Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان  نادر فخری در دیدار با رئیس و اعضای هیات پهلوانی و زورخانه ای شهرستان سمنان به مناسبت روز ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ پهلوانی یکی از راهکارهای مناسب برای جلوگیری از بسیاری از معضلات اجتماعی است، خاطرنشان کرد: باید بسترهای لازم برای اوقات فراغت جوانان مهیا گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود : ورزش پهلوانی علاوه بر تامین سلامت جسم ، صفات نیک و برجسته ای همچون جوانمردی، شجاعت، فروتنی و اخلاق را به ارمغان می‌آورد تا آنجا که پهلوان علاوه بر مهارت در فنون ورزشی ، در سجایای اخلاقی و معنوی  نیز تلاش می نماید.

فخری بیان کرد : پهلوانان و ورزشکاران باستانی اقتدا به امام علی (ع) را به عنوان یک باور و اعتقاد محکم سرلوحه زندگی خود قرار می‌دهند و زورخانه  مدیون چهره بی‌مثال و شخصیت گران‌سنگ امیرالمومنین (ع) است که در تار و پود  ورزش زورخانه‌ای تنیده شده است.

فرماندار سمنان گفت: از دیگر ویژگی‌های مهم ورزش پهلوانی فتوت و جوانمردی و مردم‌داری و رعایت آداب، اخلاقی و رفتاری است که از امام علی (ع) به ارث رسیده است.

هیات ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای سمنان در پی جذب رده سنی نوپا است

رئیس هیات ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای شهرستان سمنان نیز در این نشست ابراز داشت: امید است با تخصیص اعتبار به ورزش پهلوانی و  زورخانه‌ای شهرستان سمنان، هرچه سریعتر زورخانه قدیمی مرکز استان بازسازی شود.

سلیمان دهرویه یکی از اولویت های هییت ورزشی پهلوانی شهرستان سمنان را جذب و آموزش رده سنی نوپا عنوان کرد و گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته، زورخانه مولی علی (ع) واقع در شهرک فرهنگیان سمنان آماده ثبت نام ورزشکاران در رده‌های مختلف سنی زیر نظر مربیان و مرشدان مجرب است تا این ورزش سنتی و آبا و اجدادی به نسل های آینده انتقال یابد.

مدیر زورخانه شهیدان بستان سمنان نیز در این نشست گفت: سالن جنب زورخانه شهیدان بستان با بهره‌گیری از کمک های نقدی و جذب خیرین و پیگیری های مکرر پهلوانان و پیشکسوتان شهرستان  و استفاده از تبصره ۲۲ قانون بودجه در سال ۹۲ به منظور تامین بخشی از هزینه های هیات احداث شد اما اکنون در اختیار این هیات ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای شهرستان سمنان قرار ندارد.

عبدالرضا زیاری افزود: فرماندار سمنان  جهت اشاعه و گسترش ورزش پهلوانی و ارج نهادن به تلاش های دست اندرکاران ورزشی سالن مذکور را در اختیار هیات ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای شهرستان سمنان قرار دهد و یا طبق قول مدیرکل سابق ورزش و جوانان استان، اجاره‌ای که بابت مزایده این سالن از برنده مزایده دریافت می شود جهت هزینه های همین رشته ورزشی به حساب هیات واریز شود.

کد خبر 1521899

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان سمنان هیات ورزش پهلوانی و زورخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۷۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیات‌های ورزشی به حوزه فرهنگ ورود کنند

به گزارش خبرنگار مهر، صبح سه شنبه نشست تخصصی نایب رؤسای هیأت‌های ورزشی استان هرمزگان حضور حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس در دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده در این نشست فعالیت بانوان در عرصه ورزشی را مایه ایجاد شور، نشاط و شادابی دانست و گفت: این شور و نشاط می‌تواند از طریق جامعه بانوان به جامعه منتقل شود و نشاط اجتماعی را افزایش دهد.

وی با قدردانی از تلاش‌های بانوان ورزشکار استان هرمزگان افزود: باید شرایط را جهت افزایش افتخارات بانوان افزایش دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با اشاره به جایگاه ورزش و تندرستی در دین مبین اسلام تاکید کرد: جوانان باید به سمت تلاش برای تقویت سلامت روح و روان تشویق شوند.

امام جمعه بندرعباس بیان کرد: تحصیل، تهذیب و ورزش باید در اولویت نسل جوان قرار گرفته شود تا هم به اعتلای روح کمک کند و هم ابعاد جسمانی آن‌ها ورزیده‌تر شود.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده جایگاه روح سالم را بدن سالم معرفی کرد و ضمن دعوت از ورزشکاران به خودسازی در همه ابعاد ادامه داد: ورزش می‌تواند در گسترش فرهنگ به خصوص فرهنگ پهلوانی تأثیر گذار باشد.

امام جمعه بندرعباس عنوان‌کرد: ورزش و جوانان دو مقوله به هم پیوسته هستند و باید همگام با هم برای تأثیرپذیری بیشتر پیش بروند.

وی خاطرنشان‌کرد: هیأت‌های ورزشی بایستی ضمن رسیدگی به فعالیت‌های ورزشی در حوزه فرهنگی نیز ورود کنند تا ابعاد جسمانی و روحانی ورزشکاران توأم باهم رشد کند.

کد خبر 6086013

دیگر خبرها

  • مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن
  • ورزش باستانی بین آحاد جامعه ترویج شود
  • تجلیل از متولیان ورزش پهلوانی/۷ زورخانه در منطقه ۱۲
  • میدان امام (ره) اصفهان جمعه میزبان همایش بزرگ «پهلوان ایرانی»
  • انتخاب رییس هیأت ورزش‌های زورخانه‌ای خوزستان
  • انتخاب رییس هیات ورزش زورخانه‌ای خوزستان
  • خادم سیدالشهدا رئیس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای خوزستان شد
  • هیات‌های ورزشی به حوزه فرهنگ ورود کنند
  • ۳۰ طرح ورزشی استان زنجان در دست احداث است
  • ورزش کرمانشاه میزبان حداقل ۴ رویداد بین المللی در سال‌جاری