Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:20:24 GMT

چهارهزار دستگاه موتورسیکلت رسوبی در البرز ترخیص شد 

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۱۹۰۴۸

چهارهزار دستگاه موتورسیکلت رسوبی در البرز ترخیص شد 

«موتورسیکلت های رسوبی به آن دسته از وسایل نقلیه گفته می شود که از سال ۹۰ تا پایان سال ۹۸ به دلیل ارتکاب تخلف توسط پلیس توقیف و به توقفگاه انتقال داده شده است.» 

سرهنگ غلامعلی شرق روز پنجشنبه  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : ۲۷هزارو ۳۰۵  دستگاه موتورسیکلت رسوبی در پارکینگ های استان البرز متوقف شده که تاکنون چهارهزارو ۵۴۹ دستگاه ترخیص شده و مالکان سایر موتورسیکلت ها باید نسبت به تعیین تکلیف وسایل نقلیه خود اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: تمام  موتورسیکلت های توقیفی تا قبل از ۲۹ اسفند ۹۸»  براساس دستور العمل اجرایی پلیس راهور کشور باید  ترخیص شود.

شرق خاطرنشان کرد: مالکانی که موتورسیکلت آنها در پارکینگ ها توقیف شده  می توانند تا پایان اسفند ماه سال جاری  با مراجعه به دفاتر پلیس بعلاوه ۱۰  و ارائه مدارک لازم نسبت به ترخیص  وسیله نقلیه خود اقدام کنند و درصورت داشتن خلافی بیش از ۱۰ میلیون ریال با مراجعه به واحد اجراییات پلیس راهور و ارائه سند مالکیت نسبت به تقسیط آن اقدام کنند.

شرق افزود: برابر قانون سن تردد برای موتورسیکلت ها حداکثر هشت سال بوده و شرط ترخیص این موتورسیلکت ها نیز بازه زمانی ذکر شده است و چنانچه مالک موتورسیکلت مدعی صحت و سلامت ظاهری و فنی موتور سیکلت و یا داشتن برگ معاینه فنی معتبر است می تواند پس از بازدید کارشناس راهور و اخذ تاییدیه مربوطه برای ترخیص اقدام کند.

وی یادآورشد : موتورسیکلت هایی که هیچگونه سابقه ای در سامانه شماره گذاری پلیس راهور و یا سامانه شماره گذاری پلیس راهور و یاسامانه پارکینگ ندارند ازاین خدمات مستثنی بوده و باید مالکان یا نماینده قانونی آن ها به پلیس آگاهی مراجعه کنند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز گفت: این طرح ترخیص مشمول موتورسیکلت های رسوبی بوده و فقط توسط پلیس راهنمایی و رانندگی توقیف شده و موتورسیکلت هایی که توسط رده های دیگر ناجا و یا در اجرای دستورات مقام قضایی توقیف  شده اند پس از مراحل مربوطه درفرایند ترخیص این دستورالعمل قرارمی گیرند.

شرق تاکید کرد که موتورسکیلت های با حجم موتور بیش از ۲۵۰ سی سی شامل این طرح نمی شود.

برچسب‌ها پلیس راهور ناجا البرز پلیس راهنمایی و رانندگی البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پلیس راهور ناجا البرز پلیس راهنمایی و رانندگی البرز پلیس راهور ناجا البرز پلیس راهنمایی و رانندگی البرز اخبار کنکور موتورسیکلت ها پلیس راهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۹۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند سرقت مسلحانه در منوجان

   به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان، سرهنگ حسن بژندی فرمانده انتظامی منوجان در این باره گفت: در پی  ۲ فقره سرقت مسلحانه موتورسیکلت و همچنین طلا و جواهرات یک شهروند در حوزه بخش آسیمنون، ماموران پلیس آگاهی با اقدامات اطلاعاتی هویت سارقان مسلح  را شناسایی کردند.

سرهنگ حسن بژندی افزود: در ادامه ماموران پلیس آگاهی، پلیس اطلاعات و پاسگاه انتظامی بخش آسیمنون با تکمیل اقدامات اطلاعاتی سه سارق را شناسایی و در عملیاتی یکی از آنان را دستگیر کردند که از این متهم یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی، گردن بند طلا، یک دستگاه شماره کوب برای تغییر ارکان موتورسیکلت،  ۵۰۰ متر سیم کابل مخابراتی و لاشه احشام سرقتی کشف شد.

 وی با اشاره به کشف ۲ دستگاه موتورسیکلت سرقتی و اعتراف متهم به ۱۱ فقره سرقت گفت: این فرد برای انجام تحقیقات بیشتر تحت نظر بوده و دستگیری همدستانش با جدیت در دستور کار پلیس قرار دارد.

منوجان در منتهی الیه جنوب غربی استان کرمان و نزدیکترین شهرستان به استان هرمزگان است؛ شهر منوجان حدود ۳۹۰ کیلومتر با مرکز استان کرمان فاصله دارد.

دیگر خبرها

  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شود
  • تعیین تکلیف خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه
  • انهدام باند سارقان مسلح در شهرستان منوجان
  • انهدام باند سرقت مسلحانه در منوجان
  • لغزندگی تمام معابر و جاده‌های استان البرز‌
  • اجرای تمهیدات ترافیکی ویژه برگزاری کنکور در البرز
  • تمهیدات ترافیکی ویژه برگزاری کنکور در البرز
  • کشف ۱۵ دستگاه موتور سنگین قاچاق در تهران
  • کشف ۱۵ دستگاه موتورسنگین قاچاق + فیلم
  • کشف ۱۵ دستگاه موتورسنگین قاچاق از نمایشگاهی در غرب تهران