Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@19:02:42 GMT

خط امام (ره) انقلابیگری در سایه ولایت مداری است

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۱۹۷۲۲

خط امام (ره) انقلابیگری در سایه ولایت مداری است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین حجت الاسلام اسدالله رضوانی در مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی که در جمع کارکنان اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین برگزار شد بیان کرد: در آستانه سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و روز مهم و عظیم ۱۵ خرداد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: حرکت امام خمینی (ره) برای تشکیل یک حکومت مردمی و اسلامی از سال ۱۳۴۲ آغاز شد و قطع یقین این حرکت بدون تبیین و تشریح و بصیرت افزایی، با خطرات مختلفی از جمله تحریف و شیطنت و توطئه‌هایی علیه امت اسلامی مواجه است.

امام جمعه بوئین زهرا اضافه کرد: تنها زمانی می‌توانیم از انحراف‌ها دور بمانیم که با ژرف اندیشی و نگاه عالمانه و توأم با وسعت نظر عبرت آموزی از حوادث و اتفاقات صدر اسلام به موضوع نگاه کنیم.

وی افزود: انقلاب‌های مختلفی در کشورهای اسلامی کلید خورده که یا به نتیجه نرسیده و یا اگر هم به نتیجه رسیده در مسیر حرکت خود با مشکلات و موانع سخت روبرو شده و از آرمان‌های خود دور شده است.

حجت الاسلام رضوانی عنوان کرد: اثبات اسلام ناب محمدی و نفی اسلام آمریکایی، اعتماد به وعده الهی و بی اعتمادی به مستکبران، اعتقاد به اراده مردم و مخالفت با تمرکزهای دولتی، حمایت جدی از محرومان و مستضعفان، قرار داشتن در جبهه مخالف مستکبران، اعتقاد به استقلال ملی و رد سلطه پذیری و وحدت ملی و توجه به توطئه‌های تفرقه افکن شاخص‌های خط انقلاب است.

وی با اشاره به اصول هفتگانه خط امام (ره) خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) با خدمت به محرومان ضمن در عمل به یکی از این اصول پیشتاز است و در نتیجه این نهاد در زمره تحریم‌های دشمنان قرار گرفته.

امام جمعه بوئین زهرا اظهار کرد: یکی از توصیه‌های جدی بنیانگذار جمهوری اسلامی که در ذیل این هفت بند تعریف می‌شود، تأکید امام خمینی (ره) به اینکه پشتیبان ولایت فقیه بودن ضامن سلامتی انقلاب است.

وی تصریح کرد: خط امام خمینی (ره) انقلابی گری در سایه ولایت مداری است از این رو هر حرکتی بدون ولایت مداری انحراف از راه انقلاب است.

حجت الاسلام رضوانی اعلام کرد: امام (ره) فرمود حفظ نظام از اوجب واجبات است حال یکی از مصادیق حفظ نظام، انتخابات است چراکه پشتوانه جمهوری اسلامی مردم هستند بنابراین کسی که در خط امام (ره) است با صندوق رأی قهر نمی‌کند چراکه چنین نگاهی با خط امام (ره) همخوانی نداشته و حتی در تضاد است.

وی تأکید کرد: انتخابات بهترین راه برای تصمیم گیری مردم برای انتخاب نوع مدیریت کشور است بنابراین با انتخاب رئیس جمهور و اعضای شوراها می‌توان نوع مدیریت کشور را تعیین کرد.

امام جمعه بوئین زهرا اذعان کرد: فراموش نکردن جنگ اقتصادی، مقاوم سازی اقتصاد کشور با توجه به الگوهای بومی، گفتمان سازی فرهنگ انقلاب، فساد ستیزی، دانش محوری، تقویت رویکرد جهادی در مدیریت کشور، توجه به جوان گرایی با استفاده از تجربه مدیران دارای انگیزه و نشاط خدمت به مردم و … از مسائل مهمی است که باید بدان توجّه شود.

وی توضیح داد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند اشرافی گیری از آفت‌های مدیریت کشور است چراکه مشی و خط امام (ره) در ساده زیستی و خدمت همه جانبه به مردم است.

حجت الاسلام رضوانی یادآور شد: انتخابات فرصت شایسته است که مدیریت کشور با انتخاب مردم به سمت خدمت به مردم و توجه بیشتر به خط امام (ره) حرکت کند چراکه هر جا توفیقی کسب کردیم، به این دلیل بوده به توصیه‌های امام خمینی (ره) جامه عمل پوشاندیم.

کد خبر 5227177

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری امام جمعه بویین زهرا مراسم ارتحال امام خمینی ره سالروز رحلت امام انتخابات 1400 ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه گرگان آمار کرونا چالش شایستگی اردبیل سیدابراهیم رئیسی واکسن کرونا اراک مشارکت مردم در انتخابات چالش شفافیت عکس استانها حجت الاسلام مدیریت کشور امام خمینی خط امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۹۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند

دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب اسلامی، فردا (چهارشنبه) در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر، جمعی از کارگران سراسر کشور با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی اسلامی دیدار می‌کنند.

این دیدار صبح چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره)
  • دستور وزیر کشوربه استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • دیدار جمعی از کارگران با رهبر انقلاب
  • کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند
  • خانواده های شهدا پاسداران واقعی ارزشهای انقلاب اسلامی هستند
  • آهنگ امت اسلامی، آهنگ عدالت‌خواهی و دین‌مداری است