Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: حدود ۷۰ درصد از انگور تولیدی در داخل استان مصرف و بقیه به خارج از استان ارسال می‌شود.

عبدالرضا رضایی، امروز پنج شنبه ۱۳ خرداد به رسانه‌های گروهی گفت: مناطق عمده تولید انگور در استان به ترتیب شهرستان‌های قاین، خوسف و زیرکوه هستند که در زمینه برداشت انگور ۴ هزار نفر بهره بردار فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به آغاز فصل برداشت انگور، افزود: برداشت انگور از ۲۷۴۵ هکتار از باغات استان آغاز شده که از این سطح، ۸۶۷ هکتار زیر کشت انگور دیم است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه میزان تولید انگور پارسال ۱۶ هزار و ۳۵۴ تن بوده است، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن انگور از سطح باغات استان برداشت شود.

رضایی با بیان اینکه برداشت انگور از اوایل خرداد ماه به صورت نوبرانه آغاز می‌شود و تا اواخر شهریورماه ادامه دارد، اظهار کرد: در استان ارقام متنوع انگور وجود دارد که از جمله آن‌ها می‏ توان به ارقام عسکری، مایه میشی، کوهی، امیری، لعل، حسینی و یاقوتی اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه واحدهای فرآوری سنتی انگور مانند تولید کشمش در استان فعال هستند، خاطرنشان کرد: در حوزه فرآوری بیشترین فرآورده تولیدی از این محصول شیره انگور است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی انگور جهاد كشاورزي منطقه خراسان جنوبی برداشت انگور خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۸۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیچیدن عطر گل محمدی از گلستانهای خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،مدیر امورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: این روز‌ها برداشت گل محمدی از گلستان‌های خراسان جنوبی آغاز شده و قرار است این محصول معطر از سطح بیش از ۴۳۹ هکتار از اراضی استان برداشت شود.

شایسته با اشاره به اینکه  امسال پیش بینی می‌شود ۷۸۶ تن گل محمدی در استان برداشت شود  افزود: این میزان نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.  

وی گفت: بیشترین سطح زیرکشت گل محمدی در شهرستان سربیشه با ۲۱۵ هکتار، قاین ۵۳ هکتارو زیرکوه ۵۰ هکتار است.

مدیر امورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: ۵۰ درصد محصول تولیدی به صورت غنچه، گل‌تر و گل خشک به خارج استان صادر می شود.

شایسته گفت: ۳۵۲ بهره بردار گل محمدی از اوایل اردیبهشت آغاز و تا نیمه خرداد ادامه دارد.  

دیگر خبرها

  • پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی
  • پیچیدن عطر گل محمدی از گلستانهای خراسان جنوبی
  • خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت آغاز می شود
  • کشف ۲۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • بیش از ۴۱ هزار هکتار از اراضی خراسان جنوبی زیر کشت غلات است
  • مدیران برای خارج‌شدن از بن‌بست اقتصادی بیشتر تلاش کنند
  • آغاز برداشت خوشه های طلایی در خراسان جنوبی 
  • برداشت گندم در مناطق جنوبی استان ایلام آغاز شد
  • ارسال ۵۸۷ اثر به دبیرخانه دومین جشنواره مطبوعات شرق کشور
  • گندم و جو‌های خراسان جنوبی در حال درو هستند