Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-19@08:14:27 GMT

نفر به نفر با ملی پوشان در مصاف با هنگ‌کنگ

تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۲۴۲۱۳

نفر به نفر با ملی پوشان در مصاف با هنگ‌کنگ

بازیکنان تیم ملی در مصاف با هنگ کنگ نمایش قابل قبولی ارائه کردند و توانستند به راحتی سه امتیاز مصاف با هنگ کنگ را در جدول رده بندی به امتیازات تیم اضافه کنند.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران در شرایطی موفق شد با نتیجه 3 بر 1 از سد هنگ کنگ عبور کند که اسکوچیچ سرمربی کروات تیم ملی خیلی به بازیکنان اصلی خود در این مسابقه فشار وارد نکرد و  توانست با ارائه یک بازی محتاطانه سه امتیاز را در جدول رده بندی به امتیازات تیم ملی ایران اضافه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در ادامه این مطلب شرایط بازیکنان تیم ملی را نفر به نفر بررسی خواهیم کرد.

 

 

*علیرضا بیرانوند
سنگربان شماره یک تیم ملی در دیدار برابر هنگ کنگ همانی بود که در 4 مسابقه قبلی نیز این مسئولیت را در دوران ویلموتس عهده دار شده بود؛ علیرضا بیرانوند. این دروازه بان که پس از جدایی از پرسپولیس روزهای پرفشار و سختی را در آنتورپ تجربه می کند، علی رغم بیش از یکسال دوری از اردوی تیم ملی به دلیل مصدومیت، در دیدار برابر سوریه به ترکیب بازگشت و اسکوچیچ را با نمایشی که داشت، مجاب به استفاده از او در ترکیب اصلی کرد. او در مقابل هنگ کنگ خیلی به زحمت نیفتاد و مانند همیشه قابل اعتماد نشان داد. تنها گل هنگ کنگی ها هم با یک ضربه سر و روی غفلت مدافعین میانی تیم به ثمر رسید و به جایی رفت که کاری از دست گلر بلندقامت تیم که برای گرفتن توپ دایوی بلند داشت، ساخته نبود.

 

*کنعانی زادگان: 
نمایش های خیره کننده و تحسین برانگیز مدافع میانی پرسپولیس در رقابت های لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا او را به انتخاب اول و بی جانشین اسکوچیچ در مرکز خط میانی بدل کرده بود. کنعانی در مقابل هنگ کنگ همان عملکردی که از او انتظار داشتیم را ارائه کرد. او به همراه شجاع قلب خط دفاعی را در شرایطی پوشش می داد که مانند بازی های لیگ برتر اجازه پیشروی از سوی سرمربی نداشت. روی گل به دلیل کارگردانی بدی که بحرینی ها داشتند، خیلی مشخص نشد که اشتباه اصلی را چه کسی انجام داده ولی کنعانی زادگان در هنگام ارسال بازیکن تیم حریف برای پوشش جای خالی محرمی به سمت راست منطقه جریمه متمایل شده بود و جای خالی او در مرکز محوطه جریمه جایی بود که تیم ملی از آنجا ضربه خورد و شجاع خلیل زاده هم دیرتر از مهاجم هنگ کنگی که ضربه سر بسیار خوبی را راهی دروازه کرده بود، به او رسید.

 

*شجاع خلیل زاده:
یکی از ابهامات ترکیب تیم ملی، زوج کنعانی زادگان در قلب خط دفاعی در سیستم 4 نفره بود. درنهایت اما شجاع جلوتر از مجید حسینی و مرتضی پورعلی گنجی به دلیل نمایش هایی که در الریان نشان داده بود و همینطور زوج سازی بسیار موفقی که با هم تیمی سابقش در لیگ قهرمانان آسیا و در مسیر فینال داشت، به ترکیب اصلی رسید. او در طول بازی اگرچه با دستور اسکوچیچ مانند کنعانی زادگان اجازه نفوذ نداشت ولی در روزی که مانند سایر بازیکنان خط دفاعی تیم خیلی به دردسر نیفتاد، تنها اشتباهش روی ضربه سری ثبت شد که مهاجم هنگ کنگ در محوطه جریمه تنها گل تیمش را به ثمر رساند. البته روی این صحنه متمایل شدن کنعانی زادگان به سمت راست خط دفاعی، تا حدودی جایگیری شجاع را هم خراب کرد و چهارمین گل تورنمنت وارد دروازه ایران شد.

