Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسولیان با اشاره به اینکه امسال نیز به دنبال احیای ۱۶۰۰ واحد صنعتی هستیم، گفت: همچنین امسال ایجاد واحدهای تولیدی صنفی در شهرهای بزرگ مورد تاکید وزارت صمت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علی رسولیان» امروز(13 خرداد) در ستاد توسعه خاوران با بیان اینکه کرونا و تحریم دو چالش بزرگ بر سر راه صنعت در کشور است، گفت: متاسفانه آمریکا برای ورشکسته شدن اقتصاد ایران تمام توان خود را بکار گرفته است و از طرفی هم کرونا در خیلی از کشورها اقتصاد آنها را با رشد منفی مواجه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه در همین شرایط کرونایی و تحریم، صنعت ایران در سال قبل 8 درصد رشد داشته است، گفت: سال گذشته ایران در 27 قلم کالا رشدهای بسیار بالایی داشته است به طوری که صنعت لوازم خانگی در ایران دو برابر رشد داشته است.

 

معاون وزیر صمت با بیان اینکه سال قبل بیش از 11 هزار و 600 قرارداد واگذاری زمین برای راه اندازی صنایع داشته ایم، گفت: در این زمینه نیز 140 درصد رشد واگذاری اراضی برای انعقاد قرارداد را داشته ایم و لذا امید است مردم در سال های آینده اثر این واحدها را احساس کنند.

 

رسولیان با بیان اینکه بیش از 75 واحد صنفی در خراسان جنوبی منتظر نصب تجهیزات و ماشین آلات هستند، افزود: احیای واحدهای راکد در دستور کار وزیر قرار دارد به طوری که سال قبل 1555 واحد صنعتی در شهرک های صنعتی ایران احیا شدند و در همین راستا بیش از 27 هزار شغل ایجاد شده است.

 

وی با اشاره به اینکه امسال نیز به دنبال احیای 1600 واحد صنعتی هستیم، گفت: همچنین امسال ایجاد واحدهای تولیدی صنفی در شهرهای بزرگ مورد تاکید وزارت صمت است.

 

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران این را هم گفت که چنانچه کسی در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور زمینی را دریافت کرد و زودتر از موعد مقرر به بهره برداری رساند، 30 درصد در قیمت زمین به او تخفیف تعلق خواهد گرفت.

 

رسولیان با بیان اینکه همچنین برای شرکت های دانش بنیان تخفیف های ویژه ای در شهرک ها و نواحی صنعتی قائل شدیم، افزود: امسال برنامه ریزی شده تا 10 هزار هکتار زمین به شهرک های صنعتی کشور اضافه کنیم.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه امسال برای واحدهای کوچک صنعتی که امکان گرفتن زمین و ساخت آن را ندارند، برنامه داریم تا هزار کارگاه در سطح کشور راه اندازی و در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم، گفت: از این تعداد 40 مورد در خراسان جنوبی خواهد بود.

 

 

پایان پیام/404

منبع: شبستان

کلیدواژه: معاون وزیر صمت صنایع و معادن خراسان جنوبی واحد صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۲۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فرماندار بوکان پس از گفتگو با دست اندرکاران این واحدها، مسائل و مشکلات آن ها را در دستور کار قرار داد و درخصوص راهکارهای رفع مشکلات این واحدها ضمن بررسی سوابق و اقدامات، پیگیری های لازم را به انجام رساند.

خشایار صنعتی با اشاره به برنامه ریزی فرمانداری در کمیته کارشناسی رفع موانع تولید شهرستان، و همچنین سیاست های  عملیاتی کارگروه رفع موانع تولید استان و بازدید از واحدهای تولیدی، مشکلات واحدهای تولیدی و رفع موانع را از اولویتهای دولت سیزدهم برشمرد و گفت: در راستای حل مشکلات و همچنين اشتغال شهروندان، سعی داریم که توان واحدهای تولیدی را با پیگیری های استانی و کشوری به حداکثر رسانده و ضمن کاهش موانع زمینه توسعه فعالیت را برای سرمایه گذاران اهلیت دار فراهم نماییم.

در جریان این بازدیدها همچنین تکلیف ماشین آتش نشانی واگذاری به شهرک صنعتی در راستای ارایه خدمات از طریق عقد تفاهم نامه با سازمان آتش نشانی و شهرداری بوکان و همچنین اتمام و بهره برداری از مدول دوم تصفیه خانه شهرک صنعتی به لحاظ پیشرفت ۹۰ درصدی به منظور تسریع در بهره برداری مورد ارزیابی و پیگیری قرار گرفت.

خشایار صنعتی در راستای بهبود وضعیت و امنیت خاطر تولیدکنندگان دستورات کاری را به شهرداری، آتش نشانی، اداره صمت و مدیریت شهرک صادر و همچنین به منظور تسریع در تحویل پروژه مدول دوم تصفیه خانه با پیمانکار مربوطه توصیه های لازم را یادآوری و بازه زمانی اتمام کار نیز اعلام شد.

دیگر خبرها

  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه
  • شهرک‌های صنعتی در باوی احداث می‌شوند
  • احداث چند شهرک صنعتی در باوی
  • ارتقای ظرفیت ۵۰ واحد نیمه‌فعال لرستان
  • احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم اطفا شد
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم ‌+ تصویر