Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- اصناف استان خراسان جنوبی خواهان تسهیلات با سود ۴ درصد هستند چرا که با اعطای تسهیلات ۱۲ درصدی نه تنها دردی از آنها کم نمی‌شود بلکه کسی هم استقبال نکرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، این روزها بیشتر از هر زمان دیگر از روزهای شیوع کرونا تاکنون نگرانی و احساس خطر از این بیماری وجود همه را گرفته زیرا که دایره محاصره کرونا روز به روز تنگ‌تر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرونا که آمد چراغ مشاغل زیادی را خاموش کرد، مشاغلی که نان سفره‌های زیادی را تامین می‌کرد اما کرونا آتش بر بسیاری از مشاغل زد.

از تالارهای عروسی، تا گیم نت‌ها، مزون‌های عروس، غیره مشاغلی هستند که 15 ماه تعطیل بودند و کار و کاسبی آنها صفر شد، در همان روزهای آغاز کرونا مسئولان کشوری تلاششان بر این بود تا مشاغلی که آسیب از کرونا دیدند را با ارائه تسهیلات التیام بخشند اما سال گذشته وامی ارائه شد که سود تسهیلات زیادی داشت اما کسی از آن استقبال نکرد و از آن پس درخواست‌های زیادی برای تسهیلات با سود کمتری داده شد اما باز هم خبری نیست.

ستاد مرکزی اصناف و بازار تهران با حمایت از آیت‌الله رئیسی تشکیل شدرضایی: بسیاری از کارهای دولت باید به اتاق‌ها و اصناف واگذار شود/ منتقدان سخنانم تفاوت پول قوی با نرخ برابری را نفهمیدنددرخواست اصناف از دولت برای لحاظ شرایط کرونا در تعیین مالیات 99

رئیس اتاق اصناف استان خراسان جنوبی در گفت‌‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه اصناف در کشور و در خراسان جنوبی از زمان ابتدای کرونا تاکنون آسیب زیادی دیدند اظهار داشت: زیان اصناف به گونه‌ای بوده که بسیاری از آنها ورشکست شده‌اند.

رضا علیزاده با بیان اینکه سال گذشته تسهیلات با سود 12 درصد در حالی مطرح شد که به دلیل سود زیاد کسی نتوانست از آن استقبال کند افزود: ما درخواست ارائه تسهیلات با سود کم هستیم اما هنوز هیچ خبری نیست.

وی با بیان اینکه در چند وقت اخیر براساس تصمیمی که استاندار برای پیگیری مشکلات اصناف استان به واسطه محدودیت‌های کرونایی داشت مقرر شد 350 زن سرپرست خانوار که متولی یک صنف هستند برای دریافت وام معرفی شوند و این امر در حال جریان است.

رئیس اتاق اصناف استان خراسان جنوبی افزود: مبلغ این تسهیلات دو میلیون است که نمی‌تو‌اند آن طور که باید مشکلات اقتصادی اصناف را کاهش دهد.

علیزاده با اشاره به بازگشایی تالارها در استان افزود: تالارهای پذیرایی از 6 خردادماه بازگشایی شدند هر چند این بازگشایی براساس دستورالعمل‌های بهداشتی با حداکثر 30 درصد ظرفیت مجموعه فعالیت و پذیرش مشتری دارند.

وی افزود:در فضای باز باید متولیان تالار فاصله سه متری برای هر صندلی و تامین فضای هشت متر برای هر نفر در نظر بگیرند و براساس ظرفیت‌های خاص با توجه به رنگ بندی شهرها عمل کنند.

رئیس اتاق اصناف استان خراسان جنوبی گفت: در میان اصناف استان صاحبان تالارهای پذیرایی بیشترین خسارت را در اثر کرونا متحمل شدند اما امید است از این پس دیگر شاهد تعطیلی تالارها نباشیم.

انتهای پیام/254/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اصناف استان خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۶۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل

یاسر عبداللهی عابد در نشست بررسی روند پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری که با حضور مدیران بانک‌ها برگزار شد، گفت: پارسال ۲۸۵۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج برای ۱۴هزار متقاضی و ۶۴۴میلیارد تومان تسهیلات فرزندآوری برای ۱۱هزار و ۳۰۰ متقاضی در استان اردبیل پرداخت شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل با تشریح عملکرد هر کدام از بانک‌ها در زمینه وضعیت پرداخت تسهیلات، افزود: سرعت‌بخشی به پرداخت‌ها و کاهش صف‌های انتظار مورد تأکید است.

او با اشاره به وجود برخی روش‌های الکترونیکی در تعدادی از بانک‌ها، گفت: معرفی و اطلاع‌رسانی این شیوه‌های مجازی به متقاضیان تسهیلات، در تسریع پرداخت‌ها و کاهش صف‌های انتظار اهمیت دارد.

افسانه جهانی، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل نیز در این نشست با اشاره به هدف‌گذاری پرداخت تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن در قانون بودجه تبصره ۱۳ بند ب، خواستار پیگیری بانک‌ها برای پرداخت این تسهیلات به واجدان شرایط و کاهش صف‌های انتظار شد.

جهانی ادامه داد: میزان تسهیلات برای فرزند اول ۴۰میلیون تومان، دوم ۸۰میلیون تومان، سوم ۱۲۰میلیون تومان، چهارم ۱۵۰ میلیون تومان و پنجم ۲۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • بانک‌هایی که همچنان نرخ سود ممنوعه روی میز دارند/ با بهره بانکی ۴۰ درصد، دلالی جایگزین تولید می‌شود!
  • پرداخت ۳۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • ۴۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی جذب شد
  • برخی از فرزندان مادر ایرانی همچنان در انتظار صدور شناسنامه
  • پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه طی سفر‌های رئیس جمهور به خراسان جنوبی
  • پرداخت ۲۸۱ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض رئیس جمهور به مردم خراسان جنوبی
  • ثبت حدود ۱۳۰ هزار درخواست مردم خراسان جنوبی در سامانه سامد
  • ثبت ۱۲۹ هزار و ۸۷۰ درخواست مردم خراسان جنوبی در سامانه سامد
  • ثبت ۱۲۹۸۷۰ درخواست مردم خراسان جنوبی در سامانه سامد