 

*وحید امیری:
سورپرایز اصلی اسکوچیچ در مقابل هنگ کنگ حضور وحید امیری جلوتر از میلاد محمدی در ترکیب اصلی و در پست مدافع چپ بود. امیری که به واسطه نمایش های خوب در ترکیب سرخپوشان این مسئولیت به او سپرده شده بود، مانند دیدارهای باشگاهی در خط دفاعی بی نقص بود و بارها شاهد نفوذ او و کارهای ترکیبی اش با وینگر راست تیم و همینطور هافبک های دفاعی تیم ملی بودیم. امیری که یکی از خوب های تیم ملی مقابل هنگ کنگ بود و پس از تعویض میلاد محمدی با سعید عزت اللهی از پست مدافع چپ به وینگر چپ نقل مکان کرد، سه دقیقه بعد این تغییر پست، روی یک شوت از راه دور موفق شد گل دوم بازی را به ثمر برساند. در ادامه باز هم شاهد تغییر پست بازیکن تیم ملی بودیم و او در سمت راست خط هجومی ایران دیده شد. باید افسوس بخوریم چرا باید وحید امیری در 28 سالگی به فوتبال ایران معرفی شود و خیلی دیر به ترکیب تیم ملی برسد؛ بازیکنی که یک نمایش خوب ملی دیگر را در استادیوم و چمن بد المحرق مقابل هنگ کنگ به نام خود ثبت کرد.

 

 

 

 

*صادق محرمی
سرانجام پس از حرف و حدیث های زیادی که درباره انتخاب اسکوچیچ در پست دفاع راست وجود داشت، صادق محرمی مطابق انتظار به ترکیب اصلی رسید و دانیال اسماعیلی فر روی نیمکت نشست. محرمی در این مسابقه بارها در حملات شرکت کرد و ارسال های متعددی روی دروازه هنگ کنگ داشت، اما می توان گفت که مدافع تیم دینامو زاگرب روز خیلی خوبی را سپری نکرد. ارسال های او خیلی دقیق نبودند و در بخش دفاعی نیز صادق محرمی روی گل دوم وقتی به منطقه خود رسید که بازیکن هنگ کنگ در حال ارسال بود و کنعانی زادگان برای پوشش جای او به منطقه راست محوطه جریمه متمایل شده بود. این جا ماندن همان نکته ای بود که اسکوچیچ خیلی روی آن تمرکز داشت و یک لحظه غفلت از سوی مدافع راست تیم ملی به نوعی زمینه ساز تنها گل هنگ کنگ شد. البته باید به این نکته هم اشاره کرد که چمن مسابقه برای بازیکن سریعی مثل محرمی که تبحر بالایی در انجام کارهای ترکیبی و ارسال از کناره ها دارد، نبود و کار او را در اولین مسابقه تیم ملی سخت کرده بود.

 

*احمد نوراللهی 
هافبک دفاعی سرخپوشان که فصل عجیب و غریبی را در پرسپولیس پشت سر گذاشت و حتی در پست مهاجم نیز بازی کرد، مقابل هنگ کنگ در پستی که مدعیان زیادی دارد، در کنار سعید عزت اللهی به ترکیب اصلی راه یافته بود. او و عزت اللهی در مقابل هنگ کنگ که از همان ابتدا مشخص بود با آرایش کاملا دفاعی وارد زمین شده است، نقش اصلی بازیسازی را برعهده داشت و بارها با پاس های کوتاه و بلند خود سعی در ایجاد موقعیت برای وینگرها یا مهاجمان تیم داشتند. نوراللهی در نیمه دوم چند شوت خیلی خوب هم به سمت دروازه تیم هنگ کنگ روانه کرد که یکبار دروازه بان و یکبار سر مدافع این تیم مانع از گل شدن شوت هایش شد. احمد، زوج مکمل عزت اللهی در مصاف با هنگ کنگ بود و با نمایشی که مقابل این تیم داشت، به احتمال زیاد در بازی های بعدی هم یکی از نفرات اصلی تیم ملی خواهد بود.

 

*سعید عزت اللهی 
اگرچه سعید در اردوی قبلی تیم ملی حضور نداشت، اما نمایش های او در تیم باشگاهی اش سبب شد تا به ترکیب اصلی تیم ملی برسد و اسکوچیچ حساب ویژه ای روی توانایی های او باز کرده است.  عزت اللهی تبحر ویژه ای در خارج کردن تیم از زیر فشار دارد ولی در تورنمنتی که تمام تیم ها برای دفاع کردن مقابل ایران قرار می گیرند، هدفشان گل نخوردن است، شاید خیلی این توانایی هافبک تیم ملی به کار نیاید. با این حال پاس های دقیق کوتاه و قطری عزت اللهی که در دیدار برابر هنگ کنگ هم دیده شد، می تواند گره گشای تیم ملی در بازی های بعدی باشد. شماره 6 تیم ملی که به همراه نوراللهی وظیفه اصلی را در طراحی موج سوم حملات با جایگیری پشت محوطه جریمه هنگ کنگ بر عهده داشتند، یکبار هم نیمه اول شوتی از داخل محوطه جریمه زد که با اختلاف بسیار کمی راهی اوت شد و اگر در چارچوب بود، گل می شد تا در مجموع روز خوبی را در ترکیب تیم ملی مقابل قرمزهای هنگ کنگی پشت سر گذاشته باشد.

 

*علیرضا جهانبخش
علیرضا در بازگشت دوباره به اردوی تیم ملی در جناح راست خط هافبک تیم ملی به میدان آمد. او خیلی به سمت کنار نرفت تا توپ را ارسال کند و بیشتر توپ ها را به میانه ی میدان می آورد تا به گردش در بیاید. علیرضا می توانست در برنامه های تهاجمی تیم ملی حضور پر رنگ تری داشته باشد. هر چند به نظر می رسد با توجه به دوری از اردوی تیم ملی زمان می برد تا به آن هماهنگی و شادابی لازم دست پیدا کند و در فاز تهاجمی برای تیم ملی یک بازیکن تاثیر گذار باشد. همانند گذشته. 

 


علی قلی‌زاده
علی قلی زاده استارت پیروزی تیم ملی را در بازی با هنگ کنگ زد. او در دقیقه ی 23 قفل دروازه ی تیم حریف را با اشتباه دروازه بان حریف باز کرد. این اتفاق نیک این بازی بود. علی قلی زاده در نیمه ی دوم با توجه به تغییر و تحولاتی که در ترکیب تیم ملی صورت گرفت بیشتر سعی می کرد به سمت چپ به داخل بزند و شوت کند اما او هم مثل خیلی از بازیکنان تیم ملی در این بازی به دلیل تراکم بازیکنان حریف در منطقه ی یک سوم دفاعی خیلی مجال هنرنمایی پیدا نکرد. اما خلاقیت علی قلی زاده موجب می شود همیشه اثر گذار فوتبال کند. 

 

 

 


*مهدی طارمی
عادت کرده ایم همیشه از مهدی طارمی گل بخواهیم اما طبیعی است در چنین بازی هایی مهدی طارمی به خوبی از سوی مدافعان حریف مهار شود. به خصوص که هنگ کنگی ها در محوطه ی جریمه پرتعداد بودند. مهدی طارمی بازیکنان زیادی را مشغول خود کرده بود و این بهترین فرصت برای بازیکنان روی دست بود تا به گل برسند. همانند وحید امیری. مهدی طارمی طبق معمول در این بازی یکی دو بار برای گرفتن پنالتی تلاش کرد و به نظر می رسید داور در یکی دو صحنه باید برای تیم ملی پنالتی اعلام می کرد.

