Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیر اسناد و تاریخ شفاهی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس از انتشار ۳ عنوان کتاب با موضوع تاریخ شفاهی دفاع مقدس استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، "هشت سال دفاع مقدس ما صرفاً یک امتداد زمانی و فقط یک برهه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی زمانی نیست؛ گنجینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ عظیمی است که تا مدت‌های طولانی ملت ما می‌تواند از آن استفاده کند، آن را استخراج کند و مصرف کند و سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری کند" این عبارتی است که مقام معظم رهبری در شهریورماه 88 اعلام کردند و در دیگر زمان‌ها نیز بر پرداختن به دفاع مقدس اشاره داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

انتشار کتاب در قالب‌های مختلف داستان، رمان، شعر و تاریخ شفاهی یکی از راهکارهای حفظ و گسترش فرهنگ دفاع مقدس و زنده نگه داشتن رشادت‌های رزمندگان اسلام است که مدتی است در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دنبال می‌شود. 

در این میان پرداخنن به تاریخ شفاهی دفاع مقدس از این جهت که مستندتر از رمان و داستان است، شاید تصویر شفاف‌تر و روشن‌تری از آن روزها را برای نسل‌هایی که هیچ تصوری از جنگ ندارند روشن کند. 

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس نیز در راستای همین امر اقدام به چاپ 3 کتاب در حوزه تاریخ شفاهی دفاع مقدس از ابتدای امسال داشته که فاطمه رعیت‌نژاد، مدیر اسناد و تاریخ شفاهی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس در گفت‌وگو با تسنیم به توضیح درباره این کتاب‌ها پرداخت. 

وی با اشاره به انتشار و رونمایی از کتاب "بی‌ادعا" به عنوان یکی از 3 کتاب منتشر شده تاریخ شفاهی دفاع مقدس در استان فارس اظهار داشت: این کتاب روایتی از سردار محمدجواد ناطقی است که مصاحبه آن توسط محمودرضا کیومرثی، تدوین آن توسط مسعود ذبایحی انجام گرفته است.

کشف پیکر مطهر 2 شهید دفاع مقدس در شرق دجله و مجنونموزه دفاع مقدس به بزرگترین پایگاه فرهنگی استان مرکزی تبدیل شده استروایت سنگری از تأثیر منفی یک کتاب اروپایی بر نویسندگان ادبیات داستانی دفاع مقدس

رعیت‌نژاد در توضیح بیشتر درباره این کتاب و موضوع آن گفت: کتاب روایت زندگی حاج محمد جواد ناطقی است که در عملیات‌‎های مهمی به عنوان مسئول محور عملیاتی نقش ارزنده‎‌ای ایفا کرد. سردار ناطقی پس از شهادت خلیل مطهرنیا در عملیات کربلای 5 مسئولیت طرح و عملیات لشکر 33 المهدی (عج) را به عهده گرفت و تا پایان جنگ نیز این مسئولیت را عهده‌دار بوده است. 

مدیر اسناد و تاریخ شفاهی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های  دفاع مقدس استان فارس افزود: کتاب حاضر روایت و تاریخ شفاهی این سردار بی‌‎ادعا است که تاریخ روزها و شب‏‌های دفاع مقدس را پیش روی شما قرار می‌‎دهد، این کتاب حاصل بیش از پنجاه ساعت مصاحبه است. 

وی با اشاره به دیگر کتاب با موضوع تاریخ شفاهی دفاع مقدس بیان کرد: کتاب "از مسجد تا سنگر" روایتی از آیت‌الله علیزاده است که مصاحبه آن توسط احمدرضا ایزدی و تدوین آن توسط صدیقه یوسفی باصری انجام گرفته است. 

رعیت‌نژاد گفت: کتاب "از مسجد تا سنگر" حاصل هجده ساعت مصاحبه با آیت‌الله سید عادل علی‌زاده با مصاحبه‌گری احمدرضا ایزدی است. این کتاب پنج فصل دارد و به زندگی‌نامه سیاسی، مذهبی و فرهنگی سید عادل علیزاده، از مقسّمان شهریه، مسجدسازان و روحانیون مبارز و مبلّغ دفاع مقدس پرداخته است.

مدیر  اسناد و تاریخ شفاهی اداره کل حفظ آثار استان فارس بیان کرد:  دیگر کتابی که در این حوزه منتشر شده کتاب "جوان انقلابی" روایتی از سردار محمدباقر رنجبر است که مصاحبه آن توسط ذبیح الله کمالی و تدوین آن توسط مریم اکبری انجام گرفته است.

انتهای پیام/424/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حفظ آثار و نشر ارزش تاریخ شفاهی دفاع مقدس دفاع مقدس استان فارس آن توسط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۸۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیره شهدا باید سرلوحه همه مدیران باشد

وحید والی‌زاده مرادی در دیدار با خانواده شهید والامقام «رضا حسین بیگی» نخستین شهید ورزشکار لرستانی که به همراه سردار علیپور، جانشین فرماندهی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان انجام شد، بیان کرد: ورزشکاران ایرانی یکی از اقشاری بودند که در هشت سال دفاع مقدس برای دفاع از مرز و بوم خود به جبهه‌های جنگ رفتند و برای سربلندی کشورمان از جان خود گذشتند.

وی با بیان اینکه تاکنون پنج‌هزار و ۵۰۰ شهید ورزشکار در سطح کشور شناسایی شده‌اند، ادامه داد: جنگ تحمیلی واقعیت‌های فراوانی را به همه دنیا ثابت کرد و نشان داد مردم ایران در دفاع از وطن خود با کسی شوخی ندارند.

والی‌زاده مرادی اظهار کرد: از همه مهم‌تر اینکه تمامی اقشار جامعه در این دفاع مقدس نقش داشتند و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نکردند. اهالی ورزش نیز از این قاعده مستثنی نبودند. در روز‌هایی که دشمن بعثی برای ضربه زدن به کشورمان هر کاری می‌کرد و با حمایت‌های غربی‌ها نقشه تصرف خاک ایران را در سر می‌پروراند، مردم ایران از همه قشر‌ها و با دیدگاه‌های مختلف برای دفاع از آب و خاکمان پا پیش گذاشتند و ورزشی‌ها نیز در این راه پابه‌پای دیگران قدم به عرصه گذاشتند.

وی به جایگاه رفیع شهدا اشاره کرد و با بیان اینکه سیره شهدا باید سرلوحه همه مدیران باشد، افزود: همه ما مدیون خون شهدا و صبر و استقامت خانواده معظم آنها هستیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: امروز همه موظفیم در برابر خون شهدا پاسخگو باشیم؛ کسی که مسئولیتی را پذیرفته است بیشتر باید مراقبت کند که در مسیر شهیدان حرکت کند.

سرپرست ورزش و جوانان لرستان در خاتمه با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا و ایثارگرانی که برای بقاء اسلام و انقلاب جانفشانی کردند، بر تداوم راه شهیدان و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

گفتنی است در این دیدار سرگرد علی بهرامی مسئول سازمان بسیج ورزشکاران لرستان و جمعی دیگر از مسئولان نیز حضور داشتند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • سیره شهدا باید سرلوحه همه مدیران باشد
  • رمان «تارِ تاریکی» منتشر شد
  • برنامه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای شب‌های قدر
  • دیدار با جانبازان و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس در تکاب
  • قزوین میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود
  • آیا همه رزمنده‌ها روزه می‌گرفتند؟
  • گرگیعان ریشه در تاریخ شفاهی مسلمانان دارد
  • مجازات شاهزاده سرین چیست؟
  • شهر مقدس قم میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود
  • بیش از ۵۰ هزار نفر زائر و گردشگر از یادمان‌های دفاع مقدس ایلام بازدید کردند