Web Analytics Made Easy - Statcounter

«اسماعیل شعبانف» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مسکو تصریح کرد: اطلاعات افشا شده مبنی بر جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا  در مورد سران کشورهای اروپایی با همکاری سازمان اطلاعات دفاعی دانمارک، یک بار دیگر این واقعیت را نشان داد که شبکه جاسوسی آمریکا در کشورهای مختلف فعالیت می کند. 

این فعال اجتماعی فرهنگی روس یادآوری کرد که سازمان امنیت ملی آمریکا اطلاعات مربوط به پیامک های تلفن همراه و گفت و گوهای تلفنی مقام های ارشد اروپایی را گردآوری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شعبانوف با بیان اینکه آمریکا بدقت سران اروپایی را زیر نظر دارد، اظهار داشت: سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا با استفاده از شیوه های جاسوسی سعی دارد تمام فعالیت ها و موضع گیریهای سران کشورهای اروپایی را تحت کنترل خود داشته باشد.

سران کشورهای اروپایی استقلال ندارند

عضو شورای روابط بین اقوام روسیه تحت نظارت رئیس جمهوری روسیه، با اشاره به واکنش ضعیف کشورهای اروپایی به جاسوسی آمریکا علیه آنها اظهار داشت: بسیاری از سران و مقامهای کشورهای اروپایی و اتحادیه اروپا استقلال ندارند.

شعبانف خاطرنشان کرد که این وضعیت هیچ جای تعجب ندارد و کشورهای اروپایی ترجیح می دهند سیاست مستقل نداشته و در مسائل مهم جهانی و منطقه ای وابستگی آنها به آمریکا نمایان می شود.

وی تصریح کرد: اگر بجای آمریکا و جاسوسی این کشور با کمک دانمارک به عنوان مثال روسیه جاسوسی می کرد و این اقدام علیه کشورهای اروپایی را  با کمک بلاروس انجام می داد، سفرای روسیه در پایتخت های اروپایی احضار و تحریم های سنگین علیه این کشور وضع می شد و دهها دیپلمات روس را اخراج می کردند.

شعبانوف گفت:اما پس از افشای جاسوسی آمریکا در مورد کشورهای اروپایی، در واقع اروپا سکوت اختیار کرده است.

دوشنبه شب مرکز خبری دانمارک (DR) فاش کرد که آژانس امنیتی ایالات متحده از طریق کابل های ارتباطی دانمارک از مرکل صدراعظم آلمان و دیگر مقامات ارشد اروپایی جاسوسی کرده است.

دانمارک با استناد به ۹ منبع ناشناس که دسترسی به تحقیقات داشته اند، گزارش داد که این یافته ها نتیجه تحقیقات داخلی در سرویس اطلاعات دفاعی دانمارک از سال ۲۰۱۵ در مورد نقش آژانس امنیت ملی ایالات متحده در این مشارکت و همکاری بوده است.

طبق تحقیقاتی که سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ را تحت پوشش قرار می دهد، آژانس امنیت ملی ایالات متحده از اهمکاری طلاعاتی دانمارک برای جاسوسی از مقامات ارشد سوئد، نروژ، فرانسه و آلمان از جمله فرانک والتر اشتاین مایر وزیرخارجه سابق آلمان  و پیر اشتین برک رهبر مخالف سابق آلمان استفاده کرده است.

نخست وزیر دانمارک در واکنش به افشای جاسوسی آمریکا از طریق این کشور از متحدان اروپایی گفت: من فکر نمی‌کنم که بگوییم نیازی به برقراری روابط با فرانسه یا آلمان وجود دارد، زیرا ما یک گفت‌وگوی مداوم داریم و این در زمینه اطلاعات نیز هست.

آمریکا سابقه طولانی جاسوسی دارد 

شعبانف معتقد است که اگرچه سیا باهدف جمع آوری اطلاعات از دیگر کشورها تاسیس شد اما آمریکا هیچگاه به این وظیفه سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا بسنده نکرد و از این سازمان همواره به عنوان ابزاری برای مداخله در کشورهای دیگر سود برده است.

این مقام روس به افشاگری های ادوارد اسنودن تحلیلگر سابق آژانس امنیت ملی آمریکا اشاره کرد و گفت: اسنودن که در سال ۲۰۱۳ به روسیه پناهنده شد اطلاعات طبقه بندی شده ای را افشا کرد که براساس آن سازمان های امنیتی آمریکا علیه هم پیمان های خود در کشورهای اروپایی، آمریکای لاتین و ژاپن دست به جاسوسی می زنند.

