Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان و دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان به صورت مشترک از گمرک مرزی باشماق مریوان بازدید نمودند.

خبرگزاری میزان - بهادر اسدی، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان کردستان طی بازدید از گمرک مرزی باشماق با اشاره به وضعیت نامناسب زیرساخت‌ها در گمرک، بر اهمیت تغییر روش‌های مدیریتی و تشدید نظارت‌ها بر عملکرد نیرو‌ها تاکید کردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسدی با اشاره به اینکه حجم بالایی از مبادلات مرزی کشور از گمرک مرزی باشماق صورت می‌گیرد، اظهار کرد: نامناسب بودن وضعیت ساختمان‌ها و محیط فیزیکی گمرک در کنار نبود مدیریت واحد، بستر ساز بروز انواع تخلفات و جرائم در گمرک شده است و این موضوع در قالب قاچاق انواع کالا‌ها ضربه‌ای به اقتصاد کشور و استان وارد می‌کند.

بیشتر بخوانید: بررسی وضعیت صنایع نیمه مزاحم شهر هفشجان در شورای حفظ حقوق بیت المال استان چهارمحال و بختیاری

وی افزود: مدیران استان کردستان به ویژه مدیر کل گمرک استان باید به این موضوع واقف باشند که اکتفا به وضعیت موجود برازنده نظام جمهوری اسلامی و مردم شریف استان نیست و زمینه ساز فساد و جرم خواهد بود.

اسدی در پایان گفت: تخصیص بودجه لازم جهت اجرای طرح ساماندهی و توسعه گمرک مرزی باشماق یکی از مسئولیت‌های مهم مدیران استانی است که باید درصدد تحقق آن باشند.

انتهای پیام/

برچسب ها: دادگستری کل استان کردستان گمرک

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری کل استان کردستان گمرک گمرک مرزی باشماق استان کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۱۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرقت خشن در استان البرز ۳۳ درصد کاهش یافت

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: با همکاری مشترک دادگستری و نیروی انتظامی، کاهش ۳۳ درصدی سرقت به عنف در استان البرز رقم خورد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، حسین فاضلی هریکندی با بیان اینکه مقابله با مصادیق سرقت به عنف و آنچه در بین عام به عنوان زورگیری مطرح می‌شود یکی از برنامه‌های دارای اولویت دادگستری کل استان البرز در سال گذشته بوده است، اظهار داشت: با توجه به آثار روانی و اجتماعی وقوع این نوع سرقت‌ها که همراه با آزار، اذیت و تهدید در هنگام سرقت است و با توجه تاکیدات رئیس قوه قضاییه در خصوص مقابله با این نوع سرقت‌ها، اهتمام جدی در معاونت نظارت بر پرونده‌های خاص دادگستری کل استان البرز در این خصوص شکل گرفت و در نتیجه، اقدامات انجام شده با همراهی و تعامل خوب فراجای استان منجر به روند کاهشی در میزان وقوع سرقت به عنف در استان البرز شد.

رصد جرایم خاص به ویژه سرقت‌های خشن

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه تشکیل معاونت نظارت بر پرونده‌های خاص از ابداعات دادگستری کل استان البرز بوده است به تبیین ماموریت‌های قرارگاه پیشگیری و مقابله با جرایم خاص استان البرز در ذیل این معاونت پرداخت و ادامه داد: جرایم سه گانه موضوع تشکیل قرارگاه از قبیل جرایم علیه اموال یا سرقت‌های خشن، جرایم علیه اشخاص از قبیل قتل، آدم ربایی و علیه امنیت و آسایش عمومی یا جرایم اراذل و اوباش از سوی معاونت نظارت بر پرونده‌های خاص به صورت مستمر مورد رصد و پیگیری قرار می‌گیرد.

وی با تقدیر از همراهی فراجای استان در انجام ماموریت‌های مشترک موضوع این قرارگاه به استقرار نماینده پلیس آگاهی در این قرارگاه اشاره کرد و یادآور شد: از این طریق، جرایم موضوع صلاحیت قرارگاه در ساعات مختلف روز گزارش‌گیری و بررسی شده و پس از آن با مراجع قضایی سطح استان به صورت روزانه توسط قرارگاه مکاتبه‌های لازم انجام می‌شود و تمامی این پرونده‌ها از زمان تشکیل در دادسرا تا صدور حکم در دادگاه و اجرای کامل دادنامه تحت رصد قرار دارد.

تعیین قضات ویژه برای برخورد با مجرمان قرارگاه

فاضلی هریکندی خاطرنشان کرد: در کلیه مراجع قضایی سطح استان البرز، قضات ویژه جهت برخورد قاطع با متهمان و مجرمان موضوع قرارگاه و همچنین با هدف دقت و سرعت لازم در رسیدگی تعیین شده و پرونده‌ها صرفا به شعب خاص ارجاع می‌شود.

کاهش 33 درصدی سرقت‌های خشن 

وی با اعلام اینکه با اجرای طرح‌های ضربتی برخورد با باند‌های سرقت و سخت گیری‌های انجام شده در خصوص متهمان و مجرمان جرایم خاص در کلیه مراجع و مراحل رسیدگی به این قبیل جرایم در دادگستری کل استان، شاهد کاهش وقوع سرقت به عنف در استان البرز بودیم گفت: اقدامات مقابله‌ای موجب کاهش 33 درصدی سرقت به عنف در استان البرز در سال 1402 در مقایسه با سال 1401 شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در منطقه کردستان
  • آغاز مسابقات فوتسال لیگ برتر کردستان به میزبانی مریوان
  • درخواست رئیس کل گمرک برای تعیین تکلیف مدیریت هماهنگ مرزی
  • سرقت به عنف در استان البرز ۳۳ درصد کاهش یافت
  • سرقت خشن در استان البرز ۳۳ درصد کاهش یافت
  • طراحی واحدهای نهضت ملی مسکن در سهند بر اساس شاخص‌های اجتماعی و روانشناختی
  • بهره برداری از جایگاه اختصاصی عرضه فرآورده های نفتی ساحل شهر مریوان
  • بهره برداری از جایگاه اختصاصی عرضه فرآورده‌های نفتی در مریوان
  • تعداد جایگاه‌های عرضه سوخت کردستان به ۹۱ باب افزایش یافت
  • اردوی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان به میزبانی مریوان برگزار می شود