Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@11:51:14 GMT

مشارکت حداکثری نقشه‌های دشمنان را نقش برآب می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۲۸۶۲۵

مشارکت حداکثری نقشه‌های دشمنان را نقش برآب می‌کند

آیین عبادی سیاسی نمازجمعه در شهرستان‌های آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستان‌ها و بخش‌های آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

مشارکت حداکثری نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب می‌کند

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته افزود: دشمنان با جوسازی‌ها و تحریم‌های مختلف قصد دارند مشارکت مردم را کم رنگ کنند و به نوعی این مشارکت و وحدت بین اقشار مختلف را از بین ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: دشمنان قصد دارند با کاهش مشارکت مردمی مقبولیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را خدشه‌دار کنند که همیشه نقشه‌های دشمن با هوشیاری مردم نقش بر آب می شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: باید با پیروی از دستورات رهبری و امام راحل در دام حیله های دشمن گرفتار نشویم و حکومت اسلامی را بیش از پیش تقویت کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی اضافه کرد: باید با روشنگری و ایجاد انگیزه در مردم بار دیگر مشارکت حداکثری و حماسه دیگری برای جمهوری اسلامی اتفاق بیفتد.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی جامعه با توجه به اینکه مردم با مشکلات اقتصادی و تورم دست پنجه نرم می‌کنند مسئولان باید با مدیریت و برنامه‌ریزی تلاش کنند تا مشکلات آنان را حل و فصل کنند.

مشارکت حداکثری مشتی بر دهان دشمنان است/ امام خمینی(ره) دنیا را متحول کرد

 حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به سالروز ارتحال بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، افزود:  امام راحل(ره) قطبی در دنیا ایجاد کرد که  در مقابل طاغوت و دنیا و دشمنان ایستاد و عظمت ایجاد کرد.

امام جمعه میاندوآب افزود: امام خمینی(ره) شخصیتی تحول آفرین و تحول خواه بودند که  دنیای تک قطبی را متحول ساخت و قطبی به نام اسلام و حقانیت در دنیا ایجاد کرد و دنیا را به دو قطبی حق و باطل، نور و ظلمت تقسیم کرد.

وی با بیان اینکه تمام بیداری های اسلامی در دنیا مدیون امام راحل(ره) و انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: امام خمینی(ره) هم انقلاب کرد و هم انقلاب را به دنیا صادر کرد‌.

حسن زاده با تاکید بر اینکه دنیا در عصر حاضر شخصیتی مانند امام خمینی(ره) که جامع الشرایط هستند را ندارد، اظهار کرد: باید در باب اندیشه و مبانی و ویژگی‌های امام خمینی(ره) کتاب ها نوشته شده و تبیین شود و کم کاری ها جبران شده و علما و خطبا و سخنرانان حتما راه و هدف و اندیشه امام را تبیین کرده و اندیشه امامین انقلاب را در جامعه ترویج دهند.

امام جمعه میاندوآب  با اشاره به ویژگی های معنوی امام راحل(ره)ْ افزود: امام اهل معنویت بود و همین قدرت معنوی امام خمینی(ره) بود که مردم را به صحنه آورد و انگیزه درونی در انسان ها ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) مواضع خود را با شجاعت و به صراحت بیان می کردند، گفت: امام خمینی(ره) در زمانه ای که کسی جرات بالای چشمت ابرو گفتن هم به آمریکا نداشت، با صراحت و با صدای بلند گفتند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

حسن زاده در ادامه با اشاره به توصیه های امام علی(ع) به مالک اشتر، تصریح کرد: مسئول در حکومت اسلامی باید دیندار بوده و دنبال اجرای عدالت و برقرای عدالت اجتماعی باشد.

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر سعه صدر داشتن کاندیداها در انتخابات مختلف، افزود: کاندیداها  چه در شورای شهر و رستا و چه ریاست جمهوری باید دارای سعه صدر باشند.

وی هم چنین با بیان اینکه رئیس جمهور باید دارای جامعیت در بخش های مختلف باشد، تصریح کرد: رئیس جمهور دارای اختیارات وسیعی بوده و باید کسی باشد که بتواند همه را زیر پرچم ولایت جمع کرده و مشکلات کشور را حل کند.

