Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ علی رضایی، رئیس پلیس راه شمال استان کرمان گفت: با توجه به وضعیت حساس استان کرمان در شرایط کرونا، طی تعطیلات نیمه خرداد، تردد بین استان‌های همجوار و تردد بین شهر‌های دارای وضعیت در استان کرمان ممنوع است. 

او در تشریح این خبر با اشاره به اثربخشی اعمال محدودیت تردد در ایام عید فطر و کاهش تعداد مبتلایان به کرونا افزود: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از ساعت ۱۲ روز چهارشنبه ۱۲ خرداد تا ساعت ۱۲ روز دوشنبه ۱۷ خرداد، محدودیت‌های تردد در شهر‌های قرمز، نارنجی و زرد و منع تردد بین استان با استان‌های همجوار نیز اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ رضایی با بیان اینکه محدودیت تردد بین استان‌ها بدون رنگ‌بندی اعمال می‌شود، بیان کرد: در همین مقطع محدودیت تردد در تمامی شهر‌های قرمز، نارنجی و زرد استان نیز انجام خواهد شد.

او تصریح کرد: اعمال محدودیت تردد بین شهر‌های زرد و بین استانی با مبلغ جریمه ۵۰۰ هزار تومان و شهر‌های نارنجی و قرمز با مبلغ یک میلیون تومان  از سوی پلیس و دوربین‌ها انجام می‌شود.

رئیس پلیس راه شمال استان تضمن تشکر از هموطنان به منظور  توجه به تذکرات مسئولان مبنی بر پرهیز از سفر، بیان کرد: همکاران بنده در تمام شرایط جوی به صورت ۲۴ ساعته انجام وظیفه می‌کنند تا بتوانیم در جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و کمک به کادر درمان اقداماتمان را انجام دهیم.

او در خصوص تکلیف بازگشت مسافرانی که پیش از اعمال محدودیت‌ها به سفر رفته‌اند، بیان کرد: بر اساس ابلاغ ستاد مقابله با کرونا، خروج پلاک‌های غیربومی از شهر‌های دارای محدودیت و رنگ‌بندی (قرمز، نارنجی و زرد) و مراکز استان بدون رنگ‌بندی ممنوع است و مشمول جریمه می‌شوند.

سرهنگ رضایی ادامه داد: همچنین ورود خودرو‌های غیربومی به مراکز استان‌ها و شهر‌های دارای وضعیت قرمز، نارنجی و زرد ممنوع بوده و مشمول جریمه خواهند بود؛ اما ورود پلاک‌های بومی به شهرخود آزاد است و نیاز به اعمال جریمه  از سوی همکاران نیست، یعنی قبل از اعمال محدودیت‌ها؛ اگر پلاکی در شهرستان بوده و با پلاک کرمان قصد ورود به مرکز استان داشته باشد، محدودیتی شاملش نمی‌شود و می‌تواند به موطن اصلی خود بازگردد.

او با اشاره به اینکه اگر کسی سفر ضروری دارد، باید از ناوگان عمومی استفاده کند، یادآور شد: بعد از روز ۱۷ خرداد، کماکان استقرار و کنترل ما در شهر‌های قرمز و نارنجی ادامه‌دار خواهد بود.

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان گفت: در این ایام برخی رانندگان از روی ناآگاهی اقدام به پنهان یا مخدوش یا کندن پلاک خودروی خود کرده که در زمان مواجه با پلیس، از عواقب آن اطلاعی ندارند.

سرهنگ رضایی افزود: تغییر در مشخصات وسایل نقلیه موتوری به خصوص تغییر در ارقام پلاک از جمله جرائم خاص بوده که قانون گذار در ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی و ماده ۱۴ آیین نامه راهنمایی و رانندگی برای آن، علاوه بر جریمه و توقیف خودرو، مجازات حبس از ۶ ماه تا یک سال برای راننده پیش بینی کرده است.

او تصریح کرد: همکاران من با همکاری تیم‌های گشت انتظامی در تمامی جاده‌های استان طرح برخورد با خودرو‌های متخلف را تشدید کرده و با متخلفان برابر قانون رفتار خواهد شد.

انتهای پیام/ م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس سفر استانی اعمال محدودیت محدودیت تردد نارنجی و زرد استان کرمان محدودیت ها بین استان تردد بین استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۸۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال محدودیت‌ ترافیکی پایان هفته در محورهای شمالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌محدودیت‌های ترافیکی از امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین تا شنبه اول اردیبهشت ۱۴۰۳ در جاده‌های ارتباطی استان اعمال می شود.

مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: به منظور تسهیل در رفت و آمد در جاده های ارتباطی شمال منتهی به پایتخت و بالعکس  محدودیت‌ ممنوعیت تردد موتورسیکلت اجرا می شود.

بر این اساس؛ تردد موتور سیکلت تا ساعت ۶ صبح شنبه اول اردیبهشت از محور‌های کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه، محور تهران - سمنان – مشهد و بالعکس ممنوع و تردد موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور | هیچ محدودیت جدیدی در محورهای شمالی اعمال نشده است
  • تردد روان در تمام محورهای مواصلاتی کشور | محدودیت جدیدی در محورهای شمالی اعمال نشده
  • اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در محورهای مواصلاتی مازندران
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • محدودیت ترافیکی در راه‌های مازندران
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران
  • اعمال محدودیت‌ ترافیکی پایان هفته در محورهای شمالی
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های شمال