Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@22:12:58 GMT

بزرگ‌ترین مخلوقات روی کره زمین + تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۲۴۹۸۹

بزرگ‌ترین مخلوقات روی کره زمین + تصاویر

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ، در گذشته موجودات زیادی بسیار بزرگ‌تر از اندازه واقعی ما انسان‌ها روی کره زمین وجود داشتند موجوداتی مثل دایناسور‌ها و کبوتر‌های عظیم الجثه. اما این موجودات فقط به گذشته تعلق ندارند بلکه امروزه نیز طبیعت ما را با مخلوقات عظیمش شگفت زده می‌کند.

درخت سکویا

سکویا بزرگ‌ترین درخت روی کره زمین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درختان ۸۰ متر ارتفاع و ۷ متر پهنا دارد.

آمفیکوئلیاس

دایناسور آمفیکوئلیاس بزرگ‌ترین حیوانی است که تا کنون روی کره زمین زندگی کرده است. این حیوان ۱۴۵ میلیون سال گذشته زندگی می‌کرده است و ۵۸ متر قد و ستون فقرات او ۲٫۵ متر است.

تیانوبوآ

تیتانوبوآ از نژاد مار‌های بوآ، اما در مقیاس خیلی بزگ‌تر است. این مار ۵۸ الی ۶۱ میلیون سال گذشته روی کره زمین زندگی می‌کرده و به اندازه ۱۳ متر بوده است. امروزه بزرگ‌ترین مار‌های روی کره زمین افعی‌ها هستند که بزرگ‌ترین آن‌ها ۷٫۵ متر است.

جک فروت

جک فروت بزرگ‌ترین میوه درختی روی کره زمین است. بلندی این میوه ۹۰ سانتیمتر و قطر آن ۵۰ سانتیمتر است.

آرجنتاویس

آرجنتاویس ۸ میلیون سال گذشته روی کره زمین زندگی می‌کرده است و بزرگ‌ترین پرنده در تاریخ کره زمین است. بال‌های این پرنده ۹ متر است و غذای جانوران جونده بودند.

غار بهشت (پارادایس)

پارادایس یکی از غار‌های پارک ملی hong Nha-Kẻ Bàng در ویتنام است که به زیباترین و بزرگ‌ترین غار دنیا شناخته شده است. این غار ۵ کیلومتر است و ۲۰۰ متر ارتفاع و ۱۵۰ متر پهنا دارد.

رافلزیا

رافلزیا بزرگ‌ترین گل دنیا با قطر ۱۰۰ سانتیمتری است. این گل بوی گوشت مانده می‌دهد.

گوزن غول آسا

این گوزن عظیم ایرلندی حدود ۲ میلیون سال گذشته زندگی می‌کرده است و زمانی که جنگل‌ها گسترش پیدا کردند این گونه گوزن غول آسا منقرض شد، زیرا شاخ‌های بزرگ او اجازه نمیداد که در میان جنگل‌های انبوه به راحتی حرکت کند.

قارچ هومونگوس

آرمیلاریا اوستویا یکی از بزرگ‌ترین ارگانیسم‌های زنده روی زمین است. این قارچ‌ها ۸ کیلومتر مربع از جنگل ملی مالهور را می‌پوشانند و معمولا زیر زمین پنهان شده اند.

مروستوم


مروستوم بزرگ‌ترین گونه بندپایان است که حدود ۵۰۰ میلیون سال گذشته زندگی می‌کردند و تا ۲٫۵ متر رشد می‌کردند.

سد بزرگ مرجانی

این سد بزرگ‌ترین ساختار دنیاست که بوسیله ارگانیسم‌های زنده بوجود آمده است و در دریای کورال ایالت کوئینزلند وجود دارد. طول این ساختار ۲۳۰۰ کیلومتر است.

خرس صورت کوتاه

این خرس وقتی روی دو پا بایستد ۴٫۵ متر قد دارد. فک قوی این حیوان نشان می‌دهد که بزرگ‌ترین گوشتخوار روی کره زمین بوده که در طول عصر یخبندان زندگی می‌کرده است. نسل این حیوانات ۱۴ هزار سال گذشته از بین رفته است.

گیگانتوپیتاکوس

گیگانتوپیتاکوس بزرگ‌ترین میمون روی کره زمین بوده و حدود ۱ میلیون سال گذشته زندگی می‌کرده است. دانشمندان دریافته اند که این نوع حیوان ۴ متر قد و ۵۵۰ کیلوگرم وزن داشته است. غذای آن‌ها معمولا گیاه بامبو بوده است.

منبع: بدونیم

انتهای پیام/ 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دایناسورها میلیون سال گذشته زندگی زندگی می کرده روی کره زمین بزرگ ترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۴۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جواد خیابانی: جیرفت هند کوچک نیست هند جیرفت بزرگ است!

دریافت 5 MB

به گزارش همشهری آنلاین جواد خیابانی گفت ما نباید خودمان را پایین بیاوریم و بگوییم جیرفت هند کوچک است.

کد خبر 846165 برچسب‌ها جواد خیابانی ویژه ورزشی هند استان‌ کرمان

دیگر خبرها

  • این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران
  • قطع حقابه و تغییر اقلیم عامل اصلی پدیده ریزگرد در قم است
  • سایت بزرگ نهضت ملی مسکن در بوشهر کلنگ‌زنی می‌شود
  • غایب بزرگ جشن پیروزی رئال در ال‌کلاسیکو
  • بزرگ‌ترین میدان گازی اروپا تعطیل شد
  • جواد خیابانی: جیرفت هند کوچک نیست هند جیرفت بزرگ است!
  • زمین‌های کوچکی که با همت بزرگ به ارزش افزوده می‌رسد
  • سال گذشته ۲۸۵ موتور سوار در تهران فوت شدند
  • سال گذشته ۲۸۵ موتور سوار فوت شدند
  • تغییر زمین بورس بازان