وی تصریح کرد:  بر فراز سفارتخانه های آمریکا در تعدادی از پایتخت های اروپایی و آسیایی ازجمله آتن، مادرید، برلین، کی یف، وین، تفلیس، تیرانا و سارایوو ،امکانات شنود و جاسوسی نصب شده است که اطلاعات را برای پردازش به سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و آژانس امنیت ملی این کشور ارسال می کند.

مقام روس خاطرنشان کرد که امریکا با استفاده از شیوه جاسوسی سعی دارد کشورهای اروپایی و حتی متحدان نزدیک خود را کنترل و از این اطلاعات برای گسترش سلطه بر اروپا و جلوگیری از نقش آفرینی مستقل آن در عرصه جهانی استفاده کند. 

وی یادآوری کرد که اطلاعات جمع آوری شده از کشورهای مختلف به آمریکا این امکان را می دهد که مخالفان هژمونی خود در کشورهای مختلف را شناسایی کنند و حتی در دهه اخیر شاهد کودتاهایی در کشورهای مختلف بودیم که با کمک آمریکا برای براندازی حکومت های مخالف سیاست های واشنگتن اجرا شده است.

شعبانف ازجمله کودتاهای آمریکایی به کودتای ۲۸ مرداد علیه حکومت دکتر مصدق در ایران، کودتا علیه سالوادور آلنده در شیلی و کودتای ژنرال کاستلو برانسو در برزیل اشاره کرد و افزود: جاسوسی های آمریکا در مورد کشورهای مختلف جهان، پیامدهای ناگواری برای تعدادی از کشورها شده و مانع پیشرفت آنها شد.

وی تصریح کرد: این اقدامات مداخله جویانه آمریکا توسعه کشورهای هدف را برای سالهای طولانی عقب انداخت و در واقع واشنگتن در عقب ماندگی تعدادی از کشورهای جهان مسوولیت مستقیم دارد.

به گفته مقام روس، سران آمریکا برای حفظ سلطه بر مناطق جهان به هیچ اصول اخلاقی پایبند نیستند و افشاگریهای در مورد جاسوسی های این کشور، این واقعیت را به وضوح و روشنی نشان می دهد. 

برچسب‌ها لانه جاسوسی روسیه ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لانه جاسوسی روسیه ایالات متحده آمریکا لانه جاسوسی روسیه ایالات متحده آمریکا اخبار کنکور کشورهای اروپایی آژانس امنیت ملی سازمان اطلاعات جاسوسی آمریکا کشورهای مختلف ایالات متحده مقام روس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۲۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حداقل دستمزد در هر یک از کشورهای جهان عرب چند دلار است؟ ( اینفوگرافی)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کنایه سنگین عطاءالله مهاجرانی به آمریکا و فرانسه بعد از حمله سپاه به اسرائیل /بازهم به بایدن اطلاعات غلط دادند! 
  • مسلمانان در صورت یک‌دلی و یک‌صدایی به تمام حقوق پایمال‌شده خود می‌رسند
  • تحریم، ابزار آمریکا برای توقف پروژه LNG-۲ روسیه در قطب شمال 
  • برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره حمله ایران به اسرائیل/ حمله شدید نماینده روسیه به کشورهای غربی/ چین: حمله ایران پاسخ به حمله به کنسولگری بود/ نماینده ایران: پاسخ به اسرائیل لازم و متناسب بود/ گوترش: خواستار توقف فوری نزاع ایران و اسرائی
  • برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره حمله ایران به اسرائیل/ حمله شدید نماینده روسیه به کشورهای غربی/ چین: حمله ایران پاسخ به حمله به کنسولگری بود/ نماینده ایران: پاسخ به اسرائیل لازم و متناسب بود/ گوارش: خواستار توقف فوری نزاع ایران و اسرائی
  • چرا کپنهاگ پایتخت سبز جهان است؟
  • حداقل دستمزد در هر یک از کشورهای جهان عرب چند دلار است؟ ( اینفوگرافی)
  • ۱۵ سال حبس برای دیپلمات سابق آمریکایی به اتهام جاسوسی
  • سفیر پیشین آمریکا به جرم جاسوسی برای کوبا محکوم شد
  • سلطه ۲ ایرانی در رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی