Web Analytics Made Easy - Statcounter



تیم ملی فوتبال ایران در دیداری کاملا یکطرفه مقابل هنگ کنگ بی دقت ظاهر شد تا با وجود برتری از این تیم گل هم دریافت کند.

به گزارش مهر، تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۹ امروز مقابل هنگ کنگ نخستین بازی دور برگشت گروه C مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ را برگزار کرد که با پیروزی دو بر صفر ملی‌پوشان ایران به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی قلی زاده (۲۳)، وحید امیری (۶۱) و کریم انصاریفرد (۶۴) برای ایران و چِنگ (۸۵) برای هنگ کنگ گلزنی کردند.

دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران برای این دیدار از ترکیب زیر استفاده کرده است:

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل زاده، محمدحسین کنعانی زادگان، صادق محرمی، وحید امیری، احمد نورالهی، سعید عزت الهی، علیرضا جهانبخش، علی قلی زاده، مهدی طارمی و سردار آزمون.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در حالی تصمیم به برگزاری متمرکز دور برگشت رقابت‌های این گروه در کشور بحرین گرفت که کیفیت زمین بازی در دیدار امروز کیفیت قابل قبولی نداشت. با این حال ملی‌پوشان فوتبال ایران با انجام بازی هماهنگ توانستند در اکثر دقایق بازی، مالکیت توپ را در اختیار داشته باشند و هنگ کنگ را تحت فشار قرار دهند.

شاگردان دراگان اسکوچیچ نخستین موقعیت گلزنی خود را در دقیقه ۲ با کرنر علی قلی زاده و اشتباه دروازه‌بان هنگ کنگ کسب کردند تا سردار آزمون در یک‌قدمی زدن ضربه آخر با دفاع حریف روبرو شده و نتواند آن را تبدیل به گل کند. موقعیت‌هایی که تا پایان نیمه اول به طور یکطرفه از سوی ایران ادامه داشت.

حملات پر تعداد ملی‌پوشان فوتبال ایران با کم دقتی در زدن ضربات آخر راه به جایی نبرد تا اینکه علی قلی زاده در دقیقه ۲۳ با نفوذ خود از سمت راست محوطه جریمه حریف، توانست از زاویه‌ای کاملا بسته دروازه هنگ‌کنگی‌ها را باز کند.

هنگ کنگ پس از دریافت این گل تنها حمله خود را روی دروازه علیرضا بیرانوند طراحی کرد که آنها هم با بی دقتی مهاجم خود به گل نرسیدند.

پس از این اتفاق بار دیگر بازی کاملا یکطرفه از سوی تیم ملی ایران در زمین مسابقه اتفاق افتاد اما هیچ یک از این حملات راهی به چارچوب دروازه هنگ کنگ پیدا نکرد تا شاگردان دراگان اسکوچیچ با بی دقتی خود تنها یک گل در نیمه اول به ثمر برسانند.

نیمه دوم نیز بازی مالکانه ایران ادامه داشت تا علیرضا بیرانوند بیکارترین بازیکن زمین با لمس تنها ۶ توپ باشد.

هنگ‌کنگی‌ها با تک مهاجم خود دنبال ضدحمله بودند اما فاصله زیاد بین دفاع و بازیکن خط حمله این تیم مانع از ایجاد موقعیت خطرناک روی دروازه شاگردان دراگان اسکوچیچ شد.

تیم ملی ایران بدون برگزاری بازی تدارکاتی راهی این مسابقات در کشور بحرین شد تا عدم هماهنگی در پاس‌های کوتاه و بلند بین خط میانی و حمله این تیم در جریان بازی با هنگ کنگ مشهود باشد.

با وجود اینکه بازی کاملا یکطرفه ای از سوی سفیدپوشان ایران در مسابقه رقم خورد اما مهاجمان ایران در مقابل دفاع پر تعداد هنگ کنگ نیز بی دقت بودند تا نتوانند تعداد گل‌های خود را بیشتر از همیشه کنند.

دراگان اسکوچیچ برای نظم در طراحی حملات تیم ملی ایران تصمیم به ایجاد تغییر در خط میانی خود در دقیقه ۵۷ گرفت تا سامان قدوس و میلاد محمدی جای علیرضا جهانبخش و سعید عزت الهی را بگیرند.

پس از این تعویض‌ها وحید امیری که از خط دفاع به جمع هافبک‌ها اضافه شده بود در دقیقه ۶۱ روی دفع مدافعان هنگ کنگ صاحب موقعیت شوت از پشت محوطه جریمه حریف شد که این توپ با برخورد به مدافعان هنگ کنگ به تور دروازه این تیم چسبید.

اسکوچیچ پس از این گل، این بار تغییرات خود را در دقیقه ۶۹ با جابجایی در خط حمله ایجاد کرد. طارمی و سردار از زمین خارج شدند تا مهدی ترابی و کاوه رضایی جای او را بگیرند.

با این حال باز هم حملات تیم ملی دقت کافی را نداشت تا کریم انصاریفرد آخرین تعویضی تیم ملی در دقیقه ۸۰ وارد زمین مسابقه شده و در دقیقه ۸۴ گل سوم ایران را روی نفوذ مهدی ترابی و پاس عرضی او به ثمر برساند.

در ادامه تیم ملی هنگ کنگ در غافلگیری خط دفاعی اقدام به سانتر از جناح راست خود کرد تا مهاجم بلندقامت این تیم بتواند اولین گل هنگ کنگ را به ثمر برساند تا این دیدار با نتیجه سه بر یک به اتمام برسد.

