Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@22:17:29 GMT

حجم ذخیره آب سد اکباتان همدان به ۶۲ درصد رسیده است

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۲۰۹۵۶

حجم ذخیره آب سد اکباتان همدان به ۶۲ درصد رسیده است

به گزارش ایرنا، «منصور ستوده» روز پنجشنبه در  شورای حفاظت از منابع آب استان همدان که با حضور استاندار در سالن اجتماعات تاسیسات سد اکباتان برگزار شد، افزود: از ابتدای سال آبی جاری ۲۰ میلیون متر مکعب از منابع آبی استان برای آب آشامیدنی استفاده شده و پیش بینی می شود تا شهریور با توجه به محدودیت ها در تامین آب با مشکلاتی مواجه شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه ۷۲ درصد از گنجایش سد سرابی تویسرکان نیز پر شده است، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم تصفیه خانه سد سرابی با اعتبار ۱۲۹ میلیارد تومان و مشارکت بخش خصوصی در تابستان امسال به بهره برداری برسد.

ستوده با اشاره به اینکه حجم ذخیره آب سد آبشینه نیز به ۷۹ درصد ظرفیت رسیده است، گفت: با توجه به کاهش ۴۲ درصدی بارندگی در سال زراعی جاری، استفاده از منابع سطحی رودخانه های عباس آباد و دره مرادبیگ با ظرفیت ۲۰۰ لیتر در ثانیه برای شبکه آب آشامیدنی همدان در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه برای همین منظور آب رودخانه های یلفان و ارزانفود نیز به سد اکباتان هدایت می شود، تصریح کرد: چهار میلیون متر مکعب آب تا کنون از رودخانه های عباس آباد و دره مرادبیگ برای همین منظور برداشت و استفاده شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه انتقال آب رودخانه خاکو به تصفیه خانه شهید بهشتی نیز در حال اجرا است، ادامه داد: به دنبال این هستیم تا در فصول زراعی علاوه بر تامین آب باغداران، آب مازاد نیز برداشت شود.

وی با تاکید بر اهمیت سیاست های دولت در خصوص سرمایه گذاری بخش خصوصی، گفت: برهمین اساس چهار پروژه بزرگ آبرسانی با مشارکت بخش خصوصی در مناطق مختلف استان همدان در حال اجرا است.

ستوده افزود: پروژه تصفیه خانه ملایر با قرارداد اولیه ۲۵ میلیارد تومان آغاز شده و میزان سرمایه گذاری نهایی بخش خصوصی برای بهره برداری از این پروژه به ۱۲۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تصفیه خانه سرابی تویسرکان نیز با اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومان در حال ساخت است، اظهار داشت: سد خرم رود با اعتبار ۳۴۰ میلیارد تومان و سد گرین نیز با اعتبار ۳۶۰ میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی در حال احداث هستند.

همدان از ۱۷ سال پیش تاکنون همواره در ردیف استان های در معرض خشکسالی قرار داشته است.

به گزارش ایرنا، استاندار همدان امروز(پنجشنبه) به همراه جمعی از مدیران دستگاه های تابعه وزارت نیرو در استان از سد اکباتان(میزان آب ذخیره شده) و تاسیسات تصفیه خانه این سد به عنوان تامین کننده آب شرب مصرفی شهر همدان بازدید کرد و جلسه شورای تامین آب استان نیز به ریاست استاندار در مجموعه سد اکباتان برگزار شد.

شاهرخی همچنین در ادامه از دو مجموعه بزرگ تصفیه خانه فاضلاب محدوده شهر همدان نیز بازدید و از نزدیک در جریان روند فعالیت ها و کارهای این دو مرکز قرار گرفت.

برچسب‌ها همدان سد اکباتان آب و فاضلاب استانداری همدان شرکت آب منطقه ای همدان سید سعید شاهرخی خشکسالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همدان سد اکباتان آب و فاضلاب همدان سد اکباتان آب و فاضلاب استانداری همدان شرکت آب منطقه ای همدان سید سعید شاهرخی خشکسالی اخبار کنکور میلیارد تومان تصفیه خانه سد اکباتان بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۰۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر در شهرهای بیرجند، قاین، سربیشه و فردوس شبکه جمع‌آوری فاضلاب در حال اجراست و تنها در مرکز استان شبکه در حال بهره‌برداری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی، مهدی دوستی با اعلام این خبر اظهار داشت: امکان واگذاری انشعاب فاضلاب در شهر قاین تا تابستان و در سربیشه تا پایان سال فراهم خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از امکان واگذاری انشعاب فاضلاب تا تابستان امسال در شهر قاین خبر داد و گفت: با استقرار پکیج تصفیه فاضلاب، این امکان تا تکمیل دوره ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب فراهم می‌شود. تا پایان سال بر اساس پیش‌بینی صورت گرفته شبکه جمع‌آوری فاضلاب قاین 80 درصد و احداث تصفیه‌خانه این شهر نیز از پیشرفت 50 درصدی برخوردار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در چهار شهر استان در حال حاضر شبکه جمع آوری فاضلاب در دست اجرا داریم افزود: در حال حاضر در شهرهای بیرجند، قاین، سربیشه و فردوس شبکه جمع‌آوری فاضلاب در حال اجراست و تنها در مرکز استان شبکه در حال بهره‌برداری است.

مدیرعامل شرکت آبفای خراسان جنوبی با بیان اینکه به دنبال ارتقای شاخص‌های برخورداری از  شبکه‌های جمع آوری فاضلاب در سطح استان تا متوسط  کشوری هستیم، تصریح کرد: در این زمینه عقب‌ماندگی‌هایی در استان وجود دارد. در شهر فردوس ضمن تسریع در اجرای شبکه سعی بر انتخاب پیمانکار و اجرای تصفیه خانه فاضلاب شهر فردوس است که در این زمینه به دنبال جذب سرمایه گذار هستیم.

وی از راه‌اندازی فاز مایع تصفیه خانه فاضلاب سربیشه تا انتهای سال جاری خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال امکان واگذاری انشعاب در این شهر نیز فراهم شود.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • اجرا خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل
  • ناپایداری آب شرب در سرزمین آب‌ها/ تغییرات اقلیمی از عوامل چالش کمبود منابع پایدار آب در لرستان
  • اجرای خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل
  • طرح ارتقای تصفیه خانه آب رامسر آغاز شد
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • لرستان تصفیه خانه پایدار ندارد
  • ‌انتقال آب رودخانه کرج به البرز برای عبور از تنش تابستان
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است