Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که رژیم صهیونیستی ورود هرگونه کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را مشروط به بازگشت اجساد نظامیان هلاک‌شده این رژیم کرده‌، واشنگتن از تل‌آویو خواست ورود این کمک‌ها را تسهیل کند.

مقام‌های ارشد دولت آمریکا در دیدار با «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، که روز پنجشنبه به واشنگتن سفر کرده، مسئله ضرورت ورود فوری کمک‌های انسانی به نوار غزه را مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، در بیانیه که از سوی دولت آمریکا درباره این دیدارها منتشر شده، آمده است که مقام‌های ارشد این کشور ضمن تاکید بر تعهد واشنگتن به حفظ امنیت اسرائیل، اما خواستار رسیدن هرچه سریعتر کمک‌های بشردوستانه به دست مردم غزه شدند.

بر اساس این گزارش، دولت آمریکا تمایل خود برای ایفای نقش در اقدامات برای بازسازی نوار غزه بعد از جنگ ۱۲ روزه اخیر با رژیم صهیونیستی را ابراز کرده اما تاکید دارد که این اقدامات و ورود کمک‌ها به این منطقه فقط باید زیر نظر سازمان ملل و در همکاری با تشکیلات خودگردان فلسطین باشد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز - که بعد از شکست در جنگ اخیر با گروه‌های مقاومت فلسطینی شدیداََ نیازمند کمک‌های نظامی و مالی واشنگتن برای جبران خسارات و مهمات مصرف‌شده است - در گفت‌وگوهای خود با مقام‌های آمریکایی سعی کرد لحنی نرم و مطیعانه اتخاذ کند.

به نوشته تایمز اسرائیل، گانتز با تایید کردن اظهارات مقام‌های آمریکایی مبنی بر لزوم ورود کمک‌های انسانی به نوار غزه، از واشنگتن خواست که شرط این رژیم برای ورود این کمک‌ها، یعنی بازگشت اجساد نظامیان هلاک‌شده در جنگ‌های قبلی غزه و همچنین اسرائیلی‌های بازداشتی توسط گروه‌های مقاومت را نیز مد نظر قرار دهد.

«ناجی سرحان» قائم مقام وزارت کار و مسکن غزه روز گذشته گفته بود ۱۲۰۰ واحد مسکونی در جنگ ۱۲ روزه غزه به طور کامل تخریب شده است. (جزئیات بیشتر)

طبق ارزیابی‌های اولیه، هزینه بازسازی واحدهای مسکونی نزدیک به ۱۵۰ میلیون دلار است و تعداد شهروندان فلسطینی که خانه و کاشانه خود را از دست داده‌اند به ۱۰ هزار نفر می‌رسد که از این تعداد حدود دو هزار نفر همچنان آواره بوده و هنوز هیچ سرپناهی پیدا نکرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی نوار غزه بازسازی غزه آمریکا جنگ ۱۲ روزه بنی گانتز وزیر جنگ اسرائیل رژیم صهیونیستی نوار غزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۶۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکثر آمریکایی‌ها معتقدند حمایت بیش از حد واشنگتن از تل‌آویو هدر دادن دلارهایشان است

نظرسنجی جدید راسموسن ریپورتز نشان می‌دهد که حدود نیمی از رای دهندگان آمریکایی معتقدند که کشورشان بی‌جهت دلارهای مالیات دهندگان را برای حمایت از شرکای خارجی خود مانند رژیم صهیونیستی و اوکراین هدر می‌دهد.

به گزارش ایسنا، بر اساس نظرسنجی از ۱۱۲۶ رأی دهنده احتمالی، به طور کلی، حدود ۵۷ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که دولت ایالات متحده به طور کلی برای کمک های خارجی «بیش از حد» هزینه می کند.

براساس گزارش آرتی، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه بسته بودجه ۹۵ میلیارد دلاری جدیدی را امضا کرد که بر اساس آن اوکراین قرار است ۴۸ میلیارد دلار تسلیحات و کمک‌های دیگر دریافت کند و ۲۳ میلیارد دلار دیگر برای تکمیل ذخایر تخلیه شده پنتاگون استفاده شود.

حدود ۴۷ درصد از این رای‌دهندگان گفتند که این کمک‌ها «خیلی زیاد» است، در حالی که حدود ۲۰ درصد از واشنگتن می‌خواستند پول نقد بیشتری خرج کند.

 یک نظرسنجی CBS News/YouGov که در اوایل ماه جاری انجام شد نیز نشان داد که حمایت عمومی از ادامه ارسال سلاح به کی‌یف کاهش یافته است. فقط ۵۳ درصد از بزرگسالان ایالات متحده معتقدند که دولت آنها باید به اوکراین کمک نظامی کند که در مقایسه با ۷۲ درصد دو سال پیش کاهش یافته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • اکثر آمریکایی‌ها معتقدند حمایت بیش از حد واشنگتن از تل‌آویو هدر دادن دلارهایشان است
  • واشنگتن و لندن ناتوان از مقابله با حملات ارتش یمن
  • ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن
  • مقام روسی: آمریکا جنگ را انتخاب کرده است
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • درخواست شهروندان منطقه ۱۴ تهران برای بازسازی یک خانه قدیمی + فیلم و تصاویر
  • تاکتیک رسانه‌ای واشنگتن پست در قبال عملیات وعده صادق