Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@22:14:29 GMT

امام‌جمعه شیراز: کاندیداها از تخریب یکدیگر بپرهیزند

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۲۹۱۹۰

امام‌جمعه شیراز: کاندیداها از تخریب یکدیگر بپرهیزند

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز افزود: رقابت باید در جامعه اسلامی وجود داشته باشد اما کینه و دعوا در میان ملت  جامعه اسلامی جایی ندارد.

وی همچنین اهمیت مشارکت مردم در انتخابات را یادآور شد و با گرامیداشت یاد امام خمینی گفت: طبق وصیت امام راحل در خصوص انتخابات مردم باید در تمام صحنه‌های انتخاباتی حضور داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام‌جمعه شیراز گفت:  امام خمینی در وصیت خود، همه آحاد جامعه را مسئول اصلاح و انتخاب دانسته‌اند.
وی تصریح کرد: برخی کاندیداهای ریاست جمهوری پس از عدم احراز صلاحیتشان توسط شورای نگهبان، اعلام کردند که ما انتخابات را قبول نداریم که باید به آنها گفت شما چه کاره هستید که برای اسلام تعیین تکلیف می‌کنید؟ آن هم زمانی که امام ملت حضور در انتخابات را وظیفه مردم دانسته است.
نماینده ولی فقیه در استان فارس همچنین با اشاره به فرارسیدن سالروز قیام ۱۵ خرداد گفت: ماهیت و واقعیت انقلاب ما برگرفته از قرآن است؛ اگر در انقلاب به قرآن و اهل بیت(ع) نپردازیم، بدون اینکه بخواهیم، انقلاب به مرور ماهیت خود را از دست خواهد داد.
دژکام ادامه داد: ورود به عرصه سیاست، شعار و عمل در راستای عدالت و...همگی برگرفته از دستورات قرآن است؛ حقیقت جز در پرتو قرآن نصیب کسی نخواهد شد، چرا که قرآن انسان ساز است و جامعه را تربیت می‌کند.
وی همچنین گفت: نخستین رمز پیروزی انقلاب در سال ٥٧ اخلاص، نیت و انگیزه الهی بود.
امام جمعه شیراز گفت: یکی از وجوه‌ تفاوت انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب‌ها ، قرآنی بودن، خدایی بودن و محور قرار دادن قرآن در نظام اسلامی است.
او افزود: بر اساس دیدگاه امام راحل قرآن، انسان ساز است و اگر فردی بخواهد انسانی کامل و خداشناس باشد باید از تعالیم قرآنی بهره کافی ببرد.
نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان این نکته که معیار و خط مشی انقلابی بودن در وصیت امام راحل مشخص شده است، تاکید کرد: کسی نمی‌تواند بیش از امام مدعی انقلابی بودن باشد، اما اگر به دنبال حرکت در مسیر انقلاب هستیم باید وصایای ایشان در جامعه محقق شود.
دژکام با اشاره به اهمیت تلاش برای حفظ نظام اسلامی گفت: باید در این مسیر ممارست کرده و نقشه‌های دشمنان را خنثی کنیم.

برچسب‌ها امام جمعه شیراز لطف الله دژکام شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امام جمعه شیراز لطف الله دژکام شیراز امام جمعه شیراز لطف الله دژکام شیراز فارس اخبار کنکور امام جمعه شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۹۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت زبان هنر در تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی

ایسنا/لرستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به ضرورت حمایت از هنرمندان به ویژه پیشکسوتان، گفت: کارگروه بررسی مشکلات فرهنگی هنری شهرستان‌ها ایجاد می‌شود.

اعظم روانشاد امروز نهم فروردین‌ماه در ضیافت اندیشه اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآنی و مساجد شهرستان دلفان، ضمن ابراز خرسندی از حضور در این جمع اظهار کرد: هدف از برگزاری این سلسله نشست‌ها شنیدن دغدغه‌ها و مسائل و مشکلات و استفاده از نظرات اهالی فرهنگ استان در برنامه‌های پیش‌رو است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تاکید رئیس جمهور در جلسه اول سال جاری گردهمایی مدیران و کارگزاران دولت مردمی مبنی بر میز حل مساله و ضرورت رسیدگی به مسائل مختلف، در همین راستا کارگروه تخصصی بررسی مسائل صنفی اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه ایجاد می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اضافه کرد: پیگیری مسایل صنفی، صندوق هنر، اولویت‌های اصلی کارگروه‌ بررسی مشکلات فرهنگی هنری شهرستان‌ها خواهد بود.

روانشاد با اشاره به اهمیت زبان هنر در تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی، گفت: بهره‌گیری از ظرفیت بزرگ هنرمندان و زبان نافذ هنر لازمه پیشبرد اهداف جهاد تبیین در جامعه اسلامی به ویژه استان لرستان است.

وی بیان کرد: جامعه هنرمندان استان لرستان جامعه فرهیخته، توانمند و اثرگذاری است که جلوه‌های هنر آن‌ها نه تنها در استان بلکه در سایر استان‌ها نمایان است و باید با یک برنامه‌ریزی دقیق از این ظرفیت، در جهت تبلور هر چه بیشتر گفتمان انقلاب اسلامی استفاده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ادامه داد: هنرمندان به عنوان سرمایه مهم اجتماعی و نفش راهبری که دارند اگر تعامل داشته باشند اتفاقات خوبی می‌افتد سبب افزایش سرمایه های اجتماعی می‌شود.

روانشاد با اشاره به اینکه هنرمندان مهمترین سرمایه‌های اجتماعی یک کشور به شمار می‌روند و نقش راهبری دارند، بیان کرد: هنر نقش مهم و انکارناپذیری در روند تکامل اجتماعی داشته و هنرمندان نقش مهمی را در تقویت نشاط اجتماعی و ارتقای فرهنگ جامعه دارند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی و هنری موجود در شهرستان دلفان به نقش فرهنگ و هنر در کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد سلامت، پویایی و نشاط اجتماعی در جامعه اشاره کرد و بر هماهنگی و هم افزایی هنرمندان این شهرستان در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

وی ابراز امیدواری کرد دیدار با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه به صورت فصلی در سراسر استان برگزار خواهد شد که مشکلات و دغدغه‌های اهالی فرهنگ بررسی پیگیری و تا حصول نتیجه ادامه داشته باشند.  

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عصبانیت شدید امام جمعه شیراز: اگر نمی‌توانید مساجد نصیرالملک و وکیل را اداره کنید، خودم مدیریت کنم
  • اهمیت زبان هنر در تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی
  • فیلم| انتقاد امام جمعه شیراز: اگر نمی‌توانید مدیریت کنید، به سبک خودم مدیریت کنم
  • (ویدئو) ️انتقاد امام جمعه شیراز: اگر نمی‌توانید مدیریت کنید، به سبک خودم مدیریت کنم
  • دیدار مداحان و شعرای آیینی با امام جمعه شهرکرد
  • مردم از گرانی‌ها و نوسانات بازار گلایه دارند
  • شورای وحدت به‌دنبال تشکیل فراکسیون وحدت در مجلس است
  • انزجار مردم شیراز از فاجعه بیمارستان شفای غزه + فیلم و تصاویر
  • اعلام انزجار مردم شیراز از فاجعه بیمارستان شفای غزه
  • سالک، عضو جامعه روحانیت مبارز: مردم مهمترین هدف مورد هجوم دشمن است/ خیلی از اصول‌گرایان هم کوتاهی کردند/ وجود انسان‌های بی‌بصیرت مانع رشد وحدت امت است