Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@13:26:38 GMT

محدود کردن آزادی، مهمترین مجازات زندانیان است

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۲۲۸۱۵

محدود کردن آزادی، مهمترین مجازات زندانیان است

ایسنا/اصفهان زندان جدید شهرستان کاشان پس از ۱۲ سال از آغاز ساخت این زندان، با ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع اعیان، بنا و ساختمان و سه اندرزگاه به بهره‌برداری رسید.

محمود ضیایی فرد-مدیرکل زندان‌های استان اصفهان در مراسم بهره برداری از زندان جدید کاشان که امروز (پنجشنبه_۱۳ خردادماه) برگزار شد، بر تناسب ندامتگاه و تعداد زندانیان آن تاکید و اظهار کرد: یکی از مهمترین مولفه‌ها برای برنامه‌ریزی دقیق و اجرای برنامه‌های اصلاحی در زندان‌ها، تناسب تعداد زندانی با ظرفیت آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تراکم بالای تعداد زندانیان در زندان قبلی کاشان، افزود: با توجه به قانون انتقال زندان‌ها از سال ۸۰ کلنگ ساخت ندامتگاه جدید کاشان آغاز شد و پس از ۱۲ سال این واحد امروز به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان با بیان اینکه برای ساخت زندان جدید کاشان ۶۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی هزینه شده است، گفت: این پروژه در ۵۱ هکتار بنا شده و  ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع اعیان، بنا و ساختمان و سه اندرزگاه دارد.

ضیایی فرد با بیان اینکه ندامتگاه جدید کاشان شامل قسمت‌هایی نظیر سالن ملاقات، نمازخانه و دیگر سالن‌های مورد نیاز است، گفت: در راستای افزایش سطح امنیت زندان کاشان سه میلیارد تومان ویژه مباحث امنیت، نظیر دوربین مدار بسته و دیگر موارد هزینه شده است.

سیاست قوه قضاییه به حداقل رسیدن جمعیت زندان‌ها است

محمدرضا حبیبی-رئیس کل دادگستری استان اصفهان نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه استقرار شعب محاکم تجدید نظر در کاشان یک اقدام عملی در راستای تحول بود، در مورد ساخت ندامتگاه جدید کاشان گفت: سیاست نظام توسعه و گسترش زندان‌ها نیست، بلکه سیاست تمام مدیران قوه قضاییه به پیروی از دستورهای شرع اسلام و بر پایه فرمایش رهبر معظم انقلاب این است که جمعیت زندان‌ها به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه بر پایه دستورهای آیین و مکتب ما هدف از مجازات زندان به هیچ وجه انتقام‌جویی و انتقام‌گیری از مجرم نیست، تصریح کرد: سیاست نظام در راستای فرمایش و سیاست‌گذاری امام راحل است که فرمود «زندان‌ها باید تبدیل به دانشگاه شود»، بر همین مبنا هدف اصلی از اعمال حبس، برگشت به زندگی شرافتمندانه است.

رییس کل دادگستری استان اصفهان خاطرنشان کرد: هدف از اعمال حبس در مورد افراد خاص و محدودی است که سایر مجازات‌ها بر ناهنجاری‌های آنان موثر واقع نشده و قاضی مجبور به مجازات و حکم زندان در مورد آنها شده که حضورشان در جامعه مفسده‌آور است.

حبیبی با اشاره به اینکه هدف اصلی از ساخت ندامتگاه، بازسازی شخصیت زندانی و بازگشت افراد مجرم و خطاکار به زندگی شرافتمندانه است، یادآور شد: در دین مقدس اسلام و به تبع آن در قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران ساخت ندامتگاه به عنوان زیرساخت‌ و گامی در راستای پرورش شخصیت مجرمان است.

وی بر رعایت حق و حقوق زندانی و متهم را تاکید کرد و افزود: اگر قرار است زندانی مجازات شود، محدود کردن آزادی که مهمترین حق طبیعی هر انسان است می تواند مجازاتی برای برگشت به زندگی شرافتمندانه‌ باشد.

عباس رضایی-استاندار اصفهان نیز در این مراسم به کرامت انسان‌ها و حق و حقوق زندانیان و خانواده‌هایشان اشاره و تصریح کرد: باید زمینه ایاب و ذهاب مناسب، آرامش و آسایش خانواده‌های زندانیان در زمان ملاقات آنها فراهم شود.