حسن زاده با تاکید بر حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات،گفت: مهم ترین پیروز انتخابات مردم هستند که حضور آنان مشت محکمی بر دهان دشمنان است و لذا باید با قدرت و محکم در صحنه باشیم.

امام جمعه میاندوآب به قیام خونین ۱۵ خرداد اشاره کرد و افزود: ۱۵ خرداد مبدا تاریخی قیام امام خمینی(ره) و پیروزی انقلاب اسلامی بود.

دشمنان در تلاش برای ایجاد فاصله بین مردم و نظام هستند

حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: با توجه به جایگاه مهم ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا افرادی که انتخاب می شوند باید به تناسب این جایگاه دارای علم و تعهد لازم باشند.   امام جمعه پلدشت افزود: تنها عامل مقابله با حکومت و جریان طاغوت، کیمیای صبر و بصیرت است: «وَ لَا یَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ.»   وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری تصریح کرد: دشمنان کمین گرفته‌اند که بین مردم و نظام اسلامی فاصله بیاندازند امّا با سد پولادین مردم ایران مواجه هستند. هم توطئه امنیتی کردند هم تهاجم فکری که در همه این‌ها ناکام ماندند.   وی اظهار کرد: درباره انتخابات گفته می‌شود برخی به خاطر فشارهای معیشتی که همه آن را لمس می‌کنیم، مردد هستند که آیا شرکت کنند یا نه. یا برخی می‌گویند در دوره‌های مختلفی به کسی با شوق رأی دادیم امّا در آخر دوره منجر به دلخوری شد. پس بهتر است شرکت نکنیم. اینها استدلال‌های درستی نیست. نباید این چیزها ما را دلسرد کند.   امام جمعه پلدشت افزود: اگر ناکارآمدی هست باید با انتخاب خوب آن را جبران کنیم نه با عدم انتخاب.     انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حجت الاسلام والمسلمین امام جمعه میاندوآب مشارکت حداکثری امام خمینی ره نماز جمعه امام راحل حسن زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۸۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بازبینی در حرایم بهداشتی دامپروری جهت مشارکت حداکثری مردم در حوزه دام

اگرچه ضوابط مربوط به حرایم بهداشتی دامپروری با هدف تأمین سلامت دام و مردم به وجود آمده اند، اما به عنوان مانعی بر سر راه فعالان اقتصادی عمل می کند. کارشناسان معتقدند که بازبینی در این حرایم می تواند بستری برای فعالیت بیش از پیش متقاضیان به وجود بیاورد تا نوعی پویایی را در این حوزه شاهد باشیم.

برخی بدون هیچ دلیل منطقی همچنان بر اجرای سخت گیرانه ضوابط مربوط به حرایم بهداشتی دامپروری اصرار دارند. در حالی که به زعم کارشناسان، فاصله تنها عاملی نیست که از شیوع بیماری ها جلوگیری می کند. به زعم آنان، استفاده از روش هایی مانند واکسیناسیون، قرنطینه و کنترل تردد دام ها می تواند روش های موثرتری برای مقابله با شیوع بیماری ها از طریق دامپروری ها باشد.

به هر حال، برخی با ادله منطقی خواستار بازبینی در حرایم و فواصل بهداشتی دامپروری و تصویب هیئت وزیران هستند. بر اثر اجرای سخت گیرانه ضوابط مربوط به این حوزه شاهد هستیم که بستر برای برخی سوءاستفاده ها فراهم شده است.

 زمانی، راهبر مجوزهای نظام مهندسی کشاورزی کشور را در خصوص حرایم بهداشتی دامپروری و اما و اگرهایی که پیرامون این موضوع وجود دارد، جویا شدیم که در ادامه می آید.

زمانی در خصوص حرائم بهداشتی دامپروری و انتقاد کارشناسان مبنی بر اینکه این ضوابط طی یک دهه گذشته مورد بازبینی قرار نگرفته و به تصویب هیئت وزیران نرسیده است، تصریح کرد: این موضوع درست است که مصوبات مربوط به حرایم بهداشتی باید به تصویب هیئت وزیران برسد و تا کنون چنین کاری انجام نشده است.

وی ادامه داد: نوعی تناقض ها در زمینه حرائم بهداشتی دامپروری شاهد هستیم که نیاز است طی بررسی های دقیق تعیین تکلیف شود. به طور مثال، در روستاها دامپروری های کوچک در کنار یکدیگر هستند و اتفاقی نمی افتد، اما زمانیکه دامپروری در سطح صنعتی مطرح می شود، فواصل بهداشتی را به صورت سخت گیرانه اعمال می کنیم. چه طور است که در روستاها دام ها در کنار یکدیگر مشکلی به وجود نمی آورند، اما در بخش صنعتی این موضوع مشکل ساز می شود.

راهبر مجوزهای نظام مهندسی کشاورزی کشور خاطرنشان کرد: البته ما می دانیم که دامپروری در سطح صنعتی مقتضیات خاص خودش را دارد. همچنین انتظار نداریم، بدون توجه به اصول بهداشتی در مورد حرایم و فواصل تصمیم گیری شود. اما واقعیت این است که طی یک دهه گذشته بر اثر دستاوردهای علمی، شرایط تغییر کرده است و نیاز به بازبینی ضوابط حرایم داریم. قطعاً در برخی موارد می توانیم به حذف فواصل بپردازیم و زمینه را برای حضور بیشتر مردم در این بخش ها فراهم کنیم.

زمانی گفت: حرایم و فواصل تعیین شده برای دامپروری ها باعث شده است که افراد بسیاری از ورود به این حرفه محروم شوند. از سوی دیگر، این سخت گیری ها موجب شده است که نوعی انحصار برای صادرکنندگان مجوزها به وجود بیاید. به طور کلی، هر جایی که انحصار وجود داشته باشد، زمینه برای سوءاستفاده نیز مهیا می شود.

وی ادامه داد: به منظور ایجاد بستری برای فعالیت بیشتر و مشارکت حداکثری مردم در اقتصاد کشور، نیاز است به تسهیل مجوزدهی بپردازیم و بازبینی ای در ضوابط مربوط به فواصل و حرایم بهداشتی داشته باشیم.

راهبر مجوزهای نظام مهندسی کشاورزی کشور خاطرنشان کرد: همه گیری هایی که طی سال های اخیر شاهد آن ها بوده ایم، نشان می دهند که فاصله تنها معیار برای جلوگیری از بروز بیماری ها نیست. در برخی موارد ممکن است فاصله های چند برابر فواصلی که الان تعیین شده است، نتواند از انتقال بیماری ها جلوگیری کند.  

وی در پایان تأکید کرد: به لحاظ فنی نیاز است که متخصصان امر به بررسی موضوع بپردازند و زوایای امر را به درستی تبیین کنند. به طور مثال، در صنعت سبزه و یا گلخانه آیا نیاز به اعمال حرایم داریم. حتی در مورد فواصل واحدهای دامی نیز باید بررسی های دقیق صورت بگیرد و ضوابط به تصویب هیئت وزیران برسد.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • جهانگیری: رساندن مردم به این باور که فرزندان خمینی پاسدار غرور ملی مردمشان هستند عین سیاست ورزی است
  • تقدیر از ۱۸۰ فعال عرصه مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۲
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی (ره) شهر ایلام
  • چگونه بصیرت امام خمینی (ره) موجب تقویت بنیان ارتش شد؟
  • امام خمینی (ره) روح تازه‌ای به کالبد ارتش دمید
  • مدل دانشگاهی تمدن ایرانی الگوی ۲۰۰ دانشگاه در دنیا است
  • امام جمعه رشت: به زودی شاهد ‌اضمحلال اسرائیل خواهیم بود
  • ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی گرامی باد
  • تاکید بر مردمی‌تر کردن مشارکت‌ها در اجرای طرح عفاف و حجاب
  • لزوم بازبینی در حرایم بهداشتی دامپروری جهت مشارکت حداکثری مردم در حوزه دام