Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدیاری با بیان اینکه مجلس و دولت اهتمام ویژه‌ای در بخش اشتغال دارند گفت: تسهیلات خرد و کلان توسط بانک‌ها با نرخ سود پائین و در جهت حمایت از اشتغالزایی پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «حسن محمد یاری» شامگاه (پنج‌شنبه، 13 خرداد) در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری اظهار داشت: مجلس و دولت اهتمام ویژه‌ای در بخش اشتغال دارند و به همین مناسبت در کنار رویکرد لایحه بودجه 1400 و برنامه توسعه ششم اقداماتی مانند پرداخت تسهیلات خرد و کلان توسط بانک‌ها با نرخ سود پائین و در جهت حمایت از اشتغالزایی در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) و نقش ایشان در حیات جهان اسلام را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: شخصیت و کاریزمای امام خمینی(ره) بر کسی پوشیده نیست و انقلاب اسلامی زمانی که دنیا با دو دسته بلوک شرق و بلوک غرب تقسیم شده بود، شکل گرفت.

 

محمدیاری با بیان اینکه انقلاب اسلامی وامدار بلوک شرق و غرب نبود و تمام تقسیم‌بندی‌ها و مرزبندی‌های سیاسی جهان را برهم زد تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند این انقلاب در هیچ جای جهان بدون نام امام خمینی(ره) شناخته شده نیست. بنابراین، اگر امروز این جایگاه ویژه را در دنیا داریم از رهبری‌های ایشان است.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس پیگیری طرح استخدام کارکنان دولت را یکی از اولویت‌های این کمیسیون خواند و ابراز داشت: قبلا بی‌نظمی‌هایی را در دوره‌های مختلف و در بحث استخدام‌ها داشتیم اما با این طرحی که در کمیسیون اجتماعی تدوین و کلیات آن در صحن علنی تصویب شد از این به بعد فقط استخدام رسمی و پیمانی خواهیم داشت.

 

وی با تاکید بر اینکه دولت مکلف شده بر اساس آزمون استخدام نیروها را انجام دهد از بررسی جزئیات طرح استخدام کارکنان دولت در کمیسیون اجتماعی خبر داد و اذعان کرد:‌ با این روش هر کسی که شایستگی بیشتری دارد و بتواند نمره‌های علمی را در آزمون مورد نظر احراز کند در قالب رسمی و پیمانی جذب دستگاه می‌شود.

 

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس در پاسخ به این پرسش که کمیسیون اجتماعی مجلس امسال در بحث اشتغال چگونه برنامه‌ریزی کرده است افزود: برای این موضوع هم در برنامه پنج ساله ششم و هم در تبصره 18 بودجه 1400 پیش‌بینی‌هایی انجام شده و اعداد و ارقامی که وجود دارد حاکی از این است که مجلس و دولت یک اهتمام ویژه‌ای بر اشتغال دارند.

 

محمدیاری اعطای تسهیلات خرد و کلان توسط بانک‌ها با نرخ سود پائین را در جهت حمایت از اشتغالزایی یکی از مواردی که روی آن تاکید شده است خواند و گفت: بیکاری نابه‌سامانی‌های زیادی را در جامعه به بار می‌آورد از طرفی ما با اینگونه اقدامات می‌توانیم اقشاری که در پائین دست جامعه هستند را هم با خوداشتغالی پوشش بدهیم.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس فصل کشاورزی در استان گیلان، کاهش بارندگی و نزولات جوی و به تبع آن احتمال بروز تنش آبی را مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: امسال در سه شهرستان تالش، رضوانشهر و ماسال با بحث کمبود آب مواجهیم بنابراین به سراغ طرح‌هایی مانند احیاء و تجهیز چاه‌های آب رفتیم.

 

وی با بیان اینکه در پی جلسه اضطراری مجمع نمایندگان گیلان با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مبلغی به عنوان تنخواه جهت مقابله با تنش آبی به استان اختصاص پیدا کرد افزود: بازسازی و تعمیر چاه‌ها و اموراتی نظیر این از جمله بخش‌هایی هستند که قصد داریم پس از واریز این اعتبارات نسبت به انجام آن در تالش، رضوانشهر و ماسال اقدام کنیم.

 

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس نطق اخیر خود در صحن علنی مجلس و در حضور وزیر نیرو را با رویکرد سد شفارود مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: دولت وعده داده به مردم که در سال 1404 این سد به شکل آزمایشی آبگیری شود و زیبنده نیست که به هر دلیلی به قول و وعده خود عمل نکند.

