Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@22:36:43 GMT

کاهش سرمایه گذاری های خارجی پس از شیوع ویروس کرونا

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۱۹۵۴۳

کاهش سرمایه گذاری های خارجی پس از شیوع ویروس کرونا

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشا تودی، بر اساس مطالعات جدید «ارنست و یانگ» که قرار است امروز در مجمع بین المللی اقتصاد سن‌پترزبورگ اعلام شود، روسیه در بین جذاب‌ترین کشورها برای سرمایه‌گذاری خارجی در اروپا جایگاه یازدهم را کسب کرد.

بر اساس این تحقیقات تعداد پروژه‌های سرمایه‌گذاری در این کشور به دلیل بیماری همه‌گیر کووید 19 کاهش یافته و به سطح سال 2014 رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مطالعه نشان می‌دهد که در سال 2020 سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در 141 پروژه روسیه انجام شده که در مقایسه با سال 2019 تعداد پروژه‌های سرمایه‌گذاری شده 26 درصد کاهش یافته است. 

همچنین این تحقیق نشان می‌دهد که در کشورهای اروپایی هم به دلیل شیوع ویروس کرونا سرمایه‌گذاری‌های مستقیم خارجی (FDI) 21 درصد کاهش داشته است. 

الکساندر ایووف، مدیر EY در کشورهای مشترک المنافع اعلام کرد که تعداد پروژه‌های سرمایه‌گذاری شده در روسیه از طریق خارجی‌ها در سال 2020 به سطح سال 2014 رسیده، سرمایه گذاران بین المللی پروژه‌های کمتری را سال گذشته نسبت به آنچه که مطلوب بود انجام داده‌اند. 

وی اضافه کرد: در بحبوحه کاهش رشد اقتصاد جهانی بیماری کووید تأثیر بیشتری از تحریم‌های شوک‌آور سال 2014 بر کاهش سرمایه گذاری های خارجی داشته است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه بیماری سرمایه گذاری ویروس کرونا سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۹۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان را بشناسید

به گزارش خبرآنلاین،مطالعه‌ای که به تازگی توسط محققان دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز در بلومبرگ انجام شده، نشان می‌دهد که احتمال زوال عقل در افراد مسن با شدت بالای کم‌شنوایی بیشتر است، اما این احتمال در بین کسانی که از سمعک استفاده می‌کنند پایین‌تر است.

تسنیم در خبری نوشت:نتایج حاصل از این مطالعات (روی بیش از ۲۴۰۰ سالمند)، بیانگر این است که کاهش شنوایی ممکن است عاملی در افزایش خطر زوال عقل باشد و بر همین اساس، درمان کم‌شنوایی می‌تواند خطر زوال عقل را کاهش دهد. کاهش شنوایی یک مسئله حیاتی در زمینه سلامت عمومی است و این خطرِ روبه‌رشد که کاهش شنوایی ممکن است با خطر زوال عقل مرتبط باشد]، میلیون‌ها نفر را در جهان تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در این مطالعه، ۲۴۱۳ نفر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند که حدود نیمی از آن‌ها بالای ۸۰ سال داشتند و طی همین بررسی‌ها ارتباط واضحی بین شدت کم‌شنوایی و زوال عقل در آن‌ها مشاهده شد؛ شیوع زوال عقل در میان شرکت‌کنندگان با کم شنوایی متوسط تا شدید، ۶۱ درصد بیشتر از شرکت‌کنندگانی بود که شنوایی نرمال داشتند. شیوع زوال عقل در ۸۵۳ شرکت‌کننده کم‌شنوا که از سمعک استفاده می‌کردند نیز تا ۳۲ درصد کمتر بود.

چگونگی ارتباط کم شنوایی با زوال عقل هنوز به طور قطع مشخص نیست، اما نتایج این تحقیقات به مجموعه اطلاعاتی که حاصل از بررسی ارتباط جرئی بین کم‌شنوایی و زوال عقل است، اضافه می‌کند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899246

دیگر خبرها

  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان را بشناسید
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • پیشرفت فیزیکی مطلوب قطعه ۶ آزادراه تبریز- ارومیه/کاهش بار ترافیکی
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید