Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام عباس حمیدی‌فر روزپنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آیین وحدت‌آفرین با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در ۲۸ پایگاه نمازجمعه در شهرستان‌های یزد، بافق، اشکذر، ابرکو، تفت، بهاباد، اردکان ، میبد، مهریز و خاتم اقامه می‌شود.

وی ادامه داد: نمازگزاران جمعه در استان برای حفظ سلامتی خود ،دیگران و پیشگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹، همراه با رعایت نکات بهداشتی باید از ماسک استفاده کنند و در طول برگزاری مراسم فاصله‌گذاری اجتماعی را هم مورد توجه قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این مسوول، استفاده از سجاده، مهر و تسبیح شخصی نمازگزاران نقش مهمی در پیشگیری از ویروس کرونا دارد که همکاری مردم مومن با مسوولان و ستادهای نمازجمعه در این ارتباط ضروری است که تاکنون  همکاری با ستادهای نمازجمعه در شهرستان ها وجود داشت .

به گفته حمیدی، همراهی مردم و همکاری با ستادها برای پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ ستودنی است و امید می‌رود این روحیه و همکاری موثر و تعامل تا برون‌رفت ویروس کرونا همچنان در استان با قوت ادامه داشته باشد.

قبل از شیوع کرونا در اسفند ماه سال ۹۸ نمازجمعه در ۲۱ شهر و هفت روستای پرجمعیت استان یزد اقامه می‌شد و با شیوع این ویروس برای مدتی وقفه‌ای برای اقامه نمازجمعه در برخی شهرها و روستاها پیش آمد در مناطقی که نمازجمعه اقامه نمی شود، ائمه جمعه از طریق فضای مجازی به ایراد خطبه می‌پردازند.

همچنین سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد امروز ( پنجشنبه ) گفته بود: طی شبانه‌روز گذشته ۷۲ بیمار جدید مشکوک به کووید ۱۹ در استان شناسایی شدند.

ابراهیم سلمانی افزود: هم‌اکنون  ۲۸۶ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند و از این تعداد ۶۴ نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات دریافت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم  بیماری کووید ۱۹ است  و بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان و آفریقا و هند که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدی را در جهان به وجود آورده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا یزد ستاد اقامه نماز کشور اردکان اشکذر بهاباد بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا یزد ستاد اقامه نماز کشور ویروس کرونا یزد ستاد اقامه نماز کشور اردکان اشکذر بهاباد بهداشت و سلامت اخبار کنکور بیماری کووید ۱۹ ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۱۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصد ۷ هزار راس دام سنگین علیه بیماری سل در کرمان

محمود زین الدینی گفت: بیماری سل یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که با انجام تست توبرکولین در گاوداری ها، این بیماری کنترل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از سیاست‌های دامپزشکی بوده بیان کرد: در سال بیش از ۷ هزار راس دام سنگین علیه بیماری سل توسط تست توبرکولین مورد رصد و پایش قرار می‌گیرند.

زین الدینی گفت: تست سل یکی از تست‌های مخاطره آمیز و پرمشقت برای اکیپ‌های پایش بیماری محسوب می‌شود که احتمال خطرات و آسیب‌های فیزیکی برای پرسنل دامپزشکی به همراه دارد.

وی افزود: باکتری سل عمدتا منشا گوارشی دارد و شبکه دامپزشکی با انجام ادواری تست توبرکولین بر روی گردن گاو شرایط لازم به منظور حفظ سلامت دام‌ها فراهم نموده و همچنین از بروز این بیماری مشترک در جمعیت انسانی ممانعت می‌شود.

زین الدینی عنوان کرد: پارسال هیچگونه مورد مثبتی از این بیماری در شهرستان مشاهده نشده و امیدواریم امسال هم موردی از آلودگی در شهرستان گزارش نشود.

وی گفت: در صورت مثبت بودن دام‌های سنگین مبتلا، بصورت اضطراری طبق ضوابط و دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی در کشتارگاه دام کشتار تحت نظر بازرسان بهداشتی اندام‌های آلوده حذف و معدوم می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان با اشاره به اهمیت ضد عفونی کردن مرتب جایگاه‌های دام و رعایت اصول قرنطینه‌ای برای انجام اقدامات کنترل و پیشگیرانه از این بیماری تاکید کرد و از دامداران درخواست کرد: در زمینه کنترل و پیشگیری از بیماری‌های مشترک میان انسان و دام که واگیر هستند، همکاری لازم را با اکیپ‌های دامپزشکی داشته باشند.

زین الدینی گفت: دامداران از هر گونه جا به جایی، حمل و نقل و ورود دام به دامداری خود بدون هماهنگی با دامپزشکی خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • مبارزه با بیماری‌های گندم در مزارع بهشهر
  • حمایت گلستانی ها از مردم غزه و فلسطین ؛ فردا با راهپیمایی پس از اقامه نماز جمعه
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • مدارس ۱۱ شهرستان هرمزگان فردا بصورت حضوری است
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • رصد ۷ هزار راس دام سنگین علیه بیماری سل در کرمان
  • اقامه نماز جماعت در بیش از ۲۰۰ آموزشگاه بردسکن
  • برگزاری اجلاسیه نماز شهرستان بردسکن با حضور فعالان نماز