Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-10@20:57:32 GMT

مهمترین کار امام خمینی (ره) مهجوریت زدایی از قرآن بود

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۲۹۷۰۴

مهمترین کار امام خمینی (ره) مهجوریت زدایی از قرآن بود

حجت الاسلام محمدعلی رضایی اصفهانی روز جمعه در وبینار بررسی ابعاد فکری و شخصیتی امام خمینی (ره) در مشهد افزود: مقام آوری قاریان ایرانی در مسابقات بین المللی، توسعه حفظ قرآن کریم، توسعه نشریات قرآنی، رشد تفسیر قرآن و افزایش مراکز تخصصی آموزش قرآن کریم نسبت به قبل از انقلاب گویای همه چیز است.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) رویکرد سیاسی و اجتماعی به آیات قرآن کریم داشت بطوریکه مراسم حج را از حالت عبادی صِرف خارج کرد و موضوع برائت از مشرکان را در این زمینه مطرح کرد همچنین حج را محور وحدت مسلمانان دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث جامعه المصطفی قم گفت: در مراسم نماز جمعه هم این رویکرد دیده می‌شود. قبل از انقلاب در برخی شهرها نماز جمعه اقامه می‌شد اما رویکرد سیاسی و اجتماعی نداشت و امام راحل آن را با رویکرد سیاسی و اجتماعی مطرح کرد.

مبانی نظریه ولایت فقیه

مدیر گروه فلسفه و کلام جامعه المصطفی نمایندگی خراسان هم با اشاره به نظریه ولایت فقیه امام خمینی (ره) گفت: از مبانی نظری امام راحل در ولایت فقیه، ولایت نبی خاتم (ص) و امام معصوم (ع) و تداوم و ضرورت ولایت است که بر این اساس بعد از نبی اکرم (ص)، امام معصوم (ع) عهده دار اجرای قوانین است و در زمان غیبت کبری نیز نایب امام احکام را باید اجرا کند.

حجت الاسلام سید مجید میردامادی با بیان اینکه مبنای دیگر امام خمینی (ره)، لزوم ولایت تشریعی و سیاسی اولیای الهی است افزود: این مبنا را اگر به معنای پیش فرض نپذیریم نظریه ولایت فقیه، تمام نخواهد بود. باید بپذیریم ولایت تشریعی و سیاسی اولیای الهی ثابت است و بقای تکلیف و احکام و قوانین دینی و ولایت تشریعی حجت الهی ضروری است و این موضوع در زمان غیبت هم با ادله اثبات شده است.

وی ادامه داد: مبنای دیگر امام راحل در موضوع ولایت فقیه، عدم جدایی دین از سیاست و ضرورت تشکیل حکومت اسلامی است. بر این اساس اسلام سازنده همه ابعاد دنیوی و اخروی انسان و دین کامل و جامع است. امام راحل لزوم حکومت را ضرورت تحقق رویه رسول الله (ص) و امیرالمومنین علی (ع) و مفاد آیات و روایات می داند.

برچسب‌ها مشهد امام خمینی قرآن کریم رحلت امام خمینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد امام خمینی قرآن کریم مشهد امام خمینی قرآن کریم رحلت امام خمینی اخبار کنکور امام خمینی ولایت فقیه امام راحل قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۹۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای مسلح ایران حافظ و پشتیبان ولایت‌فقیه هستند

ایسنا/گیلان نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: نیروهای مسلح ایران حافظ و پشتیبان ولایت‌فقیه هستند و بسیاری از ارتش‌های منطقه نیز به این موضوع اذعان دارند.

آیت‌الله رسول فلاحتی امروز، ۲۱ فروردین‌ماه در جمع صمیمی فرماندهی و کارکنان پایور مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم(ع) نداجا رشت به‌مناسبت سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی و هفته ارتش اظهار کرد:‌ نیروهای مسلح ایران به‌ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی راهبردی ارتش ما دارای دو ویژگی و چند نماد خاص هستند که آن‌ها را در دنیا متمایز کرده است.

