Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@14:58:10 GMT

چرا پس از ۳۲ سال هنوز امام خمینی مورد تکریم است؟

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۲۶۶۶۴

چرا پس از ۳۲ سال هنوز امام خمینی مورد تکریم است؟

ایسنا/خوزستان مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان گفت: اگر بعد از گذشت ۳۲ سال هنوز امام را مورد تکریم و تجلیل قرار می‌دهیم، برای این است که پیام‌های امام، پیام‌های انسان‌ساز بودند و امام منادی احیای فضیلت‌ها و ارزش‌های والای انسانی بود.

حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی در گفت‌وگو با ایسنا، با تسلیت سالروز ارتحال امام خمینی (ره)، اظهارکرد: شاید این سوال مطرح شود که آیا پس از گذشت ۳۲ سال از ارتحال امام، هنوز ضرورتی به تکرار برنامه‌های سالگرد و بزرگداشت این مناسبت وجود دارد و اگر ضرورتی است حرفی برای گفتن است یا خیر؟ نکته اول این که مردان و انسان‌های بزرگ و مکتب‌های الهی چون با فطرت پاک و اصیل سر و کار دارند، محدود به زمان خاصی نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمونه آن نیز قیام امام حسین (ع) و کربلای ابا عبدالله در سال ۶۱ هجری است که پس از گذشت قرن‌ها به هیچ وجه دچار کهنگی و انحراف نشده‌اند، دلیل هم این است که یک حرکت نورانی در دفاع از آزادی، عدالت و سعادت و همچنین صف‌آرایی برابر ظلم، ستم و تعدی است.

وی بیان کرد: فطرتی که خداوند متعال، انسان را با آن آفریده است و از فطرت خودش نیز است، فطرتی است که ارزش‌ها و پاکی را می‌پسندد و مقابل بدی موضع می‌گیرد؛ پس هر حرکتی که با فطرت اصیل و ناب سازگار باشد، به زمان خاصی محدود نیست و همیشه معتبر است. پس اگر بعد از گذشت ۳۲ سال هنوز امام را مورد تکریم و تجلیل قرار می‌دهیم، برای این است که پیام‌های امام، پیام‌های انسان‌ساز بودند و امام منادی احیای فضیلت‌ها و ارزش‌های والای انسانی بود.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان افزود: امام، انسان‌ها را به بازگشت به خدا فراخوان می‌داد و اساسا نیز انقلاب اسلامی یک حرکت عظیم در جهت بازگشت به خدا بود. پس احیای معنویت از برجسته‌ترین آثار و پیامدهای انقلاب اسلامی بود. بنابراین اگر امام را بزرگ می‌داریم زیرا این احیای فضیلت‌های اخلاقی و ارزش‌های اسلامی و انسانی است و هیچ وقت کهنه نمی‌شود.

وی با اشاره به میراث امام که امروز در اختیار ما قرار دارد، گفت: انقلاب اسلامی و تاسیس نظام جمهوری اسلامی، سخنرانی‌ها، مکتوبات و آثار انسان‌ساز و نسخه مدیریت اجتماعی، میراثی است که از امام برای ما به جا مانده است. این نسخه اجتماع‌ساز را می‌توانیم در وصیت‌نامه سیاسی الهی امام متجلی ببینیم. این وصیت‌نامه، منشور و راهنمای ارزشمند و کارآمدی است که می‌تواند جامعه را جلو برده و به سعادت رهنمون کند. بنابراین تلفیق این دو موضوع این است که تجدید یاد امام خمینی (ره) و برپایی مراسم سالگرد امام را به فرصتی برای بازخوانی افکار و اندیشه امام و فرصتی برای بازگویی معارف و مطالبی که امام به جامعه آموخت، تبدیل کنیم و با گسترش و انتشار آن، مجددا عطر امام را در جامعه منتشر کنیم.

شفیعی در ادامه نیز بیان کرد: یکی از ابعاد و ویژگی‌های شخصیتی امام خمینی، مردم‌باوری و اعتقاد به حق انتخاب برای مردم و انتخاب سرنوشت جامعه توسط خود مردم است. امام عمیقا معتقد بود که مردم باید خودشان تصمیم بگیرند و انتخاب کنند و امروز نیز در سی و دومین سالگرد ارتحال امام، آحاد جامعه عزیزمان را به شرکت فعال، آگاهانه و مبتنی بر شناخت در انتخابات دعوت می‌کنم زیرا شرکت در انتخابات، وصیت امام خمینی و مشارکت در تصمیم و سرنوشت‌سازی مردم، توصیه و سفارش امام بزرگوار است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی سالگرد ارتحال امام خمینی ره امام خمینی ارزش ها ۳۲ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۶۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار جمعی از کارگران با رهبر انقلاب فردا برگزار می‌شود

جمعی از کارگران سراسر کشور در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر روز جهارشنبه در حسینیه امام خمینی(ره) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر، جمعی از کارگران سراسر کشور با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند.

این دیدار صبح چهارشنبه پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳ در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

کد خبر 747304

دیگر خبرها

  • اجازه ندهید حتی یک کودک از تحصیل جا بماند
  • سرمایه گذاری انسانی در ساماندهی نظام تعلیم و تربیت
  • دیدار جمعی از کارگران با رهبر انقلاب
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند
  • دیدار ۶۴ نفر از کارگران خراسان رضوی با رهبر انقلاب اسلامی
  • دیدار جمعی از کارگران با رهبر انقلاب فردا برگزار می‌شود
  • امام گفتند امروز، موضوع‌شناسی هم کار فقیه است!
  • ایرانیان در سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان صدقه دادند
  • سرلشکری که هدیه ۳ میلیون تومانی شاه را رد کرد