Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک متخصص ویروس شناسی اگر واکسن‌ها نتوانند، ایمنی لازم را در مقابل موتاسیون‌های جدید داشته باشند که ین امر از طریق آزمایش‌هایی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، می‌توان بذر آن‌ها را عوض کرد و از بذری که تمام جهش‌ها را شامل شود، استفاده کرد و از این رو این مسئله چندان نگران کننده نیست.

حسین کیوانی در گفت‌وگو با میزان در خصوص ویروس هندی - انگلیسی گفت: مرگ‌ومیر در این ویروس با ویروس‌های اولیه تفاوت چندانی ندارد، اما قدرت سرایت پذیری آن افزایش پیدا کرده و یک مقداراز ویروس‌های جهش یافته آفریقایی و هندی بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پاسخ به سوال که میزان اثربخشی واکسن‌ها در مقابل این ویروس چگونه است؟، توضیح داد: اگر واکسن‌ها نتوانند، ایمنی لازم را در مقابل موتاسیون‌های جدید داشته باشند که ین امر از طریق آزمایش‌هایی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، می‌توان بذر آن‌ها را عوض کرد و از بذری که تمام جهش‌ها را شامل شود، استفاده کرد و از این رو این مسئله چندان نگران کننده نیست.

بیشتر بخوانید: چسبندگی فلزی افراد واکسینه صحت دارد؟

آیا قارچ سیاه در ایران هم وجود دارد؟

این متخصص ویروس شناسی در مورد بیماری قارچ موکور یا همان قارچ سیاه اظهار کرد: قارچ موکور بیماری جدیدی نیست و در گذشته هم وجود داشته است و بیشتر در مناطق مرطوب دیده می‌شود و هنگامی که محیطی آلوده باشد، ابتلا به موکورمایکوزیس یا همان قارچ سیاه رخ می‌دهد.

وی ضمن اشاره به اینکه این قارچ در ایران هم وجود دارد و اگر مکانی توسط این قارچ آلوده شده باشد، می‌تواند به طرق مختلف سبب بیماری زایی شود، ادامه داد: اگر هوا، هواساز و یا وینتیلاتور آلوده باشد، این قارچ می‌تواند به داخل ریه و بدن سرایت کند و موجب بیماری زایی گردد.

این ویروس شناس با بیان اینکه قارچ موکور در همه دنیا وجود دارد و نکته مهم در خصوص آن، این است که بیماری زایی داشته باشد، افزود: تا جایی که من مطلع هستم این بیماری بعد از شیوع کرونا در کشور دیده نشده است.

این استاد دانشگاه در خصوص ارتباط بین کرونا و این قارچ گفت: ارتباطی بین کووید ۱۹ و قارچ موکور وجود ندارد و دلیل افزایش این بیماری بعد از شیوع کرونا در هند این است که قارچ موکور در این کشور زیاداست و به علاوه از موکورمایکوزیس هم مانند کووید یک بیماری ریوی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا کووید 19 قارچ سیاه واکسن کرونا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا کووید 19 قارچ سیاه واکسن کرونا قارچ سیاه واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۴۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پول افغانستان از دلار سودآورتر شد

بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت هر افغانی در یک ماهه اخیر بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش اقتصادصد، در قیاس با این رقم میزان افزایش قیمت دلار در همین محدوده زمانی یعنی ابتدای اسفند در قیاس با روز‌های ابتدایی فروردین برابر با ۶ درصد برآورد شده است.

بر اساس این گزارش در روز‌های ابتدایی اسفند بهای هر دلار آمریکا برابر با ۵۶ هزار و ۶۳۵ تومان بوده است. میزان افزایش قیمت در این دوره زمانی محدود به ۶ درصد بوده و هر لار در شرایط کنونی، یا به عبارتی در آخرین قیمت سال گذشته و پیش از تعطیلات نوروز برابر با ۵۹ هزار و ۹۹۰ تومان بوده است.

میزان رشد قیمت افغانی در بازار ایران در سال ۱۴۰۲، قابل توجه بوده است. طبق آمار‌های ارائه شده هر افغانی، در این دوره زمانی بیش از ۴۳ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.

بر اساس این گزارش قیمت افغانی در اولین روز‌های سال ۱۴۰۲ برابر با ۵۸۵ تومان بوده است. این نرخ به ۸۴۴ تومان در شرایط کنونی رسیده و در نتیجه اگر فردی در ابتدای سال گذشته بخشی از سرمایه خود را به پول افغانستان تبدیل می‌کرد، معادل ریالی آن رشدی ۴۱ درصدی را شاهد بود.

دیگر خبرها

  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • پول افغانستان از دلار سودآورتر شد!
  • پول افغانستان از دلار سودآورتر شد
  • راز کثیف؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • دستان ما چگونه بیماری‌ها را منتشر می‌کنند؟
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • «افغانی» از دلار سودآورتر شد!
  • هوش مصنوعی بیماری‌های ریه را شناسایی می‌کند/ ردیابی کرونا به روش تشخیص چهره