Web Analytics Made Easy - Statcounter

  از چهارم خرداد که اسامی هفت نامزد احراز صلاحیت شده توسط شورای نگهبان اعلام و رسانه‌ای شد، فعالیت‌های انتخابات نیز حالت جدی‌تری به خود گرفته است.
به گزارش «تابناک»؛ طبق اعلام شورای نگهبان، سید ابراهیم رئیسی، محسن رضایی، سعید جلیلی، عبدالناصر همتی، محسن مهرعلیزاده، امیرحسیت قاضی زاده هاشمی و علیرضا زاکانی ۷ نامزدی هستند که تلاش دارند تا از رسانه ملی و رسانه‌های مجازی و شبکه های اجتماعی شناخت بهتری از خود به مردم ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آنچه در ادامه می آید گزیده ای از سخنان نامزدهای انتخابات سیزدهم است:

* محسن رضایی: گفتند صدای مردم را پخش نکنید؛ قبول نکردم

عصر روز گذشته اخباری در خصوص عدم مجوز پخش فیلم محسن رضایی از صداوسیما منتشر شد. مسئله‌ای که با واکنش صریح دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم همراه بود. محسن رضایی در حساب توئیتری‌اش نوشت: به مستند انتخاباتی بنده نیز که دیشب تحویل صداوسیما شده بود،به علت تنگ‌نظریها اجازه پخش ندادند. گفتند مصاحبه‌های مردمی را حذف کنید تا اجازه پخش دهیم! برای شنيده شدن صدای مردم انقلاب كرديم؛ از #صداى_مردم نترسيم. راس ساعت ۸ شب مستند کامل را در شبکه‌های اجتماعی منتشر خواهم کرد.

 اما این تنها بخش عملکرد پر انتقاد صداوسیما نیست. تصمیم مدیران این رسانه بر تغییر ساعت مناظره‌ها هم واکنش کاندیداها را به همراه داشته است. محسن رضایی در واکنش به این اقدام در حساب توئیتری‌اش نوشت: انگار برخی اصرار دارند که هیچ قاعده و منطقی را در انتخابات رعایت نکنند، حتی آن‌چه را که خود تعیین و اعلام کرده‌اند. در شأن رسانۀ ملی نیست که بدون موافقت تمامی نامزدها زمان مناظرات را تغییر دهد و آشکارا خلاف انصاف و قانون عمل کند. لطفا #تصمیمات_محفلی خود را به مردم تحمیل نکنید.

*رئیسی: روش مدیریتی من، در اتاق نشستن نیست/ رفتن بین مردم، سلوک من است
آیت الله سید ابراهیم رئیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در حاشیه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او پرسید آیا در صورت پیروزی در انتخابات بعد از ریاست جمهوری نیز به میان مردم در کوچه و خیابان می رود و پای درد دل آنها می‌نشیند، گفت: ان‌شاءالله اگر مردم بنده را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کردند حتماً برنامه دارم که اوایل تشکیل دولت تا زمانی که کار شکل بگیرد، هفته ای یک بار از طریق رسانه ملی با مردم سخن بگویم.
وی افزود: پس از آن نیز حتماً ماهی یک بار با مردم سخن خواهم گفت و در سخنانم دغدغه‌های مردم را مطرح می‌کنم و کارهایی را که برای این دغدغه‌ها انجام شده با آنها درمیان می‌گذارم.
این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: رفتن بین مردم، سلوک من است که حتما اصحاب رسانه زیاد درباره آن شنیده‌اند و روش من، در اتاق نشستن نیست.
 
رئیسی ادامه داد: در اجتماعات و کارخانه‌ها و ادارات و سازمان‌ها حضور می‌یابم و همین الان هم به مجتمع‌های قضائی می‌‎روم و از نزدیک کار آنها را می‌بینم.
وی با اشاره به اینکه سه روز قبل از دو کارخانه در شهرک صنعتی عباس‌آباد بازدید کردم، تصریح کرد: این برنامه را ادامه می‌دهم اما سرکشی به مردم به این معنا نیست که رئیس دولت فقط بین مردم حضور یابد.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم ادامه داد: همه سطوح و لایه‌های مدیریتی کشور، مثل رئیس دولت باید به تمام بخش‌ها سرکشی کنند.
وی همچنین در پاسخ به این سوال که فرض کنید امروز 29 خرداد است و شما بین همه نامزدها پیروز انتخابات شده‌اید، اگر بخواهید یک جمله با مردم ایران بی‌واسطه سخن بگویید خطاب به آنها چه می‌گویید، اظهار داشت: به مردم ایران می‌گفتم که امروز پایان فساد و رانت در کشور است.
*مهرعلیزاده: دلخوری‌ها را کنار بگذاریم/ از تجربیات همه آنهایی که به اصول اصلاح‌‎طلبی معتقدند بهره خواهم برد
محسن مهرعلیزاده نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بیانیه شماره ۲ خود با عنوان «اجماع برای جمهور» نوشت: بیایید دلخوری‌ها را کنار بگذاریم و تنها به آینده‌ فکر کنیم، در لحظه‌ای تاریخی ایستاده‌ایم که نباید قهر کنیم و یکدیگر را تنها بگذاریم.
این نامزد ریاست جمهوری با بیان اینکه برای ایجاد تغییر و تحول در وضعیت مُلک و ملت به کمک تمام نیروهای تحول‎خواه و دوست‎دار وطن نیاز دارد، اظهار داشت: با صدایی رسا اعلام می‌کنم در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری قطعا از تجربیات همه آنهایی که به اصول اصلاح‌‎طلبی معتقدند بهره خواهم برد.
وی ادامه داد: دولت من از بدنه کار آزموده جریان اصلاحات و البته اصولگرایان معتقد به اصلاحات تشکیل می‌شود. دولت سوم خاتمی؛ باید با تکیه بر خواست جامعه مدنی با توجه به مطالبات مردم با مشورت روشنفکران و متخصصان امر تشکیل شود.
وی اضافه کرد: من محسن مهرعلیزاده فرزند کوچک اسلام ناب و ایران عزیز، از تبار آذربایجان به امید ایجاد تغییر و تحول در حال مُلک و ملت به میدان سخت و سرد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ پا نهاده‌ام، باور دارم بدون حمایت شما ملت شریف ایران و همفکرانم در جبهه اصلاح‌طلبی هیچ گامی به پیش نیست.
* قاضی زاده: به ابهامات درباره غرق شدن ناو خارک پاسخ داده شود
یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: سوالات و ابهامات زیادی درخصوص حادثه تلخ ناو خارک وجود دارد که باید به آن پاسخ داده شود.
سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «‏ناو خارک مهمترین شناور پشتیبانی و آموزشی نداجا بدلیل حریق گسترده غرق شده. سوالات و ابهامات زیادی درخصوص این حادثه تلخ وجود دارد که باید به سرعت بررسی و به آنها پاسخ داده شود. همه به ویژه دشمنان بدانند ارتش فدایی ملت است. وقتی رئیس جمهور شدم حمایت از ارتش و ارتشیان مضاعف خواهد شد.»
*دولت زاکانی؛ دولت «اقدام و اصلاح»
علیرضا زاکانی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت:« پیری جمعیت خطر بزرگی است. در دهه شصت، نرخ تولد ۳.۹ بود که اکنون به زیر ۱ رسیده و سن مادری هم به ۲۹ سال افزایش یافته. ‏میانگین سن ازدواج و اشتغال مردان ۳۰ و ۳۳ سال است، اگر بخواهیم سن ازدواج کم شود، باید سن اشتغال کاهش یابد.»
زاکانی این توییت را با هشتک «دولت اقدام و اصلاح» منتشر کرد که نام دولت او در صورت پیروزی در انتخابات است.
*توضیحات جلیلی درباره دولت سایه و هزینه‌های آن
سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور در شبکه اختصاصی "جهاد و جهش" در تلوبیون با بیان اینکه باید از کارهای صرفاً نمایشی خودداری کرد،  درباره مفهوم دولت سایه که در سالهای گذشته آن را دنبال می‌کرد، گفت: این یک امر دینی است. امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه است و حضرت علی وقتی به حکومت می‌رسند از مردم می‌خواهند که از اینکه حرف حقی را بزنند یا مشورتی کنند خودداری نورزند. اینکه در تعابیر قران داریم که "لتکونوا شهداء علی الناس" همین است. در مفاهیم غربی هم دولت سایه وجود دارد و حزبی که شکست می‌خورد دولت سایه می‌شود و علت استفاده ما هم از این تعبیر به‌دلیل شناخته بودن آن در ادبیات سیاسی بود و هدفمان کمک به دولت بود.
 
