Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ،در قرن بیستم، یک روان‌پزشک مجارستانی به نام «لئوپولد سوندی» تست روان‌شناسی طراحی کرد تا به ضمیر ناخودآگاه افراد پی برده و بتواند افکار، انگیزه‌ها و خواسته‌های پنهان و سرکوب شده آن‌ها را کشف کند.

این روان‌پزشک اعتقاد داشت مردم جذب افرادی می‌شوند که شبیه خودشان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این معنی که وقتی خصلت‌های یک فرد ما را آزار می‌دهد؛ همان خصلت‌هایی هستند که در درون ما سرکوب شدند و نه در ظاهر بلکه در باطن با او مشابه هستند.

در تست Szondi تصاویری از یک سری افراد مبتلا به اختلالات روانی مختلف به فرد نشان داده شده و از او خواسته می‌شود تا دو فردی که او را جذب کردند (جذاب‌ترین افراد از نظر او) و دو فردی که در او تنفر ایجاد کردند را انتخاب کند.

این انتخاب‌ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و اطلاعات به پزشک روان‌شناس می‌دهند تا جنبه‌هایی از شخصیت فرد که پنهان هستند و باعث رضایت یا عدم رضایت او شدند را بشناسد.

اصل این آزمون شامل ۶ عکس از ۸ گروه اختلالات روانی و در مجموع ۴۸ عکس است.

بعدا، این تست روان‌شناسی توسط روان‌شناسان دیگر رد شد، چون استدلال کردند از روی ظاهر چهره و بدن نمی‌توان به سلامت روانی افراد رسید. امروزه، دیگر از این تست روان‌شناسی استفاده نمی‌شود، ولی هنوز در ذهن برخی از مردم باقی مانده است و بدان اشاره می‌کنند.

حتی در سال‌های گذشته برخی از سایت‌ها هم این تست روان‌شناسی را به طور کامل تشریح کرده و کاربران خود را تشویق به انجام آن می‌کردند.

اخیرا یک کاربر فیسبوک به نام Junji Noe نسخه خلاصه و کوتاه شده‌ای از این تست را منتشر کرده که به سرعت در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی محبوب و پر بازدیدکننده شد. هزاران نفر از روی کنجکاوی و پی بردن به ویژگی‌های شخصیتی پنهان خود سراغ این تست رفتند تا به درون لایه‌های پنهانی ذهن خود برسند.

شاید شما هم دوست داشته باشید این تست روان‌شناسی جالب را انجام دهید، ولی توجه کنید اگرچه نتایج این تست می‌تواند شامل نتایج غافل‌گیرکننده‌ای باشد که حتی با واقعیت‌های شخصیتی شما هم تطابق دارند، ولی فراموش نکنید که این تست هیچ‌گونه پایه علمی ندارد و نمی‌تواند مورد استناد قرار بگیرد.

این تست به این صورت است که باید یک عکس از میان ۸ عکس زیر را انتخاب کنید:

هر عکس نشان‌دهنده یک اختلال روانی و دو مفهوم مهم در دنیای روان‌شناسی به نام‌های «سرکوب» و «انکار» است. معنانی این دو مفهوم تا حدود زیادی مشخص هستند.

در سرکوب ما افکار و تمایلاتی که برایمان ناخوشایند بودند را به ضمیر ناخودآگاه فرستادیم. سرکوب یک مکانیزم دفاعی مهم روان‌شناختی است.

در انکار یک روند ذهنی طی می‌کنیم تا عمیق‌ترین غرایزی که داریم را منکر شده و برعکس به سراغ رفتار‌هایی برویم که با درون ما متضاد هستند، ولی به آن‌ها تظاهر می‌کنیم.

حالا، براساس عکسی که انتخاب کردید؛ می‌توانید تفسیر‌های زیر را درباره شخصیت خود داشته باشید:

عکس شماره ۱: سادیست (آزار دیگران)

احتمالا در اوایل زندگی تحت سلطه افرادی اقتدارگرا مانند والدین یا معلمان خود بودید؛ بنابراین شما احساس تسلط بر دیگران را در خود سرکوب می‌کنید. شخصیتی منفعلانه و نسبتا دوستانه دارید و می‌خواهیم مدام دیگران را خوشحال کنید، اما در درون خود عاشق دیدن آزار و رنج دیگران هستید.

سرکوب: تمایل بر سلطه دیگران

انکار: شخصیت صلح‌آمیز و بی‌ضرر و کمک‌کننده به دیگران

تعادل: وقتی نمی‌خواهید کاری را انجام دهید؛ مدام موانعی ایجاد می‌کنید که برای دیگران خسته‌کننده می‌شود. مانند دیر رفتن سر کار!

عکس شماره ۲: صرع (غشی)

در کودکی به شما یاد دادند برخی رفتار‌ها مانند عصبانیت خوب نیستند. بنابراین، شما اجازه نمی‌دهید چنین رفتار‌هایی در ظاهر از شما سر بزند و همیشه نسبت به حرکات شدید منفی یا مثبت واکنش نشان می‌دهید.

شما یک ماسک عاطفی بر چهره دارید و نمی‌خواهید دیگران عواطف شدید شما از جمله احساسات منفی خود درباره یک موضوع یا فرد را دریابند. سعی می‌کنید مهربان و ملایم باشید و دوستانه رفتار کنید. دوست دارید دیگران شما را قابل اعتماد و صلح‌طلب بشناسند، ولی همیشه از درون تحت فشار هستید و برخی اوقات دیگر نمی‌توانید تحمل کنید و یک دفعه منفجر می‌شوید و شدیدا عصبانی می‌شوید که دیگران اصلا ازتان انتظار ندارند.

سرکوب: احساس عصبانیت، تحریک‌پذیری و پرخاشگری

انکار: تبدیل شدن به فردی مهربان و دوست و مسئولیت‌پذیر

تعادل: طغیان‌ها و خشم‌های ناگهانی نادر در اثر تحریک شدن

عکس شماره ۳: جنون

احتمالا فردی باهوش و دارای ذهن بیش فعالی هستید. در تجارت خوب است، ولی در زندگی عادی مجبور به تحمل، مهار و قانون‌مداری می‌شوید. از نیاز‌های عاطفی خود و دیگران بی‌اطلاع هستید و اغلب اوقات احساس گم شدن یا قطع ارتباط با دیگران می‌کنید.

سرکوب: بیش فعالی ذهنی و تخیل زیاد

انکار: پذیرش رفتار‌های کلیشه‌ای و قانون‌مدارانه

تعادل: اغلب به صورت دفاعی عمل کرده و دوست دارید از مجموعه قوانین وضع شده پیروی کنید.

عکس شماره ۴: اسکیزوفرنی

اگر این زن را انتخاب کردید؛ احتمالا بدون داشتن عذابی دیگران را سرکوب می‌کنید. برای ارتباط با دیگران تلاش کرده، ولی همین کار برایتان یک چالش است. روابط شما فاقد عمق و احساسات عمیق و صادقانه است. برای جبران سعی می‌کنید خود را اجتماعی نشان بدهید و وقت خود را با دوستان و خانواده بگذرانید تا از این طریق انزوا و تنهایی خود را پنهان کنید.

سرکوب: نداشتن احساس نسبت به دیگران

انکار: یک فرد بسیار اجتماعی و دارای دوستان زیاد

تعادل: درباره انزوا یا عدم محبت به دیگران اصلا با دوستان خود صحبت نمی‌کنید.

عکس شماره ۵: هیستریک (هیجانی)

در کودکی به شما گفته شده یا به اجبار مجبور شدید از خودنمایی و خودشیفتگی برای دیگران چشم‌پوشی کنید. عمیقا دوست دارید در کانون توجه و جذب دیگران باشید، ولی این‌طور رفتار نکرده و فردی متواضع و صمیمی نشان می‌دهید. به ندرت در کانون توجه دیگران قرار می‌گیرید، ولی در خلوت خود بسیار با نشاط هستید و به جزئیات ظاهری خود توجه زیادی دارید.

سرکوب: میل به توجه و تحسین شدن

انکار: از کانون توجه دیگران فرار می‌کنید و سعی دارید خودتان را معتدل نشان دهید.

تعادل: مشاغل و سرگرمی‌های نادر را انتخاب می‌کنید؛ خوش‌لباس و شیک‌پوش هستید و پنهانی جلب توجه می‌کنید.

عکس شماره ۶: افسرده

در ظاهر فردی خوشحال و سرحال هستید، ولی در اعماق درون شما و در خولت خودتان احساس تنهایی و بی‌ارزشی می‌کنید و حتی نفس کشیدن را گناه می‌دانید. با تمرکز ذهن خود روی کار و زندگی و افراد دیگر سعی دارید این افکار پنهانی خود را فراموش کنید، ولی همیشه اعتماد به نفس پایینی دارید.

سرکوب: احساس بی‌ارزشی و عدم کفایت

انکار: شخصیتی شاد و پویا که روی کار و دوستان خود تمرکز دارد.

تعادل: نقش روانشناس را بازی کرده و دنبال ارائه راهکار‌هایی برای مشکلات دیگران است.

عکس شماره ۷: دیوانه

شما به احتمال زیاد منطقی، از نظر فکری بالغ و متعادل هستید. با هرج و مرج یا نمایش بیش از حد احساسات مخالف هستید و اگر فردی با صدای بلند صحبت کند؛ اذیت می‌شوید. اگر کسی بیش از حد اعتماد به نفس داشته باشد و بر خود ببالد؛ شما ازش متنفر هستید، چون در درون خود مشغول سرکوب گرایش‌های بیش فعالی خود هستید. گرایش‌هایی که باعث می‌شوند کنترل خود را از دست بدهید. احتمالا در کودکی معلمان و والدین شما سعی کردند همیشه فردی آرام و متین باشید.

سرکوب: سطح انرژی و تحریک‌پذیری بالا

انکار: منطقی، معقول، فرار از افراط و تفریط

تعادل: از ورود به مکان‌های وسوسه‌انگیز مانند قمارخانه و کازینو جلوگیری می‌کند.

عکس شماره ۸: اختلال تجزیه هویت

احتمالا در کودکی توسط والدین، معلمین و شایر اعضای خانواده مورد آزار و اذیت قرار گرفتید یا به شما تجاوز شده و از نظر روحی روانی آسیب‌دیده هستید. این تروما باعث شده است تا به طور ناخودآگاه خود را به عنوان یک شریک جنسی زیر سوال ببرید. دوست ندارید نقش جنس مخالف را داشته باشید و دچار دوگانگی هویتی و سرکوب شده هستید.

سرکوب: شریک جنسی خوبی نبودن

انکار: تاکید بر نقش و هویت جنسی، تمایل زیاد به نقش‌های مردانه و زنانه

تعادل: انطباق با کلیشه‌ها و چیز‌هایی که دیگران از یک شریک جنسی و زن یا مرد بودن انتظار دارند.

منبع: یک پزشک
انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روانشناسی تست شخصیت شناسی تست روان شناسی عکس شماره رفتار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۴۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا و توافقی دیگر برای سرکوب پناهجویان

اتحادیه اروپا در ادامه روند ایجاد محدودیت علیه پناهجویان و برون‌سپاری مهاجرت، توافقی با موریتانی امضا کرده است.

به گزارش مشرق، اتحادیه اروپا و موریتانی در اوایل ماه مارس (اسفند ماه گذشته) قرارداد مهاجرتی به ارزش ۲۱۰ میلیون یورو (۲۲۷ میلیون دلار) امضا کردند.

این توافق از سوی اتحادیه اروپا مدیریت شد و دولت اسپانیا که نگران افزایش مهاجرت غیرقانونی به جزایر قناری است، درباره آن لابی کرد.

در ماه ژانویه (دی و بهمن ماه گذشته)، بیش از ۷ هزار ورود به این جزایر ثبت شده است.

هدف از این توافق مهاجرتی، کاهش ورود پناهجویان با حمایت از مرز موریتانی و نیروهای امنیتی برای مبارزه با قاچاق انسان و تقویت ظرفیت‌های مدیریت و نظارت مرزی موریتانی است.

این توافق همچنین وعده بودجه برای ایجاد شغل در این کشور، تقویت سیستم پناهندگی و طرح‌های مهاجرت قانونی را می‌دهد.

اما نگاهی اجمالی به تاریخچه سیاست‌های «برون مرزی» اتحادیه اروپا نشان می‌دهد که این توافق شانس کمی برای رسیدن به هدف اعلام شده خود دارد؛ بدتر از آن، واکنش بی‌سابقه عمومی که در موریتانی ایجاد کرده است، این کشور را بی‌ثبات می‌کند.

تلاش‌های اتحادیه اروپا برای جلوگیری از مهاجرت از موریتانی در سال ۲۰۰۶ زمانی که نزدیک به ۳۲ هزار نفر از سواحل غرب آفریقا وارد جزایر قناری شدند، آغاز شد؛ این ورودی‌های دریایی به دنبال سرکوب خونین مهاجران در مناطق محصور شمال آفریقا و اسپانیا در سئوتا و ملیلیه در سال ۲۰۰۵ و در نتیجه تغییر جهت حرکت مهاجران به سمت جنوب صورت گرفت.

این واکنش شامل عملیات نظارت هوایی و دریایی بود که از سوی اسپانیا با حمایت فرانتکس، آژانس گارد مرزی و ساحلی اروپا، و استقرار گارد مرزی اسپانیا در شهر بندری نوادهیبو در شمال موریتانی انجام شد.

نیروی پلیس مرزی وظیفه گشت‌زنی در شهر و آموزش همتایان موریتانیایی خود را بر عهده داشت؛ برای پردازش و اخراج افرادی که در جزایر قناری بازداشت یا در دریا دستگیر شده بودند، یک مدرسه قدیمی در این شهر به یک مرکز بازداشت تبدیل شد.

این تلاش‌ها منجر به افزایش چشمگیر اخراج اتباع خارجی از قلمرو موریتانی و توقف موقت ورود به جزایر قناری شد و به اسپانیا اجازه داد تا عملیات را به عنوان موفقیت‌آمیز توصیف کند.

اتحادیه اروپا از این فرصت استفاده و یک استراتژی مهاجرت ملی جدید را تهیه کرد که از سوی دولت موریتانی در سال ۲۰۱۰ تصویب شد.

در عمل، این استراتژی مجموعه‌ای از پروژه‌ها را در این کشور تأمین مالی می‌کرد، از ظرفیت‌سازی برای نیروهای امنیتی و ارتقای زیرساخت‌های مرزی کشور تا برنامه‌های کمک به جوانان و کمپین‌های افزایش آگاهی برای مهاجران در این کشور.

در سال‌های بعد، مسیرهای اروپا به سمت شرق تغییر کرد و تعداد بی‌سابقه‌ای از مسیرهای مدیترانه مرکزی و شرقی در سال ۲۰۱۵ وارد شد؛ در پاسخ، اتحادیه اروپا صندوق امانی (EUTF) را برای رسیدگی به علل ریشه‌ای مهاجرت و آوارگی غیرقانونی در آفریقا راه‌اندازی کرد.

با این حال، تا سال ۲۰۲۰، ورود به جزایر قناری از غرب آفریقا با بیش از ۴۰ هزار ورود دریایی که از سوی دولت اسپانیا در آن سال ثبت شد، یک بار دیگر افزایش یافت.

دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل در گزارشی درباره این ورودها، محدودیتی را در گذرگاه‌های مرزی در مراکش در میان عوامل افزایش شناسایی کرده است.

با این حال، انتقال به دریا هزینه‌های انسانی زیادی را به همراه داشت، نرخ مرگ و میر در مسیر اقیانوس اطلس برآورد می‌شود که به ازای هر ۱۲ نفری که این سفر را انجام می‌دهند، یک مرگ روی می‌دهد.

در حالی که مدت‌ها مشاهده شده است که چنین مرگ و میرهای مرزی و به‌طور کلی قاچاق افراد، نتیجه محدودیت‌های حرکت قانونی است، واکنش اتحادیه اروپا گسترش بیشتر ابزارهای محدود کردن رفت و آمد در موریتانی بوده است.

اسنادی که در سال گذشته فاش شد نشان می‌دهد که در محافل دولتی موریتانی در مقایسه با تونس که با اتحادیه اروپا قراردادی امضا کرد که شامل ۱۰۰ میلیون یورو (۱۱۲ میلیون دلار) به مدیریت مهاجرت می‌شد، مورد توجه قرار نمی‌گیرد. با افزایش ورود به جزایر قناری در اواخر سال ۲۰۲۳، زمینه برای امضای قرارداد مشابه با موریتانی فراهم شد.

با توجه به سابقه سیاست‌های خارجی‌سازی که از سال ۲۰۰۶ در موریتانی اجرا شده است، به نظر می‌رسد امید کمی وجود دارد که این توافق به هدف مورد نظر خود برای جلوگیری از «مهاجرت غیرقانونی» به اروپا برسد. کسانی که به دنبال رسیدن به اروپا هستند به تلاش خود برای یافتن مسیرهای جایگزین در پاسخ به محدودیت‌ها و سرکوب‌ها ادامه خواهند داد.

منبع: میزان

دیگر خبرها

  • پرورش مرغ گوشتی در خانه آسان شد!
  • اتحادیه اروپا و توافقی دیگر برای سرکوب پناهجویان
  • چند اسب اینجا می‌بینید؟
  • تست شخصیت ریش: مدل ریش شما در مورد شما چه می‌گوید
  • آمریکایی‌ها از اپل شکایت کردند
  • چاپ سه‌کتاب روانشناسی رسانه اجتماعی، هنر و شطرنج توسط دو ناشر
  • داعش سرکوب شده است
  • اگر این نشانه‌ها را دارید بسیار شخصیت قوی دارید
  • ارتباط شخصیت هر فرد با پا‌های آن
  • قیمت حقیقی فروش باغ ازگل به کاظم صدیقی برملا شد+ سند