Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم جان بابایی شامگاه چهارشنبه در نشست با هیات رییسه و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشکی فسا افزود: استفاده از خرد جمعی استادان، پزشکان و مسوولان دانشگاه های علوم پزشکی و مستندسازی اقدامات و تجربیات خاص و ارزشمند در مقابله با بیماری کرونا به عنوان الگویی موفق برای کنترل بحران های احتمالی آینده در حوزه سلامت و برنامه ریزی برای تامین زیرساخت ها مورد توجه مسوولان وزارت بهداشت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: درسی که از کرونا آموختیم این بود که با داشتن دانشگاه های علوم پزشکی توانستیم کرونا را مدیریت کنیم و چه بسا اگر دانشگاه ها نبودند و مانند قبل از انقلاب فقط تکیه بر مرکز بهداشتی داشتیم نمی توانستیم در مقابله با کرونا موفق باشیم.

به گفته وی  اقدامات پرستاران و پزشکان در دوران کرونا در شهرهای دانشگاهی متفاوت تر و بهتر از دیگر مناطق  کشور بود.

علی اصغر خالقی رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا هم در این نشست گفت: بیش از ۳۸ هزار تست Pcr برای تشخیص کرونا انجام شده که بیش از ۱۵ هزار بیمار مبتلا به کرونا در شهرستان فسا شناسایی شدند و از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بالغ بر سه هزار بیمار در بخش ویژه کووید۱۹ بیمارستان بستری شدند.

وی بیان کرد: مردم شهرهای اطراف و شرق استان فارس، شهرستان فسا را به عنوان قطب درمانی در استان می شناسند و این موضوع می طلبد که وزارت بهداشت نگاه ویژه و خاصی در ارتقای زیرساخت ها و تجهیزات این شهرستان داشته باشد.

خالقی اضافه کرد: وزارت بهداشت می تواند با توجه ویژه و باز تعریف جدیدی در کاهش برخی از وظایف دانشگاه های بزرگ و قطب و تعریف رسالت های جدید برای آنها، ماموریت‌های تخصصی در حوزه های علمی، پژوهشی و درمانی را به دانشگاه های کوچک و ریشه دار اعطا کند که سبب ماندگاری هر چه بیشتر استادان و پزشکان متخصص در شهرهای کوچک دانشگاهی می شود.

 علیرضا فیروزی معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان فسا هم در این نشست از معاون وزیر درخواست کرد با رایزنی با معاونین و مسوولین وزارت بهداشت در زمینه رفع گره‌های حوزه سلامت از جمله خرید تجهیزات پزشکی مورد نیاز  و تجهیز بیمارستان حضرت امام حسین(ع)، تامین اعتبار درمان بستر بخش نوبندگان و تعیین تکلیف آزمون استخدامی برای رفع مشکلات نیروی انسانی تلاش کند.

وی راه اندازی بیمارستان ۱۸۴ تختخوابی امام حسین(ع) با تجهیزات و نیروی انسانی کامل را خواستار شد..

  کمبود پزشکان متخصص، بدهی  اقلام مصرفی و دارویی به شرکت ها، نیاز به اعتبارات جهت تکمیل پروژه های عمرانی و خرید تجهیزات مورد نیاز، لزوم توجه بیشتر به حوزه های آموزش و پژوهش، تجویز و مصرف منطقی و علمی داروها بر اساس نتایج بالینی، استفاده از مطالعات و تحقیقات پایه، اجرای مراقبت در منزل و تله مدیسین و مراقبت از گروههای پرخطر، اقدامات محله محور و مسجد محور، استفاده از ظرفیت گروههای مردمی و جهادی و نشست های تخصصی با گروههای صنفی و اقشار مختلف جامعه در مدیریت و مقابله با کرونا از جمله موارد مطرح شده توسط شورای معاونین دانشگاه و دبیر ستاد کرونای شهرستان فسا در این نشست بود.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا فسا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فسا فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا فسا ویروس کرونا فسا فارس اخبار کنکور وزارت بهداشت شهرستان فسا علوم پزشکی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۷۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب بیش از ۲۵ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهروز رحیمی در استانداری آذربایجان شرقی، اظهار داشت: خوشبختانه در دولت مردمی و تا کنون بیش از سه هزار پروژه بهداشتی با رویکرد تقویت ساختار شبکه بهداشت کشور با اولویت مناطق محروم و کمتر برخوردار تکمیل و وارد چرخه خدمت رسانی شده است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی با اشاره به تبدیل وضعیت حدود ۷۰ هزار نفر با استفاده از ظرفیت قانون ایثارگران و جذب بیش از ۲۵ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در این مدت همچنین تلاش کردیم تا دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی سنگین، سرمایه‌ای و با تکنولوژی بالا را به منظور تسهیل دسترسی مردم به خدمات در کشور توزیع کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، از استان آذربایجان شرقی به عنوان استان پیشتاز جهاد سازندگی در عرصه نظام سلامت نام برد و گفت: در دانشگاه علوم پزشکی تبریز عقلانیتی حاکم است و در منظر ما جهاد سازندگی در این استان وجود دارد و مردم متوجه خواهند شد که چه اقداماتی در این مدت انجام شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان شد
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت در اصفهان
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان
  • ۲ طرح بهداشت و درمان در شاهرود افتتاح و کلنگ زنی می‌شود
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان با حضور وزیر بهداشت
  • افتتاح بخش آی.سی.یو و سی.آرم بیمارستان طالقانی تبریز
  • فعالیت ۲۵۴ آزمایشگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • جذب بیش از ۲۵ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد