Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@10:52:18 GMT

مستضعفان به پیام امام درست لبیک گفتند

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۲۲۹۲۵

مستضعفان به پیام امام درست لبیک گفتند

رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، رییس دانشگاه ادیان و مذاهب و رییس پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی در سی و دومین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران سمینار بین المللی امام خمینی و دنیای معاصر حضور یافتند.

به گزارش ایسنا حجت الاسلام مصطفی رستمی در سی و دومین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران سمینار بین المللی امام خمینی و دنیای معاصر گفت:  دانشگاه محصول برآمده از تمدن غرب برای اداره جوامع به مرور به کمال رسید و انسان‌های زیادی در کشورهای جهان از جمله ایران به سبک علوم جدید غربی تربیت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این انسان‌ها برای پیاده کردن افکار و نظام و تمدن حاکم بر دنیای غرب تربیت شدند.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: امام راحل به عنوان احیاگر اخلاق و دین و مجاهدت و خودباوری در عصر حاضر بودند. ایشان توجهِ تحولی به دانشگاه‌ها داشتند. ایشان دانشگاه‌ها را به جد مورد نقد قرار دادند و خواستار تحول عمیق در  دانشگاهها شدند این دغدغه امام باعث شد دانشگاههای به شدت وابسته به غرب به سطحی برسد که  دو درصد تولید علم جهان در ایران انجام می شود  و این یعنی ۲۰ برابر شدن تولید علم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن نواب هم در این سمینار بیان کرد: به بیان مقام معظم رهبری این انقلاب در هیچ جای جهان بدون نام امام خمینی شناخته شده نیست و بنده هزاران بار این سخن را به چشم در سفرهای فراوانم به کشورهای مختلف دیدم. انقلاب اسلامی امروز از سال ۱۳۴۲ زنده تر است. امام مسئله فلسطین را در آغاز نهضت اسلامی مطرح کردند و بر این مسئله تکیه داشتند. بعد از ۵۸ سال از آن دوران ارتش‌های کشورهای عربی در  جنگ‌های مختلف هیچ کاری نتوانستند بکنند اما فرزندان تحصیل کرده امام در  دانشگاه‌های جهان پیام امام را گرفتند و به خوبی در برابر رژیم غاصب صهیونیستی که هیچ منطقی را نمی پذیرد ایستادند.

رییس دانشگاه ادیان و مذاهب تاکید کرد: با توجه به تعداد سفرهایی که به سراسر دنیا دارم می ترسم برخی از ما مردم و مسئولان سردتر با پیام امام برخورد کنیم تا مردم و مسئولان دیگر کشورها. وسعت پیام امام به وسعت بشریت بود. امام امت نسل جوان دانشگاهی را بیدار کردند. امام آمدند تا آلام بشر را حل کند. معتقدم مستضعفان به پیام امام درست لبیک گفتند.

احمد قلی زاده، رییس پژوهشکده امام خمینی و انقلاب اسلامی نیز در این سمینار گفت: انسان در زندگی خودش باید در چهار ارتباط فرد با خدا، ارتباط انسان با خودش، ارتباط انسان با طبیعت و ارتباط انسان با دیگران حضور داشته باشد. در این مدل، انسان اگر بتواند تعادل را  درست حفظ کند بی شک وارد حوزه دیگری می شود که زندگی‌اش هدفمند می شود، بامعنا می شود، ظهور تمام عیار پیدا می کند و احساس بهم پیوستگی با تمام مخلوقات پیدا می کند حالا ببینید که امام در این مدل چطور بود. داشتن حس برتر نسبت به خدا خود دیگران طبیعت برای رسیدن به کمال مطلوب امام بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ۱۴ خرداد ۶۸ امام خميني ره امام خمینی دانشگاه ها پیام امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۲۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت همه جانبه امام خمینی (ره) از سپاه پاسداران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سردار فرهنگ دوست از یادگاران دوران دفاع مقدس در سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در پادگان آموزشی نبی اکرم میبد، با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بدو تشکیل با بحران‌های گوناگونی در کشورمواجه بود افزود: سپاه پاسداران در بین همه نیرو‌های مسلح، همه انقلاب بود و توانست در ختم قائله‌های کردستان، خلق عرب، سیستان و بلوچستان تا دفاع مقدس نقش ممتازی را ایفا کند.
وی تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حمایت همه جانبه امام (ره) محکم و استوار ایستاد و امروز به راحتی و بدون ترس، رژیم غاصب صهیونیستی را زیر موشک می‌گیرد.
سردار فرهنگ دوست گفت: با وجود اینکه همه ابرقدرت‌ها اعم از امریکا، انگلیس، فرانسه، اردن و کشور‌های منطقه دست به دست هم دادند تا جلوی موشک‌های ایران به رژیم صهیونیستی را بگیرند، اما نتوانستند.
وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس اگر مشارکت مردم و بسیج نبود جنگ هرگز تمام نمی‌شد و شکست می‌خوردیم گفت: امروز افتخار ما پاسداران برخلاف نیرو‌های نظامی دنیا، این است که درکنار هر سه نفر یک نفر پاسدار به شهادت رسیده است.
وی پیروزی از ولایت و رهبری، رعایت عفاف و حجاب و احیاء عزاداری‌های سنتی را سه اصل مهم در سعادت جامعه و کشور خواند و گفت: اگر از ولایت و رهبری پیروی نکنیم کشور به مشکل بر می‌خورد و کسانی که حجاب را رعایت نکنند پا روی خون شهدا می‌گذارند و باید سپاه هم در ماموریت‌های خود با توکل به خدا و ولایت پذیری از ولی فقیه و رهبری، راه شهداء را محکم‌تر از همیشه ادامه دهند.
در پایان این همایش به تعدادی از کادر آموزشی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردوشی اعطاء شد.

دیگر خبرها

  • دیدار جمعی از کارگران با رهبر انقلاب
  • برپایی نمایشگاه نقاشی «در شکوه هفتمین اقرار» در یزد
  • کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند
  • دیدار ۶۴ نفر از کارگران خراسان رضوی با رهبر انقلاب اسلامی
  • دیدار جمعی از کارگران با رهبر انقلاب فردا برگزار می‌شود
  • امام خمینی: اسرائیلی غلط می کند به ایران بیاید؛ پایشان را قطع می کنیم
  • مخبر: نخبگان سرمایه‌های اصلی کشور هستند/ نظام سلطه جرات مقابله نظامی با ایران را ندارد
  • نخبگان سرمایه‌های اصلی کشور هستند
  • سرلشکری که هدیه ۳ میلیون تومانی شاه را رد کرد
  • حمایت همه جانبه امام خمینی (ره) از سپاه پاسداران