Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@14:41:54 GMT

دیلی میل: تأیید ارتباط واکسن فایزر با التهاب عضلات قلب

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۱۹۸۲۷

دیلی میل: تأیید ارتباط واکسن فایزر با التهاب عضلات قلب

به گزارش فارس به نقل از دیلی‌میل، مقامات درمانی رژیم صهیونیستی اعلام کردند با پدیده‌ای روبرو شده‌اند که نشان می‌دهد، در کسانی که دومین دز از واکسن فایزر- بایون‌تک را دریافت کرده‌اند التهاب عضلات قلب (میوکاردیت) دیده شده است. 

وزارت بهداشت اسرائیل می‌گوید طبق مطالعه انجام شده، ۱۴۸ مورد میوکاردیت  در میان پنج میلیون فرد واکسینه شده در این کشور گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد، دریافت دومین دز از واکسن فایزر با بروز التهاب قلبی در مردان جوان این رژیم مرتبط است و در عین حال شرکت فایزر اعلام کرد، میزان بالایی از این بیماری را که به‌عنوان میوکاردیت شناخته می‌شود مشاهده نکرده است.

داده‌های منتشر شده بیانگر آن است،  زریق دز دوم واکسن فایزر و ایجاد میوکاردیت در مردان  ۱۶ تا ۱۹ ساله مشاهده شده است. وزارت بهداشت  رژیم صهیونیستی می‌گوید: موارد عارضه در مردان جوان به احتمال زیاد با واکسن فایزر مرتبط است.

به طور کلی و در مجموع ۲۷۵ مورد میوکاردیت بین دسامبر ۲۰۲۰ تا مه ۲۰۲۱ در میان بیش از پنج میلیون فرد واکسینه شده در این کشور گزارش شده است. 

 کارشناسان فایزر می‌گویند، ارتباط بیماری با واکسن پیچیده است زیرا غالباً هیچ علامتی ایجاد نمی‌کند و خودبه خود از بین می‌رود و می‌تواند ناشی از عفونت ویروسی باشد؛ بنابراین ویروس کرونا می‌تواند باعث ایجاد آن شود.

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی گفت، مردان ۱۶ تا ۳۰ ساله نیز شامل موارد التهاب قلبی می‌شوند و تاکنون دو نفر دراثر این عارضه جان باخته‌اند.

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری (CDC) مستقر در ایالات متحده ماه گذشته تحقیق درباره این موضوع را آغاز کرد.

منبع: الف

کلیدواژه: واکسن فایزر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۱۹۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خلیج فارس، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با ورود این ۲ واکسن مهم به برنامه واکسیناسیون، از عفونت‌های مختلف تنفسی و گوارشی در نوزادان جلوگیری می‌شود.

پنوموکوک یکی از مهم‌ترین باکتری‌های بیماری‌زا در انسان است که عامل اصلی بیماری پنومونی (سینه پهلو) شناخته می‌شود، روتاویروس نیز یک ویروس بسیار مسری است که موجب اسهال در کودکان می‌شود.

دکتر عبدالجبار ذاکری افزود: واکسن روتاویروس در سنین دو، چهار و۶ ماهگی و همچنین واکسن پُنوموکوک در سنین دو، چهار و ۱۲ ماهگی به کودکان تزریق می‌شود.

بیشتر بخوانید؛ اجرای طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در هرمزگان

باکتری پنوموکوک می‌تواند عفونت‌های دیگری مانند سینوزیت، اوتیت (عفونت گوش میانی)، باکتریمی، سپسیس، مننژیت، استئومیلیت، آرتریت سپتیک، اندوکاردیت، پریتونیت، پریکاردیت، سلولیت و آبسه‌های مغزی را نیز ایجاد کند.

دیگر خبرها

  • مواد غذایی ضد التهاب
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست