Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی مواضع دوحه در مورد ایران و برجام را تشریح کرد. خبرگزاری میزان - «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر خارجه قطر در حاشیه نشست بین المللی اقتصادی در «سن پترزبورگ» روسیه در مورد ایران و برجام اظهارنظر کرد.   به گزارش «روسیا الیوم»، وزیر خارجه قطر در نشست «آسیای غربی و آفریقای شمالی؛ گام‌هایی به سوی ثبات» در سن پترزبورگ در روز جمعه، ۱۴ خرداد، گفت «ایران همسایه نزدیک ماست و روابط خوب با آن برای ما مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»   وی ضمن تاکید بر اجتناب از تشدید تنش میان ایران و آمریکا، گفت «توافق هسته‌ای به نفع کشور‌های حوزه خلیج فارس است و موجب ثبات در منطقه خواهد شد.»   آل ثانی با اشاره به ارتباط مستقیم «دوحه» با «تهران» گفت «حتما باید طرفین پای میز مذاکره بروند.»   وی در بخش دیگری از اظهاراتش نیز گفت «اختلاف‌های میان ایران و کشور‌های همسایه از طریق گفت و گوی مستقیم قابل حل و فصل است و پیشنهاد قطر به ایران و کشور‌های حوزه خلیج فارس، برگزاری گفت و گوی منطقه‌ای است.» بیشتر بخوانید: واشنگتن و تهران را تشویق به بازگشت به برجام می‌کنیم تماس‌های مداومی با واشنگتن و تهران در جریان است وزیر خارجه قطر همچنین در مورد موضوع فلسطین، لبنان، اتهام زنی رژیم صهیونیستی به قطر، سوریه و میزبانی قطر از جام جهانی ۲۰۲۲ صحبت کرد.   انتهای پیام/ برچسب ها: قطر محمد بن عبدالرحمن آل ثانی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قطر قطر محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر آل ثانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۷۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید

صفری در دومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال جاری توسعه صادرات را از راهبرد‌های مهم درجهت رونق و جهش تولید دانست و در ادامه اجرایی سازی برخی از اقدامات و طرح‌ها را تبیین کرد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، دومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال جاری به میزبانی وزارت امور خارجه و ریاست مهدی صفری، معاون اقتصادی وزیر امور خارجه با دستور کار "راهکار‌های عملیاتی تحقق شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) با بهره گیری از ظرفیت‌های روابط اقتصادی خارجی " و با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های ذی ربط برگزار شد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در ابتدای این نشست با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ به نام "جهش تولید با مشارکت مردم" از سوی مقام معظم رهبری، رشد تولید را از مهم‌ترین اولویت‌های رهبر معظم انقلاب در نام‌گذاری سال‌های اخیر دانست.

صفری توسعه صادرات را از راهبرد‌های مهم درجهت رونق و جهش تولید دانست و در ادامه اجرایی سازی برخی از اقدامات، طرح‌ها و برنامه‌های ضروری از سوی نهاد‌های مختلف ذیربط در جهت دستیابی به این مهم را تبیین کرد.

در ادامه نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، صندوق توسعه ملی، سازمان توسعه تجارت، سازمان شیلات، انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی و مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری برخی از برنامه‌ها و اهداف تعیین شده نهاد‌های متبوع خود در حوزه بهره گیری از ظرفیت‌های روابط اقتصادی خارجی درجهت تحقق شعار سال را ارائه کردند.

در این نشست بر رفع موانع تجاری، متنوع سازی شرکای تجاری، تقویت صادرات محصولات دانش بنیان، استفاده از ظرفیت موافقت‌نامه‌ها و پیمان‌های بین المللی، توسعه صدور خدمات فنی و مهندسی، تسهیل قوانین، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، بهره‌گیری از ظرفیت نمایشگاه‌های بین‌المللی و ... به عنوان برخی از برنامه‌ها در راستای تحقق شعار سال تاکید شد.

در پایان مهدی صفری بر لزوم اهتمام وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی درجهت اجرایی سازی برنامه‌های آن دستگاه‌ها در حوزه روابط اقتصادی خارجی بمنظور تحقق شعار سال تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • پاکستان: سفر ابراهیم رئیسی موفقیت‌آمیز بود/مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • مدیریت تعارضات پکن- واشنگتن؛ هدف پکن در میزبانی وزیر امور خارجه آمریکا
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • اظهارنظر گروسی درباره هسته‌ای شدن ایران/ به تهران می‌روم
  • گروسی به ایران می آید؟ | پیام جدید مدیرکل آژانس به تهران | واکنش به تهدید حملات هسته‌ای
  • قطار روابط تهران - اسلام‌آباد روی ریل توسعه
  • تهران و اسلام آباد، علیه تروریسم