Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا این تفاهم‌نامه همکاری مشترک روز پنجشنبه در نهمین نشست ستاد توسعه خاوران بین "علی رسولیان" معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و "حمید ملانوری" استاندار خراسان جنوبی امضا و مبادله شد.

هماهنگی و بسترسازی مناسب به منظور ایجاد اشتغال پایدار در سطح استان و محرومیت‌زدایی از منطقه از طریق فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز بخش صنعت و همکاری لازم برای تحصیل زمین از اراضی ملی برای توسعه شهرک‌های صنعتی استان از جمله اهداف این تفاهم‌نامه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تامین اعتبارات لازم برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، همکاری برای تخصیص زمین و مکان‌یابی برای ایجاد ناحیه صنعتی سربیشه و کمک به تامین اعتبارات لازم برای تکمیل زیرساخت‌های تامین مگاوات برق برای شهرک‌های صنعتی شهید رحمانی خوسف، طبس و دیهوک از جمله موضوعات این تفاهم‌نامه است.

همچنین اخذ مجوز تخصیص مواد ۲۷ و ۲۸ قانون توزیع عادلانه آب و پساب تصفیه‌خانه فاضلاب شهر بیرجند و تامین اعتبار برای تامین ۷۵ لیتر آب بر ثانیه برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱، تامین اعتبار برای احداث شبکه‌های گازرسانی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان (فاز چهار شهرک صنعتی بیرجند، نهبندان، حاجی‌آباد زیرکوه، درمیان و سرایان) به میزان ۲۵۰ میلیارد ریال از دیگر موضوعات قید شده در این تفاهم‌نامه است.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای تامین اعتبار به مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال از محل منابع ملی سازمان و منابع داخلی شهرک‌های صنعتی استان برای ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی استان متعهد شد.

تامین بخشی از اعتبارات لازم برای تکمیل زیرساخت‌های تامین ۵۵ مگاوات برق شهرک‌های صنعتی بیرجند، حاجی‌آباد زیرکوه، نهبندان، طبس و دیهوک، انجام مطالعات مکان‌یابی ناحیه صنعتی جدید برای سربیشه، تامین بخشی از اعتبارات لازم برای تامین آب به میزان ۷۵ لیتر بر ثانیه برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان و تامین ۱۲۵ میلیارد ریال برای احداث شبکه‌های گازرسانی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان از دیگر تعهدات سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است.

استانداری خراسان جنوبی نیز در این تفاهم‌نامه متعهد شد نسبت به هماهنگی و پیگیری لازم برای اخذ مجوزها و مصوبات مورد نیاز برای تحقق شهرک صنعتی جدید در سربیشه و تامین آب و برق اقدام کند.

تامین بخشی از اعتبارات ماده ۳ تفاهم‌نامه از محل اعتبارات عمرانی استان برای ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان جنوبی تا پایان سال آینده، تامین بخشی از اعتبارات لازم برای تکمیل زیرساخت‌های تامین ۵۵ مگاوات برق، هماهنگی و پیگیری برای اخذ مجوز تخصیص آب به میزان ۷۵ لیتر بر ثانیه از محل تخصیص مواد ۲۷ و ۲۸ قانون توزیع عادلانه آب و پساب از جمله تعهدات استانداری در این تفاهم‌نامه قید شده است.

هماهنگی و پیگیری لازم برای اخذ مجوزهای مربوطه برای توسعه و تملک شهرک‌های صنعتی استان و تامین بخشی از اعتبارات مورد نیاز برای تملک اراضی مورد نیاز و تامین اعتبار برای احداث شبکه‌های گازرسانی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی به میزان ۱۲۵ میلیارد ریال از دیگر تعهداتی است که استانداری خراسان جنوبی باید نسبت به آن اقدام کند.

مدت انجام این تفاهم‌نامه به مدت ۲ سال از تاریخ انعقاد است و با توجه به تفاهم صورت گرفته اعتبارات لازم توسط طرفین به صورت متناسب و همزمان با یکدیگر تامین خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران امروز در سفر یک روزه به خراسان جنوبی در نشست ستاد توسعه خاوران حضور یافت و سپس برای افتتاح و کلنگ‌زنی ۲ پروژه به شهرستان سربیشه رفت.

بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان قاینات از دیگر برنامه‌های سفر رسولیان به خراسان جنوبی است.

برچسب‌ها امضای تفاهمنامه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران وزارت صنعت معدن و تجارت استانداری خراسان جنوبی توسعه ایران پروندهٔ خبری الگویی به نام ستاد توسعه خاوران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امضای تفاهمنامه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران وزارت صنعت معدن و تجارت امضای تفاهمنامه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران وزارت صنعت معدن و تجارت استانداری خراسان جنوبی توسعه ایران اخبار کنکور سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران شهرک ها و نواحی صنعتی استان استانداری خراسان جنوبی تامین بخشی از اعتبارات شهرک های صنعتی استان تفاهم نامه تامین اعتبار میلیارد ریال مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۰۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری دانش‌بنیان دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه مراغه گفت: به منظور ایجاد و گسترش همکاری‏‌های آموزشی، پژوهشی، عمرانی و سرمایه گذاری در تولید و توسعه محصولات دانش‏ بنیان، تفاهم نامه  مشترک همکاری دانشگاه مراغه با شرکت صنعتی فولاد ماهان تبریز منعقد شده است.

محمد زادشکوریان افزود: استانداردسازی و سرمایه گذاری در تولید و توسعه محصولات دانش بنیان با در نظر گرفتن کلیه امکانات طرفین اعم از فنّی، تولیدی، نیروی انسانی و اطلاعات، تجربه و تخصص از دیگر اهداف این تفاهم نامه صنعتی و آموزشی است.

وی اضافه کرد: بهره‏ مندی از توانمندی‏‌های نیروی انسانی، دانش فنّی، تجهیزات و امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی به منظور حل معضلات و چالش های صنعت فولاد در اولویت برنامه‌های دانشگاه مراغه و این شرکت خواهد بود.

به گفته رئیس دانشگاه مراغه، ایجاد زمینه برای کارآموزی دانشجویان و فرصت مطالعاتی اساتید در این تفاهم نامه آمده است.

در دانشگاه مراغه ۳ هزار و ۵۰۰ دانشجو مشغول به تحصیل هستند.

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها
  • ایران و روسیه تفاهم‌نامه امنیتی امضا کردند
  • همکاری دانش‌بنیان دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام امضا شد
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 
  • دفتر همکاری مشترک دانشگاه صنعتی شریف و اتکا افتتاح شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین فنی‌وحرفه‌ای و دانشگاه صنعتی همدان
  • برای حل مشکلات لرستان، تمام‌قد در کنار دولت ایستاده‌ایم
  • آغاز رصد و پالایش صنایع پرخطر کرمان