Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارزش بیت کوین  به دنبال یک توییت دیگر از طرف ایلان ماسک ۳.۴ درصد کاهش یافت.

ماسک بار‌ها بیت کوین و سایر ارز‌های مجازی را با اظهارات خود در رسانه‌های اجتماعی تخریب کرده است. او ماه گذشته تصمیم خود برای استفاده از بیت کوین جهت خرید خودرو‌های برقی تسلا را به خاطر نگرانی‌های محیط زیستی لغو کرد. این اقدام ماسک به همراه تشدید اقدامات نظارتی چین باعث سقوط ارز‌های مجازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماسک در جدیدترین اقدام خود هشتگ بیت کوین را با ایموجی یک قلب شکسته توییت کرده است. برخی گمان می‌کنند ایلان قصد دارد از صنعت رمزارزها خداحافظی کند. 

بیت کوین حدود ۲۷ هزار دلار پایین‌تر از رکورد اواسط آوریل که برابر با ۶۵ هزار دلار بود معامله می‌شود. کاهش قیمت امروز بیت کوین ملایم‌تر از بی ثباتی‌های قبلی به وجود آمده به دنبال اظهارات ماسک بوده است.

بیت کوین

بیت کوین با نماد اختصاری BTC یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۷۰۵.۳۵ میلیارد دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۴۰.۲۰ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

اتریوم

اتریوم با نماد اختصاری ETH یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۳۱۶.۶۸ میلیارد دلار، در رتبه ۲ بازار قرار داشته و سهم ۱۸.۰۵ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

بایننس کوین

بایننس کوین با نماد اختصاری BNB یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۶۱.۷۱ میلیارد دلار، در رتبه ۴ بازار قرار داشته و سهم ۳.۵۱ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

قیمت ارز‌های دیجیتالی

شما مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان می‌توانید، قیمت انواع ارز‌های دیجیتالی از جمله بیت کوین، اتریوم در ۱۴ خرداد را در ادامه این خبر ببینید:

ارز دیجیتال قیمت(دلار) قیمت(تومان) بیت کوین 37,666 ۹۱۷,۳۵۹,۹۱۴ اتریوم 2,733 ۶۶,۳۱۹,۰۰۷ بایننس کوین 404 ۹,۸۱۸,۱۰۱ تتر 1 ۲۴,۲۸۹ کاردانو 1.74 ۴۲,۲۱۵ دوج کوین 0.38 ۹,۴۱۶ ریپل 0.99 ۲۴,۱۶۴ پولکادات 25.24 ۶۱۲,۳۳۶

گفتنی است؛ نرخ ارز‌های دیجیتال لحظه‌ای در حال تغییر است و اعداد جدول در زمان تنظیم این خبر ثبت شد.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: ارزش بیت کوین ایلان ماسک بیت کوین ارز خودرو شاخص ارزش بیت کوین ارز دیجیتال بیت کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۷۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت واقعی دلار اعلام شد/ بوربور: تا یک ماه دیگر نرخ دلار به این عدد می‌رسد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کارشناسان پاسخ‌های متفاوتی را برای این سوال مطرح می‌کنند. عده‌ای بر این باورند که نرخ دلار در سال آینده افزایشی خواهد بود. اصغر سمیعی، کارشناس بازار ارز می‌گوید: قیمت دلار در سال ۱۴۰۳ قطعا افزایشی خواهد بود و بعید می‌دانم نرخ دلار به قبل از محدوده محدوده‌های فعلی بازگردد.

وی می‌افزاید: اکنون یک تورم بالای ۴۰ درصد را در کشور شاهد هستیم، این در حالی است که تورم در کشورهای حوزه دلار زیر ۴ درصد است. این اختلاف ۳۶ درصدی چه بخواهیم و چه نخواهیم خودش را در یک جایی نشان خواهد داد. به بیانی دیگر وقتی اختلاف نرخ تورم ما با کشورهای حوزه دلار ۳۶ درصد است که به معنی این خواهد بود که روزانه به طور منظم قیمت ارز باید یک در هزار افزایش پیدا کند.