 

 

*سردار آزمون
سردار آزمون در این بازی تلاش زیادی کرد تا نام خود را به عنوان گلزن ثبت کند. حتی از راه دور شوت هم زد اما ضربه اش در چارچوب نبود. روح همکاری سردار آزمون در این بازی مثال زدنی بود و اصلا به دنبال این نبود که فقط خودش گلزنی کند. اما بعضی ها از وقت ها بازیکن با هر کیفیتی هر قدر هم تلاش می کند به خواسته اش نمی رسد. سردار آزمون در بازی با بحرین بدون شک کار آسان تری برای گلزنی خواهد داشت به این خاطر که بحرینی ها بر خلاف هنگ کنگی ها در محوطه ی جریمه با یازده بازیکن بازی نخواهند کرد. 

 


در این مسابقه دراگان اسکوچیچ که نتیجه لازم را کسب کرده بود، خیلی زود شروع به انجام تعویض هایش کرد و در دقیقه 58 عزت اللهی و جهانبخش و در دقیقه 69 طارمی و آزمون را در شرایطی که تیم با نتیجه 2 بر صفر پیش افتاده بود، بیرون کشید. آخرین تعویض سرمربی کروات تیم ملی هم حضور کریم انصاری فرد به جای قلی زاده زننده گل اول مسابقه بود و این بازیکن هم گل سوم را روی پاس یک تعویضی دیگر یعنی مهدی ترابی به ثمر رساند.

 

 

*سعید عزت اللهی (69 میلاد محمدی):
میلاد از دقیقه 63 به جای سعید عزت اللهی وارد زمین شد. او بلافاصله پس از ورود به زمین، جایگزین وحید امیری شد و به پست تخصصی خود در دفاع چپ رفت؛ جایی که این انتظار وجود داشت از ابتدا بازی کند. او پس از ورود به زمین، در مقابل خط هجومی هنگ کنگ کار سختی نداشت و در فاز تهاجمی نیز بارها شاهد نفوذها و ارسال های او بودیم؛ ارسال هایی که البته خیلی دقت نداشت.

 

*علیرضا جهانبخش (69 سامان قدوس )
با اضافه شدن سامان قدوس به ترکیب تیم ملی، ایران در فاز تهاجمی به تیم بهتری تبدیل شد و در نیمه ی دوم دو گل زد. سامان خیلی دوست داشت در این بازی نام خود را به عنوان گلزن ثبت کند. یک بار شوت زد و یک بار هم وقتی ضربه ی ایستگاهی نصیب تیم ملی شد پشت توپ ایستاد. به نظر می رسد در بازی هایی که نیاز به گل داریم حضور سعید عزت الهی و احمد نورالهی کمی تیم ملی را دفاعی می کند؛ چون هر دو دفاعی  هستند اما بازی سامان قدوس و یا احسان حاج صفی ضربان آهنگ تهاجمی تیم ملی را بالاتر می برد.

 

*سردار آزمون (69 کاوه رضایی)
کاوه رضایی کمی در خط حمله تیم ملی گنگ بود. این خیلی جای نقد ندارد. به این خاطر که کاوه بعد از مدت ها به ترکیب تیم ملی بر می گشت. این بازی برای او حکایت یک بازی دوستانه را داشت تا دوباره با فضای بازی در تیم ملی آشنا شود و با ملی پوشان به هماهنگی لازم دست یابد. او در بازی های بعدی در صورت قرار گفتن درترکیب بدون شک نمایش بهتری خواهد داشت. به خصوص به واسطه ی جنگندگی که دارد. بزرگ ترین معضل برای مهاجم کور شدن فضاها است که بازیکنان حریف در خیلی از دقایق این کار را به خوبی انجام دادند.