وی پیشنهاد داد تا حد ممکن مجازات جایگزین برای زندانیان لحاظ و زمینه بازگشت آنان به زندگی باکرامت‌ فراهم شود.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی- نماینده، ولی فقیه و امام جمعه کاشان نیز با گرامیداشت ایام رحلت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد گفت: انتخابات اتمسفر سیاسی هر کشور است و ایران نیز تافته جدا بافته نیست.

آیت‌الله سلیمانی بر نگاه منصفانه به زیرساخت‌های ایجاد شده طی چهار دهه اخیر در عرصه‌های مختلف عمرانی به ویژه سدسازی، ارتباطات و مخابرات و راه‌سازی در کشور تاکید کرد و گفت: یکی از این زیرساخت‌ها افتتاح ندامتگاه کاشان برای بازسازی، بازنگری و بازگشت افراد به عزت و کرامت انسانی است.

وی همچنین بر توجه به رفت و آمد خانواده زندانیان و پذیرایی از همراهان آنها را با توجه به دوری مسافت زندان جدید تا شهر تاکید کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان اصفهان، ندامتگاه جدید کاشان در کیلومتر ۱۰ جاده قدیم کاشان – قم، بعد از شهرک صنعتی، جنب زیارتگاه بی بی زینب در روستای یزدل ساخته شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها زندان سازمان زندان ها زندانی دادگستري مجازات مجرم ساخت ندامتگاه استان اصفهان زندان جدید زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۲۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌کمک ۴۴ میلیارد تومانی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس

ایسنا/فارس مدیرکل زندان‌های فارس رهاورد برگزاری ۱۶ جشن گلریزان در این استان را کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد اعلام کرد.

اسحاق ابراهیمی امروز، ۶ اردیبهشت‌ماه با اعلام این مطلب گفت: در ماه مبارک رمضان ۱۶ جشن گلریزان در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه استان برگزار شد که در این جشن‌ها، خیران کمک‌های خود را جهت آزادی زندانیان جرایم غیر عمد ارائه داشتند.

رئیس ستاد دیه استان فارس افزود: در نتیجه این جشن‌ها که با حضور و استقبال ارزشمند جامعه خیران و مسئولان محلی و استانی همراه بود، بیش از ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط خیران و نیک‌اندیشان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد پرداخت شد.

ابراهیمی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۶۵۰ زندانی جرایم غیر عمد از زندان‌های فارس با کمک خیران آزاد شده‌اند، گفت: در حال حاضر بیش از ۹۵۰ زندانی جرایم غیر عمد مالی در زندان‌های استان حضور دارند که چشم انتظار کمک خیران هستند.

وی دومین مرحله از پویش سهم من ۴۰ را نیز مورد استقبال مردم توصیف و اظهار کرد: بیش از ۶ هزار تراکنش تاکنون انجام و نزدیک به ۷ میلیون تومان در این حوزه جمع‌آوری شده است، ضمن اینکه شهروندان و هم‌استانی‌های عزیز در جریان باشند، کمک‌های هر نفر ۴۰ هزار تومانی آنان به تعداد اعضای خانواده، می‌تواند زمینه آزادی کل زندانیان جرایم غیر عمد را فراهم سازد و این برگ زرینی در تاریخ اجتماعی مردم فرهیم، نوع دوست و فرهنگ‌ساز استان خواهد بود.

رئیس ستاد دیه فارس یادآور شد: شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۰۳۰۹۶۱ به نام ستاد دیه استان فارس آماده دریافت کمک‌های مردم شریف براغی آزرادی زندانیان جرایم غیر عمد استان و اهدای شادی به خانواده‌های بی پناه آنان است. افرادی که از سر اتفاق و بدون انگیزه مجرمانه به زندان افتاده‌اند خود و خانواده‌هایشان از تبعات آن در رنج هستند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد
  • ‌کمک ۴۴ میلیارد تومانی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • ۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه خورین ورامین مشغول به کار شدند
  • (ویدئو) غافلگیری زندانیان هنگام فرار از تونل حفر شده در زندان
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت
  • ۳هزار زندانی ندامتگاه قزلحصار کرج از تسهیلات حمایتی بهره مند شدند
  • افزایش استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان خوزستان
  • هزینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار چقدر است