 

محمدیاری عدم مدیریت کافی و موازی‌کاری را از علل مهم بروز چالش در مسیر اجرای پروژه‌های عمرانی نظیر شد شفارود اعلام کرد و یادآور شد: اینکه عدم تامین سیمان یکی از موانع ساخت پروژه سد شفارود است به هیچ عنوان قابل قبول نیست چون ما از متولیان امر انتظار داریم پیش از اجرای هر طرحی پیش‌بینی‌های لازم را برای آن داشته باشند.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال نیز همانند سایر نقاط گیلان با معضل مهاجرپذیری،  فروش زمین‌های روستایی به غیربومی‌ها و تغییرکاربری مواجه است تصریح کرد: به اعتقاد بنده برای جلوگیری از این اتفاقات، قوانین موجود کفایت می‌کند و ما به قانون جدیدی نیاز نداریم.

 

وی بازنگری در طرح‌های هادی روستایی را خواستار شد و عنوان کرد: اینکه برخی می‌آیند و دست درازی می‌کنند و اراضی را خریداری و سپس به مسکونی تبدیل می‌کنند، مواردی است که در گیلان وجود دارد، اما در منطقه تالش، رضوانشهر و ماسال شاهدیم فردی که زمینش در کنار اراضی مسکونی قرار دارد نیز حق ندارد روی این ملک خود خانه مسکونی بسازد.

 

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس با بیان اینکه غرب استان گیلان نسبت به سایر مناطق استان کم‌برخوردارتر و نیازمند توجه ویژه‌ مسئولان است اذعان کرد: این واقعیتی است که همه آن را پذیرفتند بنابراین تقاضای ما این است که در بخش بهداشت، آب شرب، آب کشاورزی و سایر موضوعات به این مناطق رسیدگی جدی شود.

 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: تسهیلات اشتغالزایی نرخ سود تسهیلات سد شفارود جهت حمایت از اشتغالزایی رضوانشهر و ماسال در مجلس کمیسیون اجتماعی مجلس تسهیلات خرد و کلان نماینده مردم تالش نرخ سود پائین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۵۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار رادان : با حمایت مجلس ، دولت و قوه قضائیه، اجرای طرح عفاف و حجاب را با قوت ادامه خواهیم داد

فرمانده فراجا اعلام کرد: با حمایت های مجلس، دولت و قوه قضائیه و همراهی مردم اجرای طرح نور را با قوت، دقت و هوشمندی ادامه خواهیم داد.   سردار احمدرضا رادان در حاشیه جلسه با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که در محل ستاد کل انتظامی کشور برگزار شد، اظهارکرد: در ابتدا از همراهی مردم، دختران و بانوان عزیز ایران که در اجرای این طرح با پلیس همکاری و همراهی می‌کنند تشکر می‌کنم. تشکر بعدی را هم از همکارانی دارم که دغدغه‌مندانه در اجرای این طرح پای کار هستند و به صورت جهادی اجرای آن را دنبال می‌کنند.   به گزارش ایسنا، فرمانده کل انتظامی کشور افزود: با حمایت‌های مجلس، دولت و قوه قضائیه و همراهی مردم اجرای طرح نور را با قوت، دقت و هوشمندی ادامه خواهیم داد.   به گفته رادان اجرای این طرح همراهی همگان را در پی داشت و از مجلس و خاصه کمیسون فرهنگی که جزو اولین واحد‌ها و بخش‌هایی بود که در این موضوع پای کار بود تقدیر و تشکر می‌کنم. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رئیس قوه قضاییه : به فراجا در زمینه موضوع حجاب کمک کنیم سلیمی نمین : ۹۹ درصد زنان با هر نوع الزام در حجاب حساسیت ویژه دارند/ جامعه را به سمت لجبازی نبریم اطلاعیه شماره ۴ فراجا در خصوص عفاف و حجاب

دیگر خبرها

  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • ۷۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در کرمانشاه پرداخت شد
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • سردار رادان : با حمایت مجلس ، دولت و قوه قضائیه، اجرای طرح عفاف و حجاب را با قوت ادامه خواهیم داد
  • آیا دستمزد پائین کارگران می‌تواند، جوابگوی مسکن، پوشاک و خوراک آنها باشد؟
  • اشتغالزایی در آذربایجان شرقی ۱.۳۱ برابر بیشتر از تعهد انجام شد
  • تحقق ۱۳۱ درصدی سهم اشتغالزایی در آذربایجان شرقی
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد