Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-  از ابتدای روند تزریق واکسن در کشور و با وجود همه تلاش‌های ضد واکسن‌ها، رسانه‌ها و مردم همواره روند واکسیناسیون در نقاط مختلف کشور را دنبال می‌کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سمنان یکی از استان‌های سالمند کشور است و این مهم در بسیاری از شاخصه‌های سلامت در این استان تعیین کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اثرات سالمندی در استان سمنان تا جایی است که بارها و بارها از این مهم به عنوان یکی از عوامل بالا بودن شمار جان باختگان ناشی از کرونا نام برده شده است.

آن گونه که رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفته است؛ بیشتر جان باختگان ناشی از کرونا را افراد با سنین بیش از 55 سال و با حداقل یک بیماری زمینه‌ای تشکیل داده‌اند.

آمارهای بالای ابتلا و بستری‌های ناشی از ابتلا به کرونا در استان سمنان نسبت به میانگین کشوری، همواره واکنش مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا را به همراه داشته و بارها سمنان به عنوان یکی از استان‌های پرشیوع این بیماری از زبان سخنگوی وزارت بهداشت و دیگر مسئولان نام برده شد..

اما میزان جمعیت سالمندان به عنوان یکی از پارامترهای اختصاص واکسن امیدواری‌ها را برای اختصاص سهمیه بیشتری از واکسن کرونا به استان سمنان افزایش داد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تا روز گذشته بیش از چهار میلیون و 500 هزار دوز واکسن کرونا به واجدان شرایط در کشور تزریق شده است؛ در حالی که بر اساس اعلام رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سمنان و شاهرود، کمتر از یک درصد از واکسن‌های تزریق شده در استان سمنان بوده است.

این مهم نشان می‌دهد که تا کنون تعداد واکسن‌های ارسال شده به استان سمنان کمتر از میانگین کشوری به نسبت جمعیت بوده و این مهم در ظاهر سبب کندتر شدن روند تزریق این واکسن در استان سمنان شده است.

موضوعی که رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود به آن اشاره کرد.

رضا چمن با بیان اینکه در روزهای اخیر کمی با وقفه در توزیع واکسن مواجه هستیم عنوان کرد: امیدواریم در روزهای آتی شاهد افزایش توزیع واکسن به دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و تسریع در روند واکسیناسیون باشیم.

وی با اشاره به روند واکسیناسیون در شرق استان سمنان تصریح کرد: روند تزریق واکسیناسیون به سالمندان در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه ادامه دارد و تا کنون 18 هزار و 420 دوز واکسن کرونا در جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود اضافه کرد: تا روز یازدهم خردادماه، 11 هزار و 410 هزار نفر از سالمندان شرق استان سمنان حداقل دوز نخست واکسن را دریافت کرده‌اند.

جمعیت سالمندان شهرستان‌های شاهرود و میامی بیش از 16 هزار نفر است.

مردم میامی و شاهرودی‌ها کجا واکسینه می‌شوند؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود اضافه کرد: افراد واجد شرایط تزریق واکسن در شهرستان شاهرود باید به سه آدرس درمانگاه صدری واقع در بلوار آزادی، باشگاه ورزشی شهید باهنر جنب اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران و پایگاه بهداشتی و درمانی شهید شریف واقع در شهرک امام خمینی (ره) این شهرستان‌ها و واجدان شرایط در میامی نیز باید به شبکه بهداشت و درمان این شهرستان مراجعه کنند.

تزریق 24 هزار دوز واکسن کرونا در مرکز و غرب استان سمنان؛ تحویل محموله‌های جدید شرط واکسیناسیون سنین پایین‌تر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان نیز با اشاره به روند واکسیناسیون عمومی کرونا در جمعیت زیر پوشش این دانشگاه گفت: تا روز گذشته بیش از 24 هزار دوز واکسن در جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تزریق شده است.

نوید دانائی تحویل محموله‌های جدید واکسن کرونا را شرط واکسیناسیون سنین پایین‌تر در مجموعه زیر پوشش این دانشگاه عنوان و اضافه کرد: امیدواریم با تأمین و تحویل محموله‌های جدید واکسن به دانشگاه علوم  پزشکی استان سمنان، ضمن تسریع واکسیناسیون افراد بالای 70 سال، تزریق واکسن به سنین پایین‌تر در استان سمنان نیز آغاز شود.

وی با اشاره به لزوم نام‌نویسی واجدین شرایط در سامانه اعلام شده و مراجعه حضوری پس از دریافت پیامک اظهار داشت: واجدان شرایط پس از نام نویسی حتماً باید منتظر ارسال پیامک باشند و از تجمع بدون هماهنگی در مراکز تزریق واکسن جلوگیری کنند.

مراکز بزرگ واکسیناسیون در سمنان، دامغان، گرمسار و مهدی‌شهر کجاست؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان با اشاره به تجهیز چهار سالن ورزشی در این شهرستان‌ها برای ایجاد مراکز تجمیعی واکسیناسیون علیه بیماری کرونا تصریح کرد: این مراکز تجمیعی در سالن ورزشی فرهنگیان واقع در شهرک گلستان شهرستان سمنان، سالن ورزشی حمزه سیدالشهدا (ع) واقع در میدان شهید شاهچراغی شهرستان دامغان، سالن ورزشی یاس واقع در خیابان شهید موسی صبور شهرستان گرمسار و سالن ورزشی شهید رجایی واقع در خیابان صاحب‌الزمان (عج) شهرستان مهدی‌شهر پذیرای مراجعه‌کنندگان برای واکسیناسیون علیه کووید 19 است.

مجید دارایی مدیرعامل مخابرات منطقه سمنان نیز با اشاره به نقش مهم و پررنگ شرکت مخابرات استان سمنان در بحران کرونا، تجهیز مراکز واکسیناسیون کووید 19 به فیبر نوری و ایجاد زیرساخت‌های ارتباطاتی در این زمینه در کمتر از 24 ساعت را یکی از اقدامات ارزنده این شرکت در شرایط بحران کرونایی عنوان کرده است.

سمنان یکی از سالمندترین استان‌های کشور است و شاید یکی از علت‌های آمار بالای مرگ‌ومیرهای ناشی از ابتلا به کرونا در این استان به نسبت جمعیت آن نیز همین موضوع سالمندی مردم این دیار باشد.

روند نزولی ابتلا و بستری بیماری کرونا در قم / استقبال گروه‌های هدف برای زدن واکسیناسیون نامطلوب استواکسیناسیون سالمندان بالای 70 سال در استان گیلان به روایت تصویرتأکید دوباره رئیس سازمان زندان‌ها برای واکسیناسیون زندانیان و زندانبانانواکسیناسیون معلولان ذهنی آسایشگاه شهید بهشتی مشهد به روایت تصاویر

بر این اساس و بر اساس سند تدوین شده واکسیناسیون علیه کرونا که از در ستاد ملی مقابله با کرونا نیز به تصویب رسیده است؛ ازاین‌پس باید شاهد اختصاص سهمیه بیشتری از واکسن‌های کرونا به استان سمنان و واکسیناسیون گسترده‌تر در این استان علیه بیماری کرونا باشیم.

انتهای پیام/363/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی روند واکسیناسیون استان سمنان واکسن کرونا تزریق واکسن سالن ورزشی دوز واکسن تزریق شده زیر پوشش استان ها واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۵۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی بیمارستان صحرایی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان

به گزارش خبرنگار مهر، سید میثم موسوی، ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: پیرو هشدار سطح قرمز هواشناسی و سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص وقوع سیلاب، یک بیمارستان صحرایی در ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی کرمان برپا شد.

وی افزود: تمامی امکانات و تجهیزاتی پزشکی لازم برای ارائه خدمات درمانی احتمالی به صورت سرپایی در این بیمارستان صحرایی مستقر می‌شود.

لازم به ذکر است، این بیمارستان در روزهای ۲۸ و ۲۹ فروردین ماه برپاست.

کد خبر 6079752

دیگر خبرها

  • حمایت وزارت علوم از تبدیل دانش به فناوری بدون وقفه ادامه دارد
  • واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی در گنابادعلیه بیماری نیوکاسل
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان با حضور وزیر بهداشت
  • پارک علم و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان رسید
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • برپایی بیمارستان صحرایی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم