Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد ساکی رییس اداره حفاظت محیط زیست هویزه گفت: آتش سوزی در بخش ایرانی هورالعظیم از بعد از ظهر امروز در مخازن شماره یک و ۲ تالاب آغاز شده است که آتش سوزی مخزن شماره یک غروب خاموش شده و حریق در مخزن ۲ هنوز ادامه دارد.

او افزود: محل آتش سوزی در مخزن شماره یک در شمال تالاب و در نزدیکی جاده امام رضا و در مخزن شماره ۲ در مرکز تالاب به موازات جاده شهید باکری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساکی بیان کرد: هر ۲ آتش سوزی در قسمت آبدار تالاب قرار دارد که امکان دسترسی به آن و اعزام امکانات اطفای حریق وجود ندارد اما نیروهای محیط زیست و شرکت نفت در حالت آماده باش هستند و در صورت نیاز با «اعزام بالگرد» نیز اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست هویزه مساحت آتش سوزی در هورالعظیم را بیش از 3 هزار هکتار عنوان کرد که در مخزن شماره ۲ بسیار وسیع‌تر است.

این مقام مسئول با بیان اینکه علت آتش سوزی‌ها هنوز مشخص نشده، اظهار داشت: این آتش سوزی می‌تواند طبیعی به دلیل گرمای زیاد هوا و یا عمدی (توسط صیادان و یا دامداران) و یا سرایت از آتش سوزی بخش عراقی تالاب باشد.

به گفته او ورودی آب به هورالعظیم در یک ماه اخیر کاهش زیادی داشته و نگرانی از افزایش آتش سوزی در این تالاب وجود دارد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست هویزه همچنین گفت: آتش سوزی در بخش عراقی تالاب هورالعظیم نیز از دیروز در شمال این تالاب آغاز شده بود که امروز به سه کانون در شمال و شرق افزایش یافته است.

محمد ساکی وسعت آتش سوزی در بخش عراقی هورالعظیم را چند هزار هکتار عنوان کرد.

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آتش سوزی محیط زیست خوزستان تالاب هورالعظیم آتش سوزی مخزن شماره محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۵۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران آماده همکاری با سایر کشورها در زمینه زیست محیطی است

به گزارش خبرگزاری مهر، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه در حساب کاربری خود در ایکس نوشت: «ما درخت افکن نه‌ایم آنها گروهی دیگرند با وجود صد تبر، یک شاخِ بی بَر نشکنیم!» روز جهانی زمین پاک" را گرامی می‌داریم. احترام به محیط زیست از ارزش‌ها و سنت‌های کهن ایرانی است.

وی ادامه داد: مقابله با فجایع طبیعی زیست محیطی و پیامدهای مخرب آنها، مستلزم همکاری‌های مشترک منطقه‌ای و بین‌المللی است.

کنعانی گفت: دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه‌ای و همسایگان، اهتمام ویژه‌ای برای برنامه‌ریزی، همکاری و مقابله مشترک با چالش‌های زیست محیطی از جمله گرد و غبار، سیل و خشک سالی قائل است و در این زمینه آماده همکاری با سایر کشورهاست.

وی افزود: در سطح جهانی نیز جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های جدّی در مسیر پیشبرد اهداف بین‌المللی مربوط به زمین پاک را در دست اقدام دارد.

سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: شایسته است در روز جهانی زمین پاک، رفتار غیرانسانی و شرم‌آور رژیم صهیونیستی در تخریب سازمان‌یافته محیط زیست نوار غزه و کرانه باختری و استفاده از عملیات تخریبی برنامه‌ریزی شده و هدفمند به عنوان ابزار فشار علیه ملت مظلوم فلسطین را شدیداً محکوم کرد و از جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی خواست برای توقف فوری تمامی انواع جنایات و اقدامات ضد انسانی و ضد محیط زیستی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطینی، اقدام عاجل و شایسته داشته باشند.

کد خبر 6084495 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی
  • چهارمحال‌وبختیاری رتبه اول کشور در عملکرد محیط طبیعی و تالاب‌ها را کسب کرد
  • جذابیت تالاب میقان پس از بارندگی‌های بهاری
  • ایران آماده همکاری با سایر کشور‌ها در زمینه زیست محیطی است
  • زنده‌گیری مار افعی در یک مدرسه
  • ایران آماده همکاری با سایر کشورها در زمینه زیست محیطی است
  • زنده گیری مار افعی سمی در یکی از مدارس حاشیه تالاب بامدژ
  • (ویدیو) رویا کجاست؟
  • مانور اطفای حریق هنرجویان محیط بانی در منطقه حفاظت شده کرایی
  • طرح معدن مس دره زرشک زیر ذره بین سامانه شفافیت