سمیعی می‌گوید: در این میان ممکن است به دلایلی سیاست مسئولان کشور این باشد که با تزریق بیش از تقاضا قیمت ارز را کنترل کنند دقیقا همانند کاری که قبل از انتخابات انجام شد. این کار شاید برای مدت کوتاهی جواب بدهد، اما در درازمدت شدنی نیست و در پایان به زیان اقتصاد کشور تمام خواهد شد. مسئولان اقتصادی اگر بخواهند متناسب با مصلحت اقتصاد کشور عمل کنند نباید به زور تزریق بیش از تقاضا مانع رشد قیمت ارز شوند. قیمت باید روند منطقی خود را طی کند.

ارزش ذاتی دلار ۵۳ هزار تومان است

از سوی دیگر برخی‌ معتقدند که ارزش ذاتی دلار رقم‌های پایین‌تری است و پس از فروکش کردن هیجانات، قیمت باید به محدوده‌های قبلی خود بازگردد.

سجاد بوربور، کارشناس بازار ارز، اما نظری متفاوت از سمیعی دارد. او درخصوص سرنوشت قیمت دلار در سال ۱۴۰۳ به اقتصاد ۲۴ می‌گوید: واقعیت این است که ارزش دلار روی کاغذ ۵۳ هزار تومان است نه بیشتر! البته بازار می‌تواند با هیجان به ۶۰ هزار تومان هم برسد، اما ارزش ذاتی همان ۵۳ هزار تومان است. اگر بازار هیجان ‎زده نمی‌شد قیمت در همان حدود باید ثابت می‌ماند، چون نقدینگی که سوخت حرکت دلار است تکان نخورده پس قرار نیست که نرخ دلار افزایش یابد.

وی ادامه می‌دهد: ما یکسری سیاست‌های انقباضی همانند فروش اوراق از سوی بانک مرکزی و عرضه سکه‌های بدون تاریخ از سوی دولت داشتیم که باعث شده بود قیمت دلار را ثابت نگه دارد. به همین دلیل احتمال افت قیمت دلار تا یک ماه آینده بیشتر از رشد آن خواهد بود.

بوربور در بخش دیگری از اظهارات خود به نوع عملکرد دولت در بازار ارز در سال ۱۴۰۲ اشاره می‌کند و می‌گوید: اوایل سال ۱۴۰۲ دست دولت در بازار ارز آنچنان باز نبوده و فقط با خبردرمانی بازار را مدیریت می‌کرد. خبرهایی همچون توافق میان ایران و عربستان، خبرهای خوبی درخصوص برجام، بهبود روند فروش نفت و ... منتشر شد و هدف کنترل تورم بود. در آن شرایط انتظارات تورمی به سرعت کاهش پیدا کرد و به دنبال آن شاهد جلوگیری از قیمت ارز بودیم. دولت در سال جاری با فشار حداکثری مانع رشد نقدینگی شد، اما باید توجه داشته باشیم ثابت نگه داشتن نقدینگی به شکل دستوری به معنای نابودی بخش خصوصی و تولید خواهد بود.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888223

دیگر خبرها

  • سقوط بیت‌کوین
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۸ فروردين
  • تحلیلگران در مسیر صعود بیت‌کوین سردرگم شدند
  • ایلان ماسک، FREN، Doge، میم کوین ها، و داستان همیشگی
  • قیمت واقعی دلار اعلام شد/ تا یک ماه دیگر نرخ دلار به این عدد می‌رسد
  • بازار رمزارز‌ها / صعود دوباره بیت‌کوین به ۷۰ هزار دلار
  • قیمت واقعی دلار اعلام شد
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت واقعی دلار اعلام شد/ بوربور: تا یک ماه دیگر نرخ دلار به این عدد می‌رسد