Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم، آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر نهضت اسلامی بحرین به مناسبت سی و دومین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی ره در سخنانی در سمینار بین‌المللی «امام خمینی (ره) و دنیای معاصر» با تاکید بر اینکه اگر انقلاب به سرقت رفته و منجر به تشکیل حکومت، ولی فقیه نمی‌شد شاهد بقا و توسعه آن و دستاورد‌های بزرگ نبودیم گفت تشکیل جبهه مقاومت و پیروزی‌های بزرگ و قدرت بالای آن از برکات انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیخ عیسی قاسم تاکید کرد انقلاب اسلامی راه نجات را به امت که همان حاکمیت و رهبری اسلامی بالاخص در سطح ولایت فقیه است نشان داد.

مشروح سخنان آیت الله شیخ عیسی قاسم، از این قرار است:

انقلاب اسلامی ایران از مواهب تربیت اسلامی است که از نخستین روز ظهور اسلام جریان داشته است. از مواهب تربیت قرآنی صادقانه و تربیت سنت معصومین ع و همچنین از مواهب قیام عظیم کربلا است، همچنان که فق‌های امین و مخلص و علمای صادق و شایسته و منبر حسینی و رضوی و علوی در ساخت جریان رشد یافته پویای اسلامی برای رهبری و هدایت این انقلاب و نخبگان آن و حامیان آن نقش داشته و هدف و رویکرد آن را مشخص نموده و موجب رقم خوردن خواست و اراده بزرگ الهی آن شد.

این انقلاب بطور آشکار تنها با سپردگی به اسلام و نه شرق و نه غرب پا به عرصه گذاشت و در قید و بند و وابسته مسائل قومی و منطقه‌ای و یا تحجر و یا مدرنیته نبود.

هویت این انقلاب قرآنی، هدف آن الهی، خط مشی آن ربانی و رهبریت آن اسلامی، خط آن توحید و مقاومت آن در برابر طاغوت و برای نابودی همه انواع ظلم بود.

یکی از اولین تأثیرات این انقلاب مبارک این بود که مردم ایران خود را احیا کردند و در آن‌ها روحیه انقلابی علیه همه جاهلیت‌های داخل و خارج ایران و سایر مناطق و در سطح کل جهان ایجاد کرد.

این بیداری عظیمی است که بُردی بزرگ برای ملت ایران و برای اسلام محسوب شد و با به جریان افتادن این بیداری و تاثیرات عملی آن در امت، امت اسلامی جدیدی ولادت یافت که روز به روز به اسلام واقعی نزدیک‌تر می‌شوند و همه جاهلیت‌ها در لباس نو و کهنه را تکفیر کرده و در حال بازگشت به اصالت خودند.

بیداری که انقلاب اسلامی ایران در صفوف امت ایجاد کرد با وجود همه تلاش‌هایی که علیه آن می‌شود، در انظار، قلب، جان‌ها و عقل و وجدان نفوذ عمیقی کرده است، تا جهان ضد اسلام این خطر بزرگ یعنی بیداری جدی و سراسری امت اسلامی را احساس کنند، احساس کنند که یک کلمه و عزم اسلامی واحد، جدی، موثر و تغییر و تحول ساز آنان را به دورهم جمع ساخته و قدرت انقلابی و صفوف مقاومت خود را یکپارچه، موحد، موثر و قادر و قدرتمند و جلو رونده ساماندهی می‌کنند که جنبش آزادسازی حتمی را پیش برده و هدایت می‌کند.

به طور خلاصه می‌گویم که انقلاب اسلامی ایران برکات زیادی داشته است و در اینجا به طور خلاصه تا جایی که ذهنم یاری می‌کند این برکات را برمی‌شمرم:

نخست اینکه انقلاب اسلامی اندیشه اسلامی و وجدان اسلامی را نزد ملت ایران و سپس امت اسلامی به حرکت در آورد و بدین ترتیب وضع و حال امت اسلامی شروع به تغییر واقعی کرد تا اینکه نسیم تغییر در اینجا و آنجا شروع به وزیدن نمود و امت اسلامی در صدد تلاش برای حرکت به سمت جلو قرار گرفت.

دوم اینکه انقلاب اسلامی به امت اسلامی درسی واقعی و تاثیرگذار درباره لزوم وحدت در مسیر نهضت داد و به امت اطمینان خاطر و اعتماد به نفس داد که اگر در مسیر درست برای ایجاد تغییر حرکت کنند و عوامل قدرت را با جدیت مطالبه کنند که همان پیمودن راه اسلام است، قادر به ایجاد تغییر خواهند بود.

سوم اینکه انقلاب اسلامی و دولت اسلامی ایران بسیاری از محافل امت اسلامی را از مکر و نیرنگ رهبران دروغین و بیگانه با هویتشان نجات داد و هدف، خط مشی، طرح و رهبری نجات دهنده آن‌ها را که باید به آن اعتماد کنند، به دور آن حلقه زنند و حق امانت رهبری آن را بجا آوردند به ایشان شناساند، که آن محصور در رهبری مبارک اسلامی و بخصوص در حد، ولی فقیه است. بدین تریتب هیچ جایی برای کسی جهت به بازی گرفتن نتایج انقلاب‌های ملت‌ها در راستای منافعی غیر از منافع اسلام و امت باقی نمی‌ماند.

چهارم اینکه انقلاب اسلامی ایران روحیه مقاومت و ایجاد تشکیلات انقلابی اولویه در سطح امت به منظور دستیابی به استقلال و رهایی از سلطه و استبداد داخلی و خارجی را شعله‌ور کرد.

پنجم اینکه امروز امت اسلامی در خط انقلاب اسلامی ایران گامی وسیع و بزرگ به سمت آزادی کامل از سلطه بر افکار، روان و اراده‌ها و همچنین رهایی از سلطه بر سرزمینشان و از لوث طاغوت‌های داخلی و خارجی برداشته است، آن هم با درک قوی و ایمان کامل به ضرورت بازگشت به اصالت خویش و پایبندی به مطالبه استقلال و آزادی که عزت، اعتبار و آقایی امت را بازمی‌گرداند.

اکنون محور مقاومت این گام را که اولین گام این راه طول و دراز است برداشته، راهی که باید به آزادی و استقلال کامل و نابودی کامل موجودیت رژیم صهیونیستی در فلسطین و پاکسازی مقدسات و ریشه کنی لانه توطئه و فساد در کل سرزمین‌های امت اسلامی ما ختم شود.

این مقاومت و دستاورد‌هایی که تاکنون کسب کرده و خواهد کرد و پیروزی‌های بزرگ آن و قدرت بالای آن برای پاسخ به چالش‌ها همگی از برکات انقلاب اسلامی در ایران و جمهوری اسلامی ایران و رهبری عظیم الشان و حکیم آن و صداقت آن نسبت به اسلام و امت است.

امروز این محور مقاومت است که با همه جدیت و قاطعیت در برابر پروژه عادی‌سازی روابط با دشمن اسرائیلی ایستاده است؛ پروژه‌ای که همه موجودیت مادی و معنوی امت اسلامی را هدف گرفته است، این یکی دیگر از دستاورد‌های بزرگ انقلاب مبارک اسلامی در ایران است.

جمهوری اسلامی جمهوری است که به همه نیرو‌های مقاومت و حامیان آن تعلق دارد کما اینکه همه این نیرو‌ها و حامیانشان به جمهوری اسلامی تعلق دارند، پیروزی یکی است و خدای ناکرده شکست نیز یکی است.

امت اسلامی باید بفهمد و درک کند که پیروزی آن در پیروزی مقاومت است و شکست آن در شکست مقاومت است و بر امت است که تعلل و سستی به خرج ندهد و به چیزی کم‌تر از همه توان و ظرفیت خود برای پیروزی جبهه مقاومت و همه طرف‌های آن کفایت نکند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شیخ عیسی قاسم انقلاب اسلامی ایران امام خمینی انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی ایران انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی شیخ عیسی قاسم امت اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۷۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت اسلامی برای دفاع از کیان اسلام برخاسته است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: دفاع مقدس دفاع از مرزهای ایران اسلامی بود، اما اکنون مقاومت اسلامی برای دفاع از کیان اسلام، حمایت از همه مسلمانان، زمینه‌سازی ظهور منجی عالم بشریت، حمایت از محرومان و مستضعفان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم رژه نیروی‌های مسلح استان قزوین که همزمان با 29 فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد،‌ اظهار داشت: خدای متعال در آیه 7 سوره محمد فرموده «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ»، یعنی (اى کسانى که ایمان آورده‏‌اید اگر خدا را یارى کنید یاریتان مى‌کند و گام‌هایتان را استوار مى‌دارد).

وی ادامه داد: این وعده خداست که هر کس به حمایت از راه خدا، برای کمک به محرومان و مستضعفان، کمک به بندگان خدا، کمک به بندگی، عبادت و ایمان، کمک به عدالت و قسط به پا خیزد، خدا هم وعده داده که او را یاری کرده، ثابت‌قدم نگه می‌دارد و از هر گزند و شکستی حفظ می‌کند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: ما در مقابل رژیم منحوس و غصبی صهیونیستی به عنوان محور ظلم، جنایت و نسل‌کشی قرار داریم، خدا فرموده غضب من شدت می‌گیرد آنجایی که به کسی ظلم بشود که آن مظلوم غیر از من کسی را ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: خدا وقتی شکست و اضمحلال دشمنان مؤمنین و ظالمان را می‌بیند و ضربه سنگینی به ستمکاران وارد می‌شود خودش را تحسین می‌کند، این معنا در آیه 45 سوره انعام آمده است، خداوند در این آیه فرموده «فَقُطِعَ دَابِرُ الْقَوْمِ الَّذِینَ ظَلَمُوا وَالْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ»، یعنی (پس ریشه آن گروهى که ستم کردند برکنده شد و ستایش براى خداوند پروردگار جهانیان است).

عابدینی تأکید کرد: این همه حکم انتقامی خدای متعال راجع به کسی است که فقط یک مؤمن را کشته است، رژیم منحوس صهیونیستی که اینهمه زن، کودک و مردم بی‌پناه را کشته‌اند، حتی نسل‌کشی در مورد آوارگان را هم ادامه داده‌اند، به گونه‌ای که خشم و غضب همه اهل عالم را بر انگیخته‌اند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: یک زمانی امام خمینی (ره) در فیضیه قم در سال 42 یک تنه علیه آمریکا، اسرائیل و صهیونیستم برخاست و فریاد برآورد، همان ملتی را به قیام واداشت و ملت ایران به پا خاستند، وقتی ملت به پا خاستند خیلی زود ارتش جمهوری اسلامی به مردم پیوست و زیر پرچم رهبری و هدایت امام راحل قرار گرفت و با ایمان، وحدت و رهبری انقلاب مستحکم شد.

وی یادآور شد: در ایام دفاع مقدس باز هم ارتش و نیروهای مسلح و سپاه پاسداران درخشیدند و افتخار آفریدند، دفاع مقدس دفاع از مرزهای ایران اسلامی بود اما اکنون مقاومت اسلامی برای دفاع از کیان اسلام، حمایت از همه مسلمانان، زمینه‌سازی ظهور منجی عالم بشریت، حمایت از محرومان و مستضعفان که حتی مسلمان هم نیستند، است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پایان تاکید کرد: روز 29 فروردین روز حماسه و افتخار است، به تعبیر رهبر حکیم انقلاب ارتش کلمه طیبه است، کلمه طیبه یعنی درختی که هر روز شاخ و برگش گسترده‌تر و تنومندتر می‌شود، ان‌شاءالله سال آینده زیر سایه رهبر حکیم انقلاب شاهد اضمحلال رژیم صهیونیستی و نجات همه کسانی که از ظلم و جنایات این رژیم در سختی و مشقت هستند باشیم.

درایت امام در پاسخ دندان‌شکن به دشمنان ارتش 

امیر حسین محمدشفیعی، قرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر 16 زرهی استان قزوین در ابتدای این مراسم، اظهار داشت: درود و سلام می‌فرستیم بر ارواح طیبه شهدا و امام شهدا خاصه 48 هزار شهید گلگون کفن ارتش جمهوری اسلامی ایران که از جان خود در راه حفظ ارزش های والای دین مبین اسلام و انقلاب اسلامی جانشان را فدا کردند.

وی ادامه داد: عده‌ای با برخی تفکرات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در تدارک این بودند که ارتش جمهوری اسلامی ایران را از میدان به در کنند که با درایت معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) تیرشان به سنگ خورده و روز 29 فروردین ماه به نام ارتش جمهوری اسلامی ایران مزین شد.

ارشد نظامی آجا در استان های قزوین و زنجان یادآور شد: وجود ارتش برای انقلاب شکوهمند اسلامی ایران لازم و ضروری بوده و در بحران ها و میادین مختلف در کنار سبز پوشان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و سازمان بسیج مستضعفین دوشادوش آحاد مردم ایستادگی کرده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی 16 زرهی استان قزوین تصریح کرد: لشگر 16 زرهی برای استان های قزوین، زنجان و همدان افتخارآفرین است، چرا که در دفاع مقدس و سایر صحنه ها در کنار حمایت مردم زیر سایه انقلاب اسلامی افتخار آفرینی کرده است.

وی در پایان ضمن تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت جمعی از پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه و سبز پوشان انتظامی در سیستان و بلوچستان این چنین تاکید کرد: همیشه مایه افتخار ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده که خدمتگذار مردم بوده و معتقد است که ملت بزرگ ایران اسلامی ولی‌نعمت هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حوزه مقاومت اقتدار امت اسلامی را به رخ جهانیان کشید
  • شیخ عیسی قاسم: ایران از جنگ فرار نمی‌کند
  • مقاومت اسلامی برای دفاع از کیان اسلام برخاسته است
  • ایران به محور مقاومت و مبارزه با اسراییل تبدیل شده است
  • ایران به محور مقاومت و مبارزه با اسرائیل تبدیل شده است
  • چهار دستاورد کلیدی عملیات وعد الصادق برای محور مقاومت
  • عملیات وعده صادق معادلات را به نفع محور مقاومت تغییر می‌دهد
  • بیانیه دانشگاه هنر درباره عملیات وعده صادق
  • چهره سال هنر انقلاب اسلامی استان قم تجلیل شد
  • آتشفشان قهر ملت‌ها صهیونیست‌ها را خواهد سوزاند