Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده سوریه در سازمان ملل اعلام کرد، سازمان منع تسلیحات شیمیایی به ابزاری در دست واشنگتن و متحدانش تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا، بسام صباغ، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل عنوان داشت که سازمان منع سلاح های شیمیایی در بازی ژئوپلیتیک به رهبری ایالات متحده و متحدان غربی آن به ابزاری برای این کشورها تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی در جلسه پنجشنبه شورای امنیت گفت: سوریه به تعهدات خود عمل کرده و ذخایر سلاح‌های شیمیایی خود را تحویل داده و تأسیسات تولیدی خود را از بین برد. سوریه مخالف فشارها و باج خواهی‌های سیاسی است.

صباغ افزود: تصمیم بی‌سابقه‌ای که اواخر آوریل در نشست کشورهای عضو سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه سوریه اتخاذ شد، گواه روشنی بر دستکاری، سیاست زدگی و فشارهای اعمال شده توسط این کشورها در داخل سازمان است.

وی بار دیگر اتهامات دروغین غرب علیه دمشق را قاطعانه رد و خاطرنشان کرد: تلاش کشورهای حامی سازمان‌های تروریستی در سالهای گذشته برای منحرف کردن توجه کشورهای عضو سازمان ملل و اعضای سازمان منع تسلیحات از رویارویی با این تهدید تروریستی محکوم و مردود است.

وی افزود: رویکرد تخریب آمیز به قوانین سازمان منع تسلیحات که توسط برخی از اعضای عضو شورای امنیت دنبال می‌شود، این سازمان را به ارائه نتایج غلط سوق می‌دهد که اعتبار و حرفه‌ای بودن آن را زیر سوال برده و توانایی آنها برای مقابله با این تهدید را محدود می‌کند.

صباغ تأکید کرد که سوریه بارها و بارها اطلاعات مهمی به سازمان ملل وسازمان منع تسلیحات در مورد نگهداری و انتقال سلاح‌های شیمیایی و مواد سمی توسط سازمان‌های تروریستی برای ساخت نمایشنامه‌هایی از حملات شیمیایی که ارتش سوریه به آنها متهم است، ارائه داده اما تیم حقیقت یاب آنها را به درستی بررسی نکرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سوريه سازمان منع تسلیحات سلاح های شیمیایی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۵۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین شکست بزرگ اطلاعاتی اسرائیل پس از طوفان الاقصی چیست؟

به گزارش قدس آنلاین، پیش بینی غلط آمان (اداره اطلاعات ارتش اسرائیل) از واکنش احتمالی ایران در برابر حمله به کنسولگری دمشق، به دومین اشتباه مهلک این اداره در ۶ ماه اخیر مبدل شد.

روزنامه پرتیراژ یدیعوت آحارونوت اعلام کرده تصمیم ارتش رژیم صهیونیستی برای حمله به کنسولگری ایران در دمشق پس از ارائه برآوردهای امنیتی شدیداً اشتباه درباره سطح واکنش احتمالی ایران گرفته شد. اداره اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی، پیش از اتخاذ این تصمیم، به فرماندهان نظامی و اعضای کابینه جنگی اطمینان داد که احتمال واکنش مستقیم جمهوری اسلامی ایران به چنین حمله‌ای اندک است. اما عملیات وعده صادق ثابت کرد دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل پس از خوردن ضربه هفتم اکتبر ۲۰۲۳ هنوز هم دچار اشتباهاتی در این سطح می‌شوند.

این روزنامه در ادامه نوشته کارشناسان و آهارون هالیوا، فرمانده این اداره تصور می‌کردند که اگر به کنسولگری ایران در دمشق حمله کنند، ایران پاسخ مستقیمی به آنها نخواهد داد. برآورد امنیتی این اداره تأکید می‌کرد که ایران از طریق گروه‌ها و هم‌پیمانان نزدیک به خود و به صورت نیابتی چنین حمله ای را از سوی تل آویو پاسخ خواهد داد.

حمله انتقامی ۱۴ آوریل ایران نشان داد که اداره اطلاعات ارتش اسرائیل یک بار دیگر دچار اشتباهی بزرگ شده است. اعلام استعفای آهارون هالیوا، فرمانده این اداره چند روز پس از این حمله نشان می‌دهد، این کناره‌گیری با اقدام ایران ارتباط دارد. اداره اطلاعات ارتش یکی از متهمان ردیف اول شکست امنیتی اسرائیل در هفتم اکتبر هم به حساب می‌آید. این اداره نتوانست گسترده‌ترین و آفندی‌ترین حمله نیروهای مقاومت فلسطین در تاریخ را پیش‌ بینی کند.

هالیوا چند هفته پس از آغاز جنگ اعلام کرد که در پایان جنگ غزه از سمت خود کناره گیری خواهد کرد، اما به نظر می‌رسد پس از دومین اشتباه مهلک این اداره بعد از حمله انتقامی ایران، او بیش از پیش احساس شکست و ناکامی می‌کند و لذا در شرایطی استعفای خود را اعلام کرده که هنوز جنگ در غزه در جریان است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • حمله به کنسولگری ایران در دمشق خطای بزرگ رژیم صهیونیستی بود
  • حمله به کنسولگری ایران در دمشق اشتباه رژیم صهیونیستی بود
  • هنوز در خیابان‌های دمشق از پاسخ ایران به اسراییل حرف می‌زنند!
  • آغاز رصد و پالایش صنایع پرخطر کرمان
  • دومین شکست بزرگ اطلاعاتی اسرائیل پس از طوفان الاقصی چیست؟
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • مراسم بزرگداشت شهدای راسک و دمشق در میبد
  • کارکنان توانا از مهمترین ابزار‌های یک سازمان هستند
  • تقدیر مردم استانبول از ایران در پی عملیات غرورآفرین «وعده صادق» +فیلم
  • آینده اقتصاد سوریه/ شرایط روزبه‌روز سخت می‌شود