Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، کیامرث حاجی‌زاده در نشست بررسی و تصمیم‌گیری پروژه آبرسانی به چهار شهر کهگیلویه بزرگ گفت: تامین آب شرب یکی از مسائل اصلی و حیاتی در کهگیلویه و بویراحمد است

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تنش آبی در این استان گفت: ۱۷۰ روستا در استان با تنش آبی مواجه هستند که تمهیدات لازم برای این وضعیت اندیشیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به پیشرفت‌های خوب سد تنگ‌ سرخ افزود: رسالت "قرارگاه خاتم" آبادانی و پیشرفت است، که دولت و نظام هم باید به قرارگاه کمک کنند.

وی با اشاره به اهمیت سدها در مقابله با سیلاب و خشکسالی، گفت: اهمیت سد تنگ سرخ از این لحاظ است که هر دو مشکل یعنی هم موضوع خشکسالی و هم خطر سیلاب‌ها را رفع می‌کند.

حاجی زاده افزود:سد تنگ سرخ روی روال خوبی در حال کار است و هیچگونه کم کاری از هیچ دستگاهی در کمک به پیشرفت این پروژه پذیرفته نیست.

معاون عمرانی استاندار با اشاره به اهمیت پروژه آبرسانی به چهار شهر کهگیلویه،چرام،لنده و سوق ،گفت:
استانی که دومین حوزه آبریز و بارش کشور نسبت به مساحت را دارد باید دارای آب شرب مناسبی باشد.

معاون عمرانی استاندار افزود: انتظار داریم فاز اول و دوم آبرسانی به چهار شهر بزودی به نتیجه برسد و انقلابی در این  پروژه اتفاق افتد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه با بحران خشکسالی و تنش آبی مواجه هستیم و اکثرا مردم در مناطق گرمسیری شامل شهرستان های کهگیلویه،بهمئی،چرام و لنده با این بحران مواجه هستند، می‌طلبد قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان مجری این پروژه با همکاری دستگاه های اجرایی این پروژه را در اسرع وقت به سرانجام برسانند تا مشکلی از لحاظ تامین آب شرب در این مناطق نداشته باشیم.

حاجی زاده بیان کرد:پروژه ی آبرسانی به چهار شهر مهمترین پروژه در حوزه آبرسانی در استان است که می تواند مشکل قسمت اعظمی از استان را جهت تامین آب شرب رفع کند.

وی با اشاره به تامین لوله قسمتی ازاین پروژه ،گفت: با پیگیری های انجام شده قسمتی از لوله مورد نیاز تامین شده است.

معاون عمرانی استاندار بر همکاری همه ی دستگاه های اجرایی جهت پیشرفت پروژه تاکید کرد و گفت: برای اتمام این پروژه با تمام توان پای کار هستیم و از همه ی ظرفیت های موجود استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس

کلیدواژه: تنش آبی روستا خشکسالی آب آبرسانی به چهار شهر عمرانی استاندار تنش آبی آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۲۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح آبرسانی شهر میبد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، جلال علمدار در بازدید از طرح بزرگ آبرسانی شهر میبد در جلسه‌ای با حضور پیمانکار موانع و مشکلات طرح را بررسی و بر تسریع در روند اجرای این طرح تاکید کرد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده مقرر شده قبل از شروع فصل گرم سال و پیک مصرف آب این طرح را به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه با بهره برداری از این طرح بیش از ۲۰۰ لیتر بر ثانیه به توان تولید آب شهر میبد اضافه می‌شود، افزود: این موضوع سبب بهبود کمی و کیفی آب شرب و عدالت در توزیع آب در شهر میبد و همچنین شهر بفروئیه و روستا‌های بخش مرکزی میبد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد ادامه داد: با بهره برداری از طرح آبرسانی شهر میبد بیش از هشتاد هزار نفر از آب شرب پایدار و باکیفیت بهره مند می‌شوند.

علمدار تصریح کرد: این طرح شامل بیش از ۱۷ کیلومتر خط انتقال آب، تجهیز ۸ حلقه چاه، ساخت یک باب مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی و اجرای خطوط برقرسانی است.

دیگر خبرها

  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • کهگیلویه و بویراحمد رویشگاه بزرگ لاله های واژگون
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع ۱۶ روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/سدها پر شد
  • عملیات آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • افزایش تعداد جایگاه پمپ بنزین در کهیگلویه و بویراحمد
  • همدان در میان 7 استان برتر آبرسانی روستایی