Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در ستاد تنظیم بازار استان با تاکید بر اینکه نباید به هیچ عنوان اجازه داد شبکه توزیع کالا دچار مشکل شود اظهار داشت: برای حل مشکل کمبود مرغ در بازار استان ورود مرغ برای جبران کمبود در این حوزه آزاد شود.

او با انتقاد از نبود برنامه برای عرضه و تولید مرغ در استان، افزود: نخستین اقدام برای ساماندهی بازار تدوین برنامه عملیاتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

مشکلی در تولید گوشت مرغ وجود ندارد، مرغ را از استان خارج می‌کنند

عباسی اضافه کرد: باید بپذیریم که در مدیریت بازار مرغ ضعف‌هایی وجود داشته و مهمترین راهکار برای رفع آن برنامه‌ریزی هدفمند است.

او در خصوص راه‌اندازی سامانه رهتاب در استان نیز ادامه داد: اگر چه سامانه قابل قبولی است، اما در وهله اول باید تلاش کرد تا مرغ به وفور در استان عرضه شود تا سامانه نیز کارایی لازم را داشته باشد.

عباسی تشدید نظارت‌ها از مرغداری تا کشتارگاه و فروشگاه را خواستار شد و اظهار داشت: اگر این فرآیند به درستی کنترل شود با مشکلی مواجه نمی‌شویم.

او با ورود مرغ سبز به استان نیز موافقت کرد و گفت: می‌توان بخشی از نیاز بازار را از طریق ورود مرغ به استان تامین کرد، اما میزان آن باید به طور دقیق مشخص شود.

تشدید نظارت بر توزیع و عرضه مرغ در بازار، ورود مرغ سبز به فروشگاه‌ها، فعال شدن سامانه رهتاب و جلوگیری از خروج این ماده غذایی از استان از مهمترین راهکار‌های ارائه شده در ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری برای جبران کمبود مرغ در استان بود.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ستاد تنظیم بازار کمبود مرغ ورود مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۶۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماهانه ۴۰ هزار تن مرغ مازاد باید از سطح بازار جمع آوری شود

پرویز فروغی، دبیر کانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از کاهش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده به ۴۹ هزار تومان و مرغ گرم به ۶۹ هزار تومان رسیده است.

به گفته او، با توجه به مازاد تولید و زیان مرغداران، پشتیبانی امور دام برای جمع آوری مرغ مازاد باید اقدام کند و همواره بخشی از مازاد تولید باید صادر شود.

فروغی ادامه داد: بنابر جوجه ریزی صورت گرفته و نیاز کشور، ماهانه ۳۰ تا ۴۰ هزار تن مرغ از سطح بازار توسط پشتیبانی امور دام باید جمع آوری شود.

دبیرکانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی مورد نیاز کشور است، افزود: بنابر آمار در فروردین ۱۳۷ تا ۱۳۸ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته و پیش بینی می شود که در اردیبهشت طبق سیاست وزارت جهاد در همین محدوده باشد. هر چند مصرف در ماه های فروردین و اردیبهشت کاهشی است.

او گفت: با ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته، ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزار تن مرغ گرم تولید می شود که بر این اساس کمبودی در عرضه نداریم‌.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • بهترین روش آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال برای ورود به بازار رمزارزها
  • ماهانه ۴۰ هزار تن مرغ مازاد باید از سطح بازار جمع آوری شود
  • زیرساخت‌های فرهنگی در مناطق ساحلی استان بوشهر تقویت شود
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند
  • حدود ۲ هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • مشکل تامین ارز دارو داریم؛ اما وعده درمان سرطان رایگان می دهند! بودجه 1403 برای تامین دارو چه می گوید؟
  • داستان تکراری کمبود پرستار؛ استخدام مشکل را حل می‌کند؟
  • ثبت‌ نام کتابفروشی‌ ها در سامانه «بازار کتاب»
  • فارغ‌التحصلان بدون مهارت مشکل پیش‌رو نظام آموزشی
  • جلوگیری از خروج گندم تولیدی استان و انتقال آن به سایر استان‌ها