Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویر احمد از ساخت ۴ منزل مسکونی برای مردم مناطق زلزله‌زده به همت گروه‌های جهادی استان خبر داد.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، چندین ماه از وقوع زلزله در شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویر احمد می‌گذرد، زلزله‌ای که موجب شد مردم این مناطق، روز‌های سختی را سپری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زلزله دنا بیشتر خانه‌های مردم شهر سی‌سخت را بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب کرد.

در همان روز‌های اول حادثه از سوی معاونت عملیات جهادی بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد قرارگاه خدمت‌رسانی دانشجویی تشکیل شد و ذیل این قرارگاه گروه‌های جهادی در حوزه‌های سلامت، بهداشت و درمان و عمرانی برای خدمات رسانی به مردم، وارد سی سخت شدند.

شنیده‌ها حاکی از این است که حدود ۱۵۰۰ منزل مسکونی در سی‌سخت در وضعیت تخریب قرار داشتند که خاکبرداری این منازل از سوی سپاه، گروه‌های جهادی، قرارگاه خاتم الانبیا و بنیاد مسکن و ادارات مختلف انجام شده است.


 بیشتر بخوانید:

اولویت اول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد ساخت خانه در مناطق زلزله‌زده است بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد برای زلزله‌زدگان سی‌سخت خانه می‌سازد برنامه‌های جهادگران برای کاهش آسیب‌های روحی در مناطق زلزله‌زده سی‌سخت


مسعود پرهیزگار، مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد در این باره گفت: در بحث ساخت و ساز خانه‌های تخریب شده سپاه استان، قرارگاه خاتم الانبیا، بنیاد مسکن و ارگان‌های دیگر به این قضیه ورود پیدا کردند و سپاه استان بخشی از این کار را به عهده گرفته است.

پرهیزگار اظهار داشت: بسیج دانشجویی استان هم با ظرفیت‌های خیرین و گروه‌های جهادی استان و استان‌های دیگر ساخت تعدادی از خانه ها‌ی مردم مناطق زلزله زده سی سخت را بر عهده گرفت.

 


مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویر احمد با اشاره به تعمیر خانه‌های آسیب دیده در مناطق زلزله زده سی‌سخت گفت: بحث تعمیر این خانه‌ها در روز‌های اول وقوع زلزله آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی استان ساخت ۴ منزل مسکونی را بر عهده گرفته اند هم اکنون پی و فنداسیون این منازل زده شده است تا پایان خرداد ماه سال جاری سقف و ستون‌های خانه‌های زده خواهد شد.

پرهیزگار خاطرنشان کرد: برنامه گروه‌های جهادی به این صورت است که تا پایان شهریور سال جاری ساخت ۴ منزل مسکونی مردم مناطق زلزله زده را به اتمام برسانند.

 


مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویر احمد تاکید کرد: در حال حاضر یک گروه جهادی در مناطق زلزله زده سی‌سخت مشغول ساخت مراحل اولیه منازل مسکونی هستند برای مراحل بعدی کار هم گروه‌های دیگر به منطقه اعزام خواهند شد.

پرهیزگار با اشاره به اعزام گروه‌های جهادی برای ساخت خانه‌های مردم مناطق زلزله زده سی‌سخت تصریح کرد: با توجه به نیاز و ظرفیت منطقه گروه‌های جهادی به منطقه اعزام می‌شوند. تصور ما بر این است که بیشتر از ۵ گروه جهادی فعلا در هر بازده‌‎ برای ساخت منازل مسکونی مناطق زلزله زده نیاز نباشد.

شایان ذکر است، در شامگاه ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ زلزله‌ای با قدرت ۵/۶ ریشتر در عمق ۵ کیلومتری زمین؛ شهر سی سخت از توابع یاسوجِ استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مناطق زلزله زده سی سخت بسیج دانشجویی اردوی جهادی بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویر احمد مناطق زلزله زده سی سخت مردم مناطق زلزله زده کهگیلویه و بویراحمد مناطق زلزله زده ساخت ۴ منزل مسکونی گروه های جهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۶۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی طی ایام نوروز

به گزارش خبرنگار مهر، به نقل از روابط عمومی بسیج سازندگی مهدی هنری اظهار کرد: ایام نوروز و ماه مبارک رمضان ۳۸۵ اردوی جهادی در خراسان جنوبی برگزار شده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه در این ایام ۳۹۳۳ جهادگر مشغول خدمات رسانی بودند، افزود: از این تعداد دو هزار و ۱۲۰ نفر برادر و هزار و ۸۱۳ نفر خواهر بودند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی بیان کرد: در استان خراسان جنوبی ۲۵ هزار و ۴۴۹ نفر از خدمات جهادگران بهره مند شدند.

هنری عنوان کرد: جهادگران در ۱۳۰ نقطه روستایی و ۴۵ نقطه شهری استان خدمت ارائه دادند.

وی ارزش ریالی خدمات ارائه شده را بیش از ۷۳ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ۲۵ هزار و ۴۴۹ خدمت توسط گروه‌های جهادی صورت گرفته است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: عرصه‌های فعالیت جهادگران شامل عمرانی، فرهنگی و تبیینی، آموزشی، پزشکی، دامپزشکی، فنی مهارتی، خدمت مومنانه، کشاورزی و میز خدمت می‌شود.

کد خبر 6085347

دیگر خبرها

  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • ویزیت رایگان اردو‌های جهادی در مناطق محروم روستایی بخش کوهسار سلماس 
  • ساخت بیش از دو هزار برنامه فرهنگی و هنری ذیل کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد
  • آمار داوطلبان نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ کهگیلویه و بویراحمد
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی طی ایام نوروز
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی
  • ارائه بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی به محرومان
  • غفلت از کار جهادی باعث عقب ماندگی می شود
  • خدمت رسانی هزارو ۵۷۲ گروه جهادی خراسانی
  • بازسازی بیش ۸۰ درصد واحد‌های مسکونی در مناطق زلزله زده خوی