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۳۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژاپن برای شهاب لقب انتخاب می‌کند: معجزه‌گر، منجی

به گزارش "ورزش سه"، آویسپا فوکوئوکا که شهاب زاهدی را در ترکیب ‏خود دارد در هفته نهم جی‌لیگ ژاپن با اینکه 2-2 از جوبیلوو ایواتا ‏عقب افتاده بود برگشت و با تساوی 2-2 از زمین بیرون رفت. در ‏رسانه‌های ژاپنی حالا همه نگاه‌ها به مهاجم جدید این تیم دوخته ‏شده است: شهاب زاهدی. ‏

زاهدی در مقابل جوبیلو ایواتا دو گل به ثمر رساند تا بار دیگر نشان ‏بدهد که یکی از آماده‌ترین مهاجمان حال حاضر جی‌لیگ است. ‏شهاب در پنج مسابقه قبلی فوکوئوکا 5 گل به ثمر رسانده است. با ‏این آمار گلزنی عالی می‌شود حدس زد که ژاپنی‌ها درباره او حرف بزنند. ‏بیشتر مطالبی که در روزهای اخیر درباره شهاب زاهدی در شبکه‌های ‏اجتماعی ژاپنی منتشر شده حاوی این جملات بودند: "چه خرید ‏عالی‌ای"، "بهترین معامله"، "با این قیمت، بهترین خرید ممکن بود"، ‌‏"این بازیکن معجزه‌گر است". ‏

زاهدی روزه هفتم ماه مارس به صورت قرضی از لوهانسک اوکراین به ‏آویسپا فوکوئوکا پیوست. او البته در پرسپولیس بازی می‌کرد و توسط ‏لوهانسک به سرخ‌های تهران قرض داده شده بود. ‏

زاهدی در دیدار مقابل جوبیلو ایواتا در نیمه دوم و به فاصله حدودا ‏پانزده دقیقه‌ای دو بار گلزنی کرد. تیم و با گل‌هایی در دقایق 30 و 47 ‏عقب افتاده بود ولی موتور شهاب از دقیقه 60 روشن شد و او در ‏دقایق 60 و 78 دو بار به گل رسید. رسانه‌های ژاپنی مشغول ستایش ‏از گلی هستند که او در میانه محوطه جریمه و درحالیکه توسط چهار ‏بازیکن جوبیلوا ایواتا محاصره شده بود به ثمر رساند. ‏

این گل شهاب روند بازی را به نفع فوکوئوکا تغییر داد. در دقیقه 78 ‏زاهدی در نیمه حریف پاس ضعیف بازیکن جوبیلوا ایواتا را قطع کرده ‏و شروع به دریبل‌زنی کرد. ریکاردو گراسا، مدافع جوبیلو، برای متوقف ‏کردن شهاب روی پای او تکل رفت ولی زاهدی از تکل او گریخت و با ‏پای چپ دروازه حریف بزرگ تیمش را باز کرد. ‏

شهاب زاهدی اولین فوتبالیست ایرانی است که در جی‌لیگ بازی ‏می‌کند. درخشش او در بازی‌های اولش، به ثمر رساندن 5 گل در 3 ‏بازی که به صورت فیکس در میدان بوده، باعث شده نگاه ژاپنی‌ها به ‏فوتبال ایران نسبت به قبل مثبت‌تر شود. ‏

زاهدی اولین گلش را در بازی مقابل اوراا رد دایموندز به ثمر رساند و ‏البته فوکوئوکا آن بازی را 2-1 باخت. در بازی بعدی شهاب تک‌گل ‏پیروزی‌بخش فوکوئوکا را وارد دروازه کاشیما انتلرز کرد و روز 13 آوریل ‏در جریان تساوی مقابل سان‌فرس‌ هیروشیما یک گل به ثمر رساند تا ‏عامل شکست نخوردن تیمش باشد. او در بازی مقابل جوبیلوا ایواتا ‏هم همین کار را کرد با این تفاوت که 2 گل وارد دروازه حریف کرد. دو ‏بازی اخیر شهاب باعث شده هواداران آویسپا فوکوئوکا در شبکه‌های ‏اجتماعی از او با عنوان "منجی" یاد کنند. ‏

دیگر خبرها

  • یونایتد 4-2 شفیلد: تن‌هاخ مقابل قعرنشین هم چالش دارد
  • اولین تمرین اودینزه تحت هدایت فابیو کاناوارو / عکس
  • زمان دو بازی تیم ملی ایران مقابل هنگ‌کنگ و ازبکستان اعلام شد
  • مقاومت سنگربان بولونیا مقابل سردار آزمون شکست
  • واکنش سردار آزمون به گلزنی مقابل بولونیا
  • ‏ژاپن برای شهاب لقب انتخاب می‌کند: معجزه‌گر، منجی
  • دومین پیروزی دختران فوتبالیست ایران مقابل ترکمنستان
  • وضعیت رامین رضاییان برای بازی مقابل پرسپولیس مشخص شد
  • اگر این مهاجم در استقلال بود باید ۱۰۰میلیارد به او دستمزد می‌دادیم! | استقلالی ها مراقب نباشند به بدترین شکل تنبیه خواهند شد
  • ژاپن برای شهاب لقب انتخاب می‌کند: معجزه‌گر، منجی