 

*مهدی طارمی (69 مهدی ترابی)
مهدی ترابی برای چنین بازی هایی است. در بازی هایی که تیم حریف در منطقه ی یک سوم دفاعی پرتعداد بازی می کند. به این خاطر که مهدی ترابی توانمندی های منحصر بفردی دارد و می تواند از بازیکنان حریف عبور و پاس گل های خوبی بدهد. روی گل سوم تیم ملی در این بازی حرکت مهدی ترابی قابل تحسین بود. روی ارسال او کریم انصاری فرد راحت ترین کار ممکن را انجام داد به این خاطر که مهدی همه کار برای گلزنی کریم کرد. مهدی ترابی در دقایقی که در این بازی به میدان آمد ماموریت خود را به خوبی انجام داد. 

 

*علی قلی زاده( 80 کریم انصاری‌فرد)
کریم انصاری فرد در سال های اخیر به خاطر زوج مهدی طارمی و سردار آزمون همواره به عنوان بازیکن ذخیره وارد ترکیب تیم ملی شده و به همین دلیل هر گاه وارد زمین می شود سعی می کند از فرصت کوتاهی که نصیبش شده بیشترین بهره را ببرد و گلزنی کند. او در این بازی و روی پاس مهدی ترابی این کار را انجام داد. مهمتر از ضربه ای که او زد و تبدیل به گل شد بازیخوانی درست از حرکت مهدی ترابی بود و با وجود تراکم تیم حریف در محوطه ی جریمه به هنگام ارسال توپ در جایی ایستاد که ضربه اش تبدیل به گل شد.

 

 

تیم ملی ایران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تیم ملی ایران مقابل هنگ کنگ کریم انصاری فرد مصاف با هنگ کنگ سعید عزت اللهی کنعانی زادگان ترکیب تیم ملی ترکیب اصلی علی قلی زاده سردار آزمون محوطه جریمه مهدی طارمی وحید امیری مهدی ترابی تیم ملی تیم ملی تیم ملی بازی هایی تیم حریف هنگ کنگی خط دفاعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۴۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی + فیلم

تیم‌های فوتبال رئال مادرید و منچستر سیتی در چارچوب رقابت‌های دور برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به‌مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت با پیروزی رئال مادرید به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های رئال مادرید و منچسترسیتی شامگاه _چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ در چارچوب رقابت‌های دور برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا از ساعت ۲۲:۳۰ به‌مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت با پیروزی رئال مادرید به‌پایان رسید.

رودریگو در دقیقه ۱۲ برای رئال گلزنی کرد و تیم‌ش را یک بر صفر پیش انداخت، اما در دقیقه ۷۶ کوین دی بروینه موجب کامبک زدن منچسترسیتی شد تا بازی به دقایق اضافه کشیده شود.

هیچ‌یک از دو تیم در وقت‌های اضافه موفق به‌گلزنی نشدند تا در نهایت در ضربات پنالتی رئال مادرید با نتیجه ۴ بر ۳ پیروز شود.

خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی کد خبر 745644

دیگر خبرها

  • آبی‌پوشان پایتخت به‌دنبال بازگشت به‌صدر جدول/ رونمایی از تراکتور بدون خمز
  • آتش‌بازی قرمز پوشان در آبادان
  • گل گهر سیرجان ۲ - ۲ استقلال خوزستان/ آبی پوشان از شکست در کویر گریختند
  • شاگردان شمسایی جام ملت‌های آسیا را با برد آغاز کردند
  • استقبال خوب هواداران استقلال از بازی فردا
  • پوستر جالب سرخ‌پوشان؛ بازگشت بچه جنوب پرسپولیس به آبادان + عکس
  • خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی + فیلم
  • مدارک رد مشکل اسدی با مورایس (عکس)
  • آخرین تمرین ملی پوشان فوتسال پیش از شروع جام ملت‌ها
  • پیروزی استقلال آبی پوشان ملاثانی در فوتبال دسته اول کشور