وی با اشاره به شاخصه ایمان و مردمی بودن نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران افزود: ایمانی که نیروهای مسلح ما از آن برخوردار است، در سایر ارتش‌های جهان وجود ندارد و لذا نیروهای مسلح ایران از دل مردم، با مردم و برای مردم هستند و زندگی می‌کنند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه نیروهای مسلح ایران حافظان ارزش‌های اسلامی و منافع ملی امت اسلامی و ایران اسلامی هستند، تصریح کرد: نیروهای مسلح ما در راه خدا و حفظ ارزش‌ها، شهدایی را تقدیم کرده و در این مسیر جانفشانی‌های زیادی داشتند.

امام جمعه رشت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع‌ مقدس، شهدای عرصه دریا تا شهدای انتظامی اخیر افزود: جان‌فشانی‌ نیروهای مسلح ما امروز چندین هزار کیلومتر دورتر و با عبور موفقیت‌آمیز از اقیانوس‌ها و دریاها که مایه اعجاب ارتش‌های دنیا و جهانیان شد، قابل مشاهده است؛ دلاورمردانی که مقابل چشمان قدرت‌های پوشالی از آبراه‌های بزرگ عبور کرده و منجر به عقب‌نشینی آنان شدند.

وی گفت: نیروهای مسلح ایران حافظ و پشتیبان ولایت‌فقیه هستند و بسیاری از ارتش‌های منطقه نیز به این موضوع اذعان دارند

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد علی صیاد شیرازی و مجاهدت و رشادت فراموش‌ناشدنی وی در عملیات مرصاد، بیان کرد: از سال ۵۹ که دولت بعثی عراق به کشورمان حمله کرد تا سال ۶۷ که قطعنامه ۵۹۸ امضا شد، هیچ روزی برای مردم کرمانشاه به سختی روزهای حمله منافقان و عملیات مرصاد نبود؛ مردم آن روزها در اضطراب زیادی به‌سر می‌بردند و منافقان کوردل نیز از هیچ جنایتی چشم‌پوشی نمی‌کردند اما خداوند، منافقان را در همان ابتدای مسیر نابود و ویران کرد؛ منافقانی که تصور رسیدن به‌میدان آزادی ظرف یک هفته را داشتند، گویا صدام می خواست از شرشان خلاص شود و آن‌ها را وارد این نبرد کرد و آن‌ها نیز شکست سختی خوردند و نابود شدند.

آیت‌الله فلاحتی افزود: خداوند به ملت، جوانان و نیروهای مسلح ایران یاری رساند و به آنان عزت بخشید اما منافقان کوردل امروز آواره کشورها هستند و خوار و ذلیل شدند.

امام جمعه رشت‌ با بیان اینکه شهید صیاد شیرازی یک فرمانده و انسان زبده الهی بود، تصریح کرد: نیروهای مسلح ما در دوران دفاع مقدس موفق شدند دشمنان را در دریا، زمین و هوا وادار به عقب‌نشینی کنند و این موفقیت‌ها با مجاهدت فرماندهان فداکاری همچون شهید صیاد شیرازی به‌دست آمد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نیروهای مسلح ایران حافظ و پشتیبان ولایت‌فقیه هستند
  • دورهمی رمضانی فعالان صنعتی با نماینده ولی فقیه  + فیلم
  • تصاویری از مجلس تلاوت قرآن کریم در دبیرستان ولایت اسلام آباد هرند
  • تاکیدنماینده ولی فقیه درآذربایجان غربی برتوسعه فعالیتهای قرآنی
  • محفل قرآنی هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز در مصلای امام خمینی(ره) شهر ایلام
  • بزرگ‌ترین محفل قرآنی در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در حوزه مقاومت بسیج امام رضا (ع) انابد + تصاویر
  • رونمایی از مجموعه کتاب‌های تفسیر قرآن رهبری در بیروت
  • تشریح مفاهیم روز قدس در اندیشه امام راحل
  • هدف امام خمینی (ره) از نامگذاری روز قدس وحدت اسلامی بود