Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-19@19:23:33 GMT

چند نفر در سه سال گذشته ارز دولتی گرفته اند؟

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۲۴۰۵۹

چند نفر در سه سال گذشته ارز دولتی گرفته اند؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا بر اساس تازه‌ترین فهرست منتشرشده از سوی بانک مرکزی، در بازه زمانی ۲۱ فروردین ماه ۱۳۹۷ تا ۲۷ اردیبهشت امسال ۱۸ هزار و ۹۴۶ فرد حقیقی و حقوقی ارز دولتی دریافت کرده‌اند.

از این میزان اختصاص ارز دولتی به افراد و شرکت‌ها، معادل ۱۲۴ نفر و شرکت ارز دولتی برای بازپرداخت اقساط و ۱۸ هزار و ۸۲۲ نفر یا شرکت برای واردات کالا و خدمات دریافت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر، ۱۴ هزار و ۸۷۲ نفر و شرکت ارز نیمایی دریافت کرده‌اند که ۱۶۰۶ دریافت کننده آن اشخاص حقیقی و ۱۳ هزار و ۲۶۶ باقی مانده اشخاص حقوقی هستند. 

بانک مرکزی تامین ارز نیما و دولتی برای این افراد را به ۱۲ ارز مختلف انجام داده که یورو و یوآن چین از مهم‌ترین ارزهای اختصاص داده شده به این افراد هستند.

بر اساس این گزارش، طی این مدت بیش از ۸۰۳ میلیون یورو تامین ارز نیما برای اشخاص حقیقی صورت گرفته است.

همچنین، بیش از ۳۶ میلیارد یورو ارز نیما برای اشخاص حقوقی (شرکت‌ها) از سوی بانک مرکزی در این مدت تامین ارزی شده است.

از دیگر ارزهای مهم که در این مدت توسط بانک مرکزی با قیمت ارز دولتی و نیما تامین شده می‌توان به درهم امارات، دینار عراق، روپیه هند، لیر ترکیه، ین ژاپن و وون کره جنوبی اشاره کرد. 

کد خبر 605447 برچسب‌ها ارز - ذخیره ارزی بانک مرکزی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ارز ذخیره ارزی بانک مرکزی بانک مرکزی ارز دولتی ارز نیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۴۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب مهارت ۲۰ هزار و ۷۲۰ نفر در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی، مهدی رحمدل افزود: ۱۵ هزار و ۶۶۷ نفر از شرکت کنندگان در آزمون مهارتی را بانوان و ۱۹ هزار و ۵۷۷ نفر را مردان تشکیل می‌دهند.
وی با اشاره به سنجش مهارت ۱۹ هزار و ۸۳۴ نفر از طریق آزمون‌های برخط در استان افزود: پارسال پنج هزار و ۷۷۶ نفر از کارآموزان بخش دولتی، ۱۰ هزار و ۵۸۰ نفر از کار آموزان بخش آموزشگاه‌های آزاد و سه هزار و ۴۷۸ نفر از بخش اصناف در آزمون‌های آنلاین شرکت کردند.
به گفته رحمدل همچنین پارسال ۷۲۹ نفر در آزمون‌های صنایع ساختمان، سه هزار و ۶۴۰ نفر تمدید صنایع ساختمان، ۲۴۱ نفر در آزمون‌های تفاهم نامه و ۴۳۰ نفر در سنجش برای تمدیدتفاهم نامه شرکت کردند.
اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی در ۹ مرکز دولتی به متقاضیان، آموزش مهارت‌های فنی ارایه می‌دهد.

دیگر خبرها

  • کسب مهارت ۲۰ هزار و ۷۲۰ نفر در خراسان شمالی
  • همراهی بانک ها در تامین مالی پروژه‌ها و طرح‌های توسعه شرکت مس
  • واکنش بانک مرکزی به چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی/ مدیرعامل اسبق بانک صادرات: ارز باید تک نرخی شود/ معاون رئیس جمهور: تلاش دولت این است که شاهد کاهش بیشتر در نرخ تورم باشیم
  • واکنش بانک‌ مرکزی به انتشار تصاویر اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی
  • سارقان ۱۰ میلیاردی تجهیزات بانک های دولتی در دام پلیس البرز
  • لیست جدید ابربدهکاران حقوقی و حقیقی بانکی اعلام شد
  • آب‌رسانی سیار به ۲۸۵ روستا در استان مرکزی
  • آب‌رسانی سیار به ۲۸۵ روستای استان مرکزی
  • گوشت، شکر و برنج دولتی افزایش قیمت نداشته است
  • صدورسندتفکیکی برای دوهزارقطعه از اراضی طرح مسکن ملی درسیستان وبلوچستان