جلیلی درباره هزینه‌های دولت در سایه‌ گفت: من مسئولیت‌هایی مان عضویت در مجمع تشخیص مصلت نظام و شورای عالی امنیت ملی دارم و به دلیل مسئولیتم امکاناتی در حد یک ساختمان و چای را فراهم کردیم و تلاش کردیم کار از حالت فردی بیرون بیاید. برای مثال اگر من مسئولیتی تحت عنوان مجمع تشخیص دارم، باید از این امکان به شکل حداکثری برای وظایفم استفاده کنم. وقتی من عضو شورای عالی امنیت ملی هستم موضوعاتی در آنجا مطرح می‌شود که باید با همه ظرفیت‌های سازمانی پای کار آمد.
این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: ما امروز جوانان صاحب نظر، دلسوز و با اندیشه داریم. اساتید دانشگاهی داریم که دغدغه‌شان عدم استفاده از علم شان است. مدیرانی داریم که تجربیات گرانبهایی دارند که از‌ آن استفاده نمی‌شود. تجربه 8 سال دولت سایه ما این است که افراد انتظاری نداشتند و دلسوزانه کار کردند. برخی برای مثال در کارگروه معدن ما بودند که ما صرفا محیطی برای بحث و تبادل نظر داشتند  نه بیشتر و وقتی طرح‌هایشان را به وزارتخانه مربوطه بردند، آنها گفتند که اگر می‌خواستیم این طرح‌ها را به‌جایی سفارش دهیم 400 میلیون از ما بودجه می‌خواستند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 محسن رضایی اکبر کمیجانی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رحلت امام خمینی انتخابات رئیسی قاضی زاده هاشمی زاکانی جلیلی سن ازدواج دولت سایه انتخابات 1400 محسن رضایی اکبر کمیجانی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رحلت امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۴۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست رسانه‌ها از ترامپ و بایدن برای برگزاری مناظره

شماری از رسانه‌های آمریکایی خواستار موافقت علنی جو بایدن و دونالد ترامپ برای برگزاری مناظره‌های انتخاباتی شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شماری از رسانه های آمریکایی در بیانیه ای خواستار موافقت علنی جو بایدن رئیس جمهور فعلی و دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق برای برگزاری مناظره‌هایی در آستانه انتخابات ماه نوامبر شدند.

در این بیانیه آمده است: مناظره های عمومی انتخاباتی، سنتی دیرینه در تاریخ دموکراسی آمریکاست و نقشی حیاتی در هر انتخابات ریاست جمهوری طی 50 سال گذشته داشته است. در هر کدام از این انتخابات‌ها، ده‌ها میلیون نفر برای تماشای مناظره های انتخاباتی نامزدها، و رقابت ایده ها برای آرای شهروندان آمریکایی در کنار هم قرار گرفتند.

این رسانه های خبری تاکید کردند کمیسیون غیرحزبی برای مناظره های انتخابات ریاست جمهوری که این مناظره ها را از سال 1988 پشتیبانی می کند، اخیرا تاریخ، ساعت و معیار پذیرش مناظره های انتخابات 2024 را اعلام کرده و از نامزدهای انتخاباتی خواسته تا درباره حضور خود در این مناظره ها تصمیم گیری کنند.

براساس بیانیه مشترک این خبرگزاری ها، گرچه برای دعوت هر یک از نامزدهای انتخاباتی به این مناظره ها بسیار زود است اما برای نامزدهایی که انتظار می رود معیارهای پذیرش مناظره ها را قبول کرده تا حمایت آشکار خود را از مناظره های برنامه ریزی شده کمیسیون برای پاییز امسال را بیان کنند، چندان زود نیست.

علاوه بر این در این بیانیه گفته شده اگر تنها یک چیز وجود داشته باشد که مردم آمریکا بتوانند در این فضای دو قطبی با آن موافقت کنند این است که خطرات این انتخابات به طور استثنائی زیاد است. و در میانه این پیش زمینه، به سادگی هیچ جایگزنی برای مناظره های انتخاباتی نامزدها با یکدیگر وجود ندارد. و دیدگاه مردم آمریکا برای آینده کشور پیش از همه چیز است.

این در حالی است که در اوایل ماه مارس جو بایدن و دونالد ترامپ موفق به کسب نامزدی دموکرات ها و جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا شدند تا نخستین رویارویی دوباره دو نامزد انتخاباتی در حدود 70 سال اخیر در تاریخ این کشور رقم بخورد.

در همین حال کمپین دونالد ترامپ اوایل هفته جاری در نامه ای به این کمیسیون از جو بایدن خواست برای برگزاری مناظره انتخاباتی با او در هر زمان و هر مکانی موافقت کند. این کمپین همچنین از کمیسیون خواست تا بازه زمانی مناظره های برنامه ریزی شده را به جلو بیاندازد.

این در حالی است که دونالد ترامپ خود در هیچ یک از مناظره های انتخاباتی درون حزبی جمهوری خواهان شرکت نکرده اما اظهار کرده نامزدهای نهایی انتخابات ملزم به برگزاری مناظره در آستانه انتخابات نهایی هستند و این اقدام برای کشور بسیار خوب است.

این خبرگزاری ها در بیانیه خود از هر دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواستند تا در سریعترین زمان ممکن تصمیم خود را بگیرند.   

رسانه های صادر کننده این بیانیه شامل شبکه ای بی سی، آسوشیتدپرس، سی بی اس، سی ان ان، ان پی آر، پی بی اس و نیوز نیشن هستند.   

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می شود. نتایج نظرسنجی های جدید نشان می دهد رقابت دوباره بین دونالد ترامپ و جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر فشرده و تنگاتنگ است و ترامپ با حدود 2 درصد در یک رقابت فرضی نسبت به بایدن پیشتاز است.

درخواست ترامپ برای تعویق برگزاری دادگاه رد شدحمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور در انتخابات از پشت میله‌های زندان؟
  • انتقادات تند از تیم اقتصادی رئیسی /دولت باید خانه تکانی کند و کل تیم را تغییر دهید /قیمت ارز حباب نیست آقای فرزین /محسن رضایی توان کار ندارد
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود
  • انتقاد تلویحی یک اصولگرا از مدیریت قالیباف بر مجلس /عملی نشدن وعده های دولت رئیسی تقصیر هیات رئیسه است
  • افزایش ۲۴ درصدی بودجه بنیاد شهید با هزینه‌هایش هماهنگ است؟
  • رفع پلمپ اتاق بازرگانی آبادان
  • درخواست رسانه‌ها از ترامپ و بایدن برای برگزاری مناظره
  • حمله لفظی ترامپ به قاضی پرونده پرداخت حق السکوت
  • فعال سیاسی اصولگرا: بهترین زمان برای تغییر و اصلاح دولت سیزدهم است
  • زریبافان: بهترین زمان برای تغییر و اصلاح دولت سیزدهم است /رئیسی نباید زیر بار فشار جریانات سیاسی و فامیلی برود