Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@01:04:43 GMT

مراسم ارتحال امام خمینی (ره) در بوشهر برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۲۹۷۳۰

مراسم ارتحال امام خمینی (ره) در بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا خدری بعد از ظهر جمعه در مراسم ارتحال امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد که در پارک شغاب بوشهر برگزار شد امام راحل را از محبوب ترین رهبران تاریخ ایران عنوان کرد و اظهار داشت: محبوبیت هیچ رهبری در جهان معاصر به انداره امام خمینی (ره) نیست.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به رمز و راز محبوبیت امام (ره) گفت: مقام، ثروت، شهرت، ساده زیستی و علم و دانش هیچکدام عامل اصلی محبوبیت امام خمینی (ره) نبوده بلکه ارتباط عمیق با خداوند مهمترین عامل موفقیت ایشان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امام (ره) در درجه بالای دین شناسی و فقاهت، عرفان و فلسفه اسلامی قرار داشت گفت: امام راحل به جهت ارتباط عمیق با خدا محبوب مردم شد. هرکسی که در زندگی خود در درجه اول ارتباط خود را با خدا عمیق کند محبوبیت او نیز در بین مردم بیشتر می‌شود.

حجت الاسلام خدری به رمز موفقیت امام پرداخت و گفت: نظام سلطه بعد از ۴۴ سال تا کنون کشور را رها نکرده و تلاش می‌کند ما را به زانو در بیاورد، حال تصور کنید در دوران پیش از انقلاب چگونه با تکیه بر قدرت شرق و غرب فشار می‌آوردند اما امام باور داشت که اگر حرکت کند خداوند نیز به او کمک خواهد کرد به همین دلیل به نصرت الهی اعتقاد راسخ داشت.

وی دومین عامل موفقیت امام راحل را مردمی بودن آن عنوان کرد و بیان داشت: ایشان این مردمی بودن را از اصل اسلام نشأت گرفته بود چراکه پیامبر اسلام (ص) مردمی بود؛ رهبر و حکومتی که مردمی نباشد موفق نخواهند بود و نمونه آن حکومت دیکتاتوری صدام در عراق است که ساقط شد.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه نگاه امام راحل جهانی بود افزود: امام خمینی (ره) همواره بر وحدت کلمه و اتحاد تکیه داشت و راهی را ترسیم می‌کرد و می‌گفت که این راه باید ادامه داشته باشد و جهانی شود و اعتقاد داشت که این راه باید در هسته‌های مقاومت شکل بگیرد که امروز تا حدی این اتفاق افتاده است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر در ادامه سخنان خود با اشاره به موضوع انتخابات پیش رو، بر حضور حداکثری مردم در انتخابات تاکید کرد و گفت: نزدیک به ۲۴۰ هزار شهید در راه حفظ انقلاب اسلامی خون را تقدیم کردند و امروز مدیون این شهیدان هستیم؛ امروز بسیاری از فشارهایی که بر ما تحمیل شده به واسطه فشارهای دشمن و بخشی دیگر به واسطه عملکرد دولت بوده که مردم را ناامید کرده است.

وی افزود: امروز می‌بینیم که رسانه‌های خارجی به صحنه آمدند تا مردم را از حضور در انتخابات منع کنند و کسی پای صندوق‌های رأی نرود. بنابراین اول از همه باید مردم را ترغیب و اقناع کرد که مشارکت حداکثری داشته باشند و در مرحله دوم فرد اصلح را انتخاب کنند.

کد خبر 5227785

منبع: مهر

کلیدواژه: قیام 15 خرداد بوشهر رضا خدری سالروز ارتحال امام خمینی انتخابات 1400 ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه گرگان سالروز ارتحال امام خمینی امام خمینی ره آمار کرونا اردبیل مشارکت مردم در انتخابات چالش شایستگی خطبه های نماز جمعه قیام 15 خرداد عکس استانها امام خمینی امام راحل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۲۹۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم شصت و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله العظمی