Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@23:25:08 GMT

کاهش ۴۰ درصدی حجم ذخیره سد یامچی اردبیل

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۱۸۴۷۸

کاهش ۴۰ درصدی حجم ذخیره سد یامچی اردبیل

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مسئول پایداری سدهای استان اردبیل گفت: سد یامچی که تأمین‌کننده آب شهرهای اردبیل، سرعین و بخش کشاورزی دشت اردبیل است، با کاهش آورده از طریق چهار رودخانه ورودی به این سد روبه‌رو شده است.

او به آورده پایین رودخانه کمال‌آباد، آغلاغان، رودخانه مرکزی بالیقلو و شاخه شرقی رودخانه بالیقلو به پشت سد یامچی اشاره کرد و افزود: همه این رودخانه‌ها با طی مسیر بیش از ۳۰ کیلومتر آورده خود را به مخزن سد می‌رساندند که امسال به دلیل خشکسالی آورده این رودخانه‌ها بسیار پایین آمده و در برخی از این منابع آبی آورده تا حد صفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول پایداری سدهای استان اردبیل تصریح کرد: از طریق رودخانه آغلاغان آب هشت روستا به همراه تأمین آب سنتی کشاورزان تأمین می‌شد که به صورت ۷۰ درصد کاهش آورده این رودخانه را شاهد هستیم.

سلیمی افزود: در کنار خشک شدن بخش عظیمی از رودخانه‌ها و منابع آب ورودی به سد یامچی در منطقه کورائیم نیز رودخانه قوری چایی که منابع آب سد ملااحمد را تأمین می‌کند با کاهش فاحشی روبه‌رو شده است.

او به وضعیت بارندگی‌های استان و کاهش منابع آب سدها اشاره کرد و ادامه داد: از نظر نگهداری و بهره‌برداری در سدهای استان مشکل خاصی وجود ندارد و با استفاده از دستگاه‌های فشارسنج، نشت‌سنج و همچنین نظارت‌های مستمر سعی داریم تا بدنه سدها در وضعیت ایمنی کامل باقی بمانند تا مشکلی از لحاظ بهره‌برداری از سدهای موجود شکل نگیرد.

سلیمی به پایش عینی سدها و توجه به عمر آنها در تعمیرات و ارتقا وضعیت نگهداری اشاره کرد و گفت: در همه سدهای استان که به دست مهندسان ایرانی احداث شده، سعی بر این است تا بر اساس دستورالعمل‌ها مباحث ایمنی و کنترل سدها مورد توجه قرار گرفته و به شکل روزانه و هفتگی بازرسی‌ها و گزارش به مسئولان ارشد به انجام برسد.

او در ادامه به کاهش بارندگی‌ها در نیر اشاره کرد و افزود: در این شهرستان میزان بارندگی به حدی بوده که نسبت به سال آبی گذشته ۷۵ درصد کمبود بارش و نزولات جوی را شاهد هستیم.

رئیس اداره منابع آب شهرستان نیر گفت: در سه ماهه امسال این میزان کمبود آب و کاهش بارندگی‌ها محسوس‌تر بوده و وضعیت نگران‌کننده‌ای را به وجود آورده است.

انتهای پیام/ع

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سد یامچی کمبود آب و کاهش بارندگی سدهای استان سد یامچی منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۸۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد

قیمت نفت در بحبوحه احتمال کاهش ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا و تداوم تنش‌ها در خاورمیانه افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قیمت نفت در  معاملات روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت‌) پس از آنکه داده‌های صنعت در هفته گذشته کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا را نشان داد، افزایش یافت که نشانه مثبتی برای تقاضا بود. اگرچه بازارها به‌دقت مراقب خصومت‌ها در خاورمیانه بودند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال امروز ساعت ۶ و ۳۴ به وقت گرینویچ با ۲۶ سنت یا ۰.۲۹درصد افزایش به ۸۸ دلار و ۶۸ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، هر بشکه نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا با ۲۶ سنت یا ۰.۳۱درصد افزایش، ۸۳ دلار و ۶۲ سنت معامله شد. 

به‌گفته منابع بازار با استناد به آمار مؤسسه نفت آمریکا، ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ آوریل ۳ میلیون و ۲۳۷ هزار بشکه کاهش یافت، درحالی‌که ۶ تحلیلگر در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.

معامله‌گران بازار نفت برای تأیید این کاهش منتظر داده‌های رسمی ایالات‌متحده آمریکا درباره ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی، خواهند بود.

دیگر خبرها

  • فواید و مضرات باران ۴۸ ساعته مازندرانی‌ها
  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • اجرا خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل
  • ناپایداری آب شرب در سرزمین آب‌ها/ تغییرات اقلیمی از عوامل چالش کمبود منابع پایدار آب در لرستان
  • اجرای خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل
  • کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب‌های زیرزمینی در افق ۱۴۲۰
  • ذخیره سازی بیش از ۵۲ میلیون مترمکعب آب در پشت سد‌های گرمی
  • حال خوب سد شیرین‌دره بعد از بارندگی‌های بهاری + تصویر
  • ذخیره غیر اصولی آب به خاطر ترس از خشکسالی