Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، شما می‌توانید هر روز در پادکست سرویس اجتماعی جامعه پلاس مهم‌ترین و جذاب‌ترین اخبار سرویس اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان را بشنوید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ایثارگران آتش سوزی پادکست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۲۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت خیره‌کننده پروژه بنزین‌سازی پالایشگاه تهران در ماه‌های اخیر

رئیس هیئت‌مدیره پالایشگاه نفت تهران از سرمایه‌گذاری حدود ۳۰۰ میلیون دلاری پالایشگاه نفت تهران برای احداث نیروگاه خورشیدی ۵۰۰ مگاواتی و پیشرفت خیره‌کننده طرح بنزین‌سازی این پالایشگاه در ماه‌های اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، وحید عبیری پیش‌ازظهر امروز (یکشنبه، ۲۶ فروردین‌ماه) در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران که با حضور جمعی از مقام‌های محلی و کارکنان این شرکت برگزار شد، گفت: نیروگاه اتمی بوشهر نیز یک هزار مگاوات ظرفیت دارد، اما نیروگاه خورشیدی پالایشگاه نفت تهران ۵۰۰ مگاوات ظرفیت دارد که نشان‌دهنده عظمت این نیروگاه است.

وی مقدار سرمایه‌گذاری در این پروژه را ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: این سرمایه‌گذاری می‌تواند تا حدودی وابستگی ما را به قیمت‌های جهانی نفت کمرنگ کند و از این نوسان‌ها تأثیر کمتری بگیریم.

رئیس هیئت مدیره پالایشگاه تهران با اشاره به اینکه صنعت پالایش نفت در ۱۰، ۱۵ سال آینده با رشد خودروهای برقی در جهان متحول خواهد شد و سرعت استفاده از انرژی‌های خورشیدی به‌عنوان انرژی‌های تجدیدپذیر افزایش خواهد یافت، تأکید کرد: در این مسیر پالایشگاه‌های ما باید تحولات جدید را بپذیرند و با توجه به منابع عظیم نفت و گاز، به سمت متنوع‌سازی سبد انرژی و فعال کردن زنجیره ارزش گام بردارند.

عبیری تصریح کرد: این مهم در سند راهبردی پالایشگاه تهران دیده شده است و در ماه‌های اخیر سعی کردیم در پالایشگاه تهران متناسب با این هدف راهبردی، تصمیم‌هایی جدید اتخاذ کنیم که برنده شدن در مناقصه احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی خورشیدی اخیر یکی از این اقدام‌ها در این مسیر بوده است.

وی گفت: سال‌هاست که استکبار جهانی کشورها را در مقابل یک دوراهی قرار داده است که یا باید تسلیم شوید یا اینکه قوی شوید و به‌عنوان کشوری مستقل به حیات خود ادامه دهید که با افتخار کشورمان راه دوم را انتخاب کرده است.

تضمین حیات پالایشگاه نفت تهران با حرکت به سمت پتروپالایشی شدن

رئیس هیئت مدیره پالایشگاه تهران افزود: یکی دیگر از اقدام‌های توسعه‌ای ما که به همت کمیته سرمایه‌گذاری شرکت انجام شد، حضور در مزایده بورس برای خرید پتروشیمی شازند بود که با تغییر قیمت و فرمول جدید قیمت‌گذاری (مبنا قرار دادن نرخ تابلو) که از اقدام‌های مثبت وزارت اقتصاد بود، توانستیم پتروشیمی شازند را به مجموعه پالایشگاه تهران اضافه کنیم و گام بزرگی برای پتروپالایشی شدن پالایشگاه تهران برداریم که حیات این پالایشگاه را در سال‌های آینده تضمین خواهد کرد.

عبیری گفت: هم‌اکنون محصولاتی داریم که با ارزش افزوده کمتر به فروش می‌رسانیم و از همین امروز می‌توانیم بخشی از محصولات را به پتروشیمی شازند عرضه و ایجاد ارزش افزوده کنیم.

وی افزود: سال گذشته به‌دلیل اختلاف‌نظرهایی که در هیئت مدیره وجود داشت، روند پیشرفت پروژه‌ها با کندی روبه‌رو شده بود که خوشبختانه با تغییر ترکیب، پروژه‌های توسعه‌ای دوباره در مسیر اصلی خود قرار گرفت و در در بهمن‌ماه و اسفندماه سال گذشته، در پروژه بنزین‌سازی (CCR) حدود ۳ و ۳.۵ درصد پیشرفت داشتیم که این پیشرفت پیش از این به کمتر از یک درصد در ماه رسیده بود.

رئیس هیئتمدیره پالایشگاه نفت تهران تأکید کرد: با اجرای پروژه تصفیه پساب که از پروژه‌های اصلی ما به‌شمار می‌آید و در ماه‌های اخیر پیشرفت مطلوبی داشته است، مقدار مصرف آب پالایشگاه تهران یک‌ونیم درصد کاهش می‌یابد؛ در پروژه تولید هگزان که یکی از بزرگ‌ترین برج‌های پالایشگاهی در آن نصب شد در مسیر خود قرار گرفته است.

عبیری تصریح کرد: پروژه نفت کوره نیز از مهم‌ترین پروژه‌های توسعه‌ای محیط زیستی این پالایشگاه است که امیدواریم طبق تکالیف قانونی هرچه زودتر کلنگ آن را به زمین بزنیم.

وی از زحمات ارزشمند چهار ساله حامد آرمان‌فر در طول تصدی مدیرعاملی پالایشگاه تهران قدردانی و برای محسن ایران‌زاد، مدیرعامل جدید پالایشگاه تهران آرزوی موفقیت کرد و گفت: امیدوارم با همراهی و تلاش کارکنان شاهد پیشرفت و توسعه پالایشگاه تهران باشیم.

دیگر خبرها

  • کاهش مصرف آب در شهر فرانسوی با ممنوعیت یخ و حذف وان حمام
  • کاهش مصرف آب در شهر فرانسوی با ممنوعیت استفاده از یخ و وان حمام
  • پیشرفت خیره‌کننده پروژه بنزین‌سازی پالایشگاه تهران
  • پیشرفت خیره‌کننده پروژه بنزین‌سازی پالایشگاه تهران در ماه‌های اخیر
  • ممنوعیت تردد شناورهای سبک در جزایر هرمزگان
  • ممنوعیت تردد در محور‌های چالوس و آزادراه تهران شمال اعمال شد
  • ممنوعیت تردد در محور‌های چالوس و آزادراه تهران-شمال اعمال شد
  • گلستان جز ۸ استان کشور به لحاظ انباشت خودروها در جاده ها بود
  • ثبت بیش از ۲۲ میلیون تردد در جاده‌های استان همدان
  • ترافیک سنگین در محور هراز/ تردد روان در جاده چالوس