Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-18@08:17:50 GMT

گفت‌وگو با عوامل سریال بوتیمار

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۱۸۷۳۶

گفت‌وگو با عوامل سریال بوتیمار

تهیه کننده، کارگردان و بازیگر سریال بوتیمار درباره حال وهوای این مجموعه تلویزیونی توضیحاتی ارائه کردند.

«بوتیمار» در شعر پارسی به پرنده‌ای شهرت دارد که بخل از ویژگی هایش است. «بوتيمار» به اقیانوس می‌رسد، اما از ترس اینکه آب تمام نشود آب نمی‌خورد و مشهور است که این پرنده همیشه در تشنگی به سر می‌برد. بوتیمار همیشه نگران فرداست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خلاصه داستانی است که برای سریال طنز این روز‌های شبکه سوم سیما بیان شده و به خوبی اسم فیلم را برای مخاطبانی که با «بوتیمار» این پرنده نیزار‌های سواحل دریای خزر آشنا نیستند، تشریح می‌کند.

بوتیمار به تهیه کنندگی مهران مهام دومین ساخته تلویزیونی علیرضا  نجف‌زاده است. این کارگردان پیش از این با «زوج یا فرد» روی آنتن تلویزیون رفته بود و پخش بوتیمار نیز با استقبال خوبی مواجه شد.

مهران مهام تهیه‌کننده با سابقه تلویزیون درباره اين مجموعه تلويزيونی به خبرنگار ما گفت: ماجرای این سریال در دوران شیوع کرونا روایت می‌شود. کرونا یک واقعه بسیار مهم است که در کشور ما رخ داده، انسان‌های بسیاری را هم از دست داده‌ایم به دليل شیوع این ویروس و در ساخت این سریال ریسک کردیم و قصه‌مان را در دوران کرونا روایت کردیم.

وی افزود: ماسک وقتی روی صورت بازیگر قرار می‌گیرد، میمیک صورت او را پنهان می‌کند و به نوعی بخش زیادی از بازی بازیگر را مخفی می‌کند. بعد از تحقیقاتی که زمان ساخت این سریال داشتم به این نتیجه رسیدم که کسی به آن نپرداخته است. بهتر بود که اثری به این شکل ساخته شود که قصه‌اش را در دوران کرونا روایت می‌کند.

مهام عنوان کرد: برای کاراکتر قصه ما شیوع کرونا مشکلات روحی بسیاری به وجود آورده است؛ تورم، گرانی و فشار‌های دیگر کار را به جایی رسانده که دکتر به او پیشنهاد می‌کند برای آرامش به سفر برود و به همین دلیل اعضای خانواده به مازندران سفر می‌کنند. در مازندران و دیگر مناطق شمال کشور تصویربرداری داشتیم. حدود ۷۰ درصد کار در شمال کشور و مابقی در تهران تصویربرداری شد.

این تهیه کننده بیان کرد: قصه این سریال قصه موقعیت محوری است؛ واقعا حرفی برای گفتن داريم. اگر به مشکلات تلخ و معضلات اجتماعی با زبان طنز نگاه کنیم قدرت هضمش برای مخاطب راحت‌تر می‌شود و ما هم از این تکنیک در این سریال بهره بردیم. قصه این سریال اجتماعی؛ موقعیت محور است. 

وی افزود: با توجه به فضای کرونایی که در کشور و همه دنیا ایجاد شده قصه بوتیمار در زمان کرونا رخ داد و همانطور که دیدید خیلی از بازیگرانمان با ماسک بازی می‌کردند.

نجف زاده عنوان کرد: در روز‌های سخت کرونایی قطعا روند تولید در مجموعه‌های تلویزیونی و آثار نمایشی دیگر با کندی مواجه است و کار کردن با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در دستور کار همه همکاران من در عرصه تولید است. خوشحال هستیم که بتوانیم به عنوان مدافعان فرهنگی سلامت لحظاتی فضای مفرحی را برای خانواده‌های ایرانی ایجاد کنیم.

وی افزود: از ترکیب بازیگر‌های آشنا و امتحان پس داده درکنار بازیگران جدید در سریال استفاده کردیم و بازیگران تلویزیون و تئاتر مازندران در سریال حضور داشتند. در این سریال بیننده‌ها به نظرم با یک حمید لولایی متفاوت رو به رو شدند. آقای لولایی بازیگر با قابلیتی است که در نقش‌های مختلف بازی کرده است و با انگیزه‌ای که دارد مثل یک جوان تازه کار در صحنه حضور پیدا می‌کند.

سارا مقربی بازیگر نقش نهال درباره حضورش در این سریال گفت: نقش نهال دختر خانواده گلابی را بازی کردم. حضورم در بوتیمار اولین تجربه ام نیست، اما اولین کاری است که تا به حال از من پخش شده است. نهال تقریبا هم سن خودم است و دانشجو بودنش به من شباهت دارد، اما اتفاق‌ها و درگیری‌هایی که برایش در موقعیت‌های مختلف پیش می‌آید، شاید متفاوت از زندگی شخصی من باشد.

وی افزود: قبل از این کار تئاتر بازی می‌کردم و همین باعث شد که از من دعوت به همکاری کردند. آقای نجف زاده و مهام خیلی به من لطف داشتند که اعتماد کردند و من را برای این نقش انتخاب کردند. برایم افتخار بزرگی بود که بخواهم با این عزیزان کار کنم. واقعا کار کردن کنارشان خیلی برایم لذت بخش بود. از آن‌ها بسیار یاد گرفتم.


مقربی بیان کرد: دغدغه این سریال کروناست. خیلی سعی کردیم که اوضاع را طوری نشان دهیم که مردم را شاد کنیم و حالشان خوب شود. تجربه برای ادامه کار بسیار مهم است، اما آموزش درست هم اهمیت دارد. امیدوارم به جوانان میدان بدهند تا بتوانند تجربه‌های خوبی را کسب کنند و خودشان را نشان بدهند. شروع کردن با تلویزیون بسیار متفاوت است و مخاطبان بیشتری با آن همراه می‌شوند.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۸۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوتیمار تحویل محیط زیست اردکان شد

سید جلال موسوی رئیس اداره حفاظت محیط زیست اردکان گفت: بوتیمار یا غم‌خورک گونه‌ای پرنده آبچر است از راسته پلیکان‌سانان، خانواده حواصیلان. ویژگی اصل این پرنده که آن را از دیگر اعضای تیره حواصیلان متمایز می‌کند، گردن کوتاه‌تر آن است. 

موسوی ادامه داد: بعد از بررسی و معاینه اولیه با توجه به شرایط گونه و آسیب جدی به بال برای درمان به دامپزشک ارجاع داده شد. 

او افزود: از شهروندان خواهشمندیم در صورت مشاهده حیات وحش آسیب دیده و حتی تلف شده موارد را به تلفن گویا ۱۵۴۰ و یا همکاران این اداره اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • لحظه تلخ و دردناک از پایان زندگی یک زن تُرک
  • بوتیمار تحویل محیط زیست اردکان شد
  • همه چیز درباره فصل سوم سریال «سرزمین مادری»؛ زمان پخش و بازیگران جدید
  • نخستین تصویر بازیگر یاغی در یک سریال جدید (عکس)
  • (عکس) نخستین تصویر بازیگر یاغی در یک سریال جدید
  • نون خ ادامه دارد؟ | آقای جبلی سر صحنه به سعید آقاخانی گفت...
  • «سلمان فارسی» از عزا درآمد/۶۰ بازیگر در فصل ایران باستان
  • ولخرجی بچه پولدارها برای زیبایی‌شان خبرساز شد
  • اکبر عبدی بازیگر با گریمی متفاوت در کنار نوه‌اش (عکس)
  • احمقانه‌ترین دلیل‌های دنیا برای طلاق