیاد زباله پخش شده روی سکوها و محوطه زمین بازی است!

به گزارش تابناک ورزشی؛ پیش از این انتقاداتی درباره نشستن مختلط زنان و مردان در این مراسم کنارهم با وجود عدم اصلاح زیرساخت‌ها از جمله سرویس های بهداشتی استادیوم در فضای مجازی توسط برخی کاربران منتشر شده بود.

بعضی از کاربران نوشته‌اند کاش در این آیین مذهبی، شرکت کنندگان با جمع آوری زباله فرهنگ بالای خود در نظافت و پاکیزگی را به جامعه نشان می‌دادند. 

دیگر خبرها

  • اوضاع عجیب ورزشگاه آزادی بعداز مراسم مذهبی!
  • ترکیه، رقابت انتخاباتی دشوار در استانبول و آنکارا
  • بهبود گردشگری چهارمحال و بختیاری باعث کاهش بیکاری می‌شود
  • با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی بودیم
  • دادستان کل کشور: با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی بودیم
  • سناتور ضدایرانی در ۸۲ سالگی درگذشت
  • صرفه‌جویی ۵۴ همتی در حوزه آرد و نان با هوشمندسازی / در مرحله مردمی‌سازی هستیم
  • اعتبار ۲۴۰ همتی وزارت آموزش و پرورش در بودجه سال ۱۴۰۳
  • شریعتی: پایگاه رأی قالیباف در انتخابات شرکت نکرد/ اگر شورای نگهبان و رئیسی بیعت کنند، اصول‌گرایان هم در انتخابات بعدی رای نمی دهند
  • چکش‌کاری قوانین انتخاباتی/ اصلاح قانون انتخابات شوراها چه شد؟