Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-18@14:27:47 GMT

پاسخ خطیب‌زاده به تعلیق حق رای ایران در سازمان ملل

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۲۲۷۹۶

پاسخ خطیب‌زاده به تعلیق حق رای ایران در سازمان ملل

ایرنا: سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: مسیر برداشت مبلغ حق عضویت ایران در سازمان ملل متحد از حساب ایران در بانک کره‌ای و انتقال آن به حساب سازمان ملل در سئول هموار شده است و این پرداخت به زودی انجام خواهد شد.

«سعید خطیب‌زاده» درخصوص اخبار منتشر شده در زمینه تعلیق حق رای ایران در سازمان ملل متحد گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در پرداخت حق عضویت خود به سازمان ملل به موقع عمل کرده است‌ و مشکل پیش آمده در سال گذشته نیز به دلیل بلوکه کردن مسیر پرداخت از سوی ایالات متحده بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه دبیرخانه سازمان ملل متحد کاملا در جریان جزئیات مشکل ایجاد شده است، اضافه کرد: مشکل پیش آمده در پرداخت حق عضویت جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته به دلیل تحریم‌های ظالمانه آمریکا بود که مانع از انتقال به موقع حق عضویت ایران شد که در این زمینه طبیعتا قصوری متوجه ایران نبوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه یادآورشد: در مذاکرات صورت گرفته با خزانه‌داری سازمان ملل، ضمن ارائه راهکار پیشنهادی انتقال پول از محل منابع مالی ایران در کره جنوبی، مقرر شد که آن سازمان ضمن تلاش برای رفع موانع انتقال پول تخصیص یافته از سوی جمهوری اسلامی ایران، مجوز اوفک در زمینه انتقال پول را پیگیری کند.

خطیب‌زاده ادامه داد: اخیرا این مجوز صادر شده و مسیر برداشت مبلغ حق عضویت از حساب ایران در بانک کره‌ای و انتقال آن به حساب سازمان ملل در سئول هموار شده است و این پرداخت به زودی صورت خواهد گرفت.

«آنتونی گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد طی روزهای اخیر در نامه‌ای به رییس دوره مجمع عمومی این سازمان خواسته است تا جمهوری اسلامی ایران و ۹ کشور دیگر به دلیل افزایش بدهی خود در حق عضویت سالانه از حق رای فعلا محروم شوند.

منبع: فردا

کلیدواژه: سازمان ملل سعید خطیب زاده جمهوری اسلامی ایران سازمان ملل متحد حق عضویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۲۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تببین پاسخ تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی در میزگرد اعضای شانگهای

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از مسکو ، در پی پاسخ قاطع جمهوری اسلامی ایران به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، معاون سفیر کشورمان در مسکو، در میزگرد کشورهای عضو پیمان همکاری شانگهای، مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران را تشریح کرد.


حسین ملکی با بیان اینکه پاسخ ایران به تجاوز آشکار رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت کشورمان در دمشق ، نقض فاحش اصول و قواعد بین‌المللی بود ، گفت : پاسخ تنبیهی ایران به این تجاوز ، منبطق با منشور ملل متحد و نیز قواعد شناخته شده بین‌المللی درباره مصونیت اماکن دیپلماتیک است.
حسین ملکی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه طی هفت ماه گذشته گفت: این رژیم با هدف ایجاد زمینه گسترش جنگ و برون‌رفت از بحران غزه، به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق حمله کرد که منجر به شهادت جمعی از مستشاران نظامی ایران و دیپلمات‌هایی شد که به دعوت رسمی دولت سوریه در آن کشور حضور داشتند.
وی ادامه داد: این حمله از سوی بسیاری از کشورها محکوم شد و ما در این خصوص به شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت کردیم؛ اما علی‌رغم خواست دو عضو دائم شورای امنیت روسیه و چین، دولت‌های غربی مانع از صدور حتی یک بیانیه ساده شدند.
ملکی با قدردانی از بیانیه دبیرکل و کشورهای عضو سازمان شانگهای در محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق افزود: پس از آنکه آمریکا و کشورهای غربی مانع از صدور قطعنامه و حتی بیانیه‌ای در محکومیت اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی شدند ، جمهوری اسلامی ایران تصمیم به تنبیه رژیم تروریستی اسرائیل گرفت و در قالب دفاع، مجموعه‌ای از حملات را علیه پایگاه‌های نظامی این رژیم انجام داد که نتایج موفقیت آمیزی داشت.
معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با اشاره به اینکه اقدام ایران یک پاسخ دفاعی در برابر تجاوزهای رژیم صهیونیستی بود، گفت: اکنون این مرحله از نظر ما پایان یافته است، اما اگر رژیم اسرائیل و حامیان غربی آن روند تشدید منازعات را ادامه دهند، ما برای اقدامات دفاعی بیشتر در جهت صیانت از منافع مشروع خود آماده‌ایم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، با یادآوری عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان شانگهای از سال گذشته، به زمینه های تقویت همکاری‌ها میان اعضای این سازمان پرداخت و بر آمادگی کشورمان برای اجرای موثر توافقات امضا شده، به ویژه در بخش‌های اقتصادی تصریح کرد.
میزگرد شانگهای به ابتکار سفارت قزاقستان در مسکو و با همکاری وزارت امور خارجه روسیه برگزار شد که طی آن معاونان وزارتخانه های امور خارجه این دو کشور، به همراه سفیران و نمایندگان کشورهای شانگهای در مسکو و جمعی از اندیشمندان و صاحب نظران سیاسی این حوزه شرکت داشتند و به بررسی چشم انداز توسعه همکاری‌ها، به ویژه در دوران ریاست قزاقستان بر این سازمان پرداختند.

دیگر خبرها

  • محمود عباس درخواست دولت بایدن برای تعلیق رای‌گیری عضویت فلسطین در سازمان ملل را رد کرد
  • تببین پاسخ تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی در میزگرد اعضای شانگهای
  • ماجرای نامه عجیب خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها!
  • خطیب‌زاده: نتانیاهو برای ماندن در قدرت هرکاری می‌کند
  • نامه عجیب خروج ایران از شورای بین المللی موزه ها / امضای مصوبه ‏ای با چشم‌‏های بسته
  • خطیب زاده: ایران هم توان و هم ظرفیت دفاع از خود را دارد
  • نامه عجیب خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها؛ اشتباه بزرگ؟
  • رئیسی: صهیونیست‌ها و حامیان‌شان در صورت ارتکاب هر اشتباهی معنای پاسخ واقعی ایران را درخواهند یافت/ لبنان رکنی مهم برای جریان مقاومت است/ شیخ علی خطیب: ایستادگی و اقتدار ایران در رویکرد مقاومت با وجود همه فشارها مایه افتخار امت اسلامی است
  • لغو عضویت ایران در سه سازمان بین‌المللی
  • ایران عضویتش را در سه سازمان بین المللی لغو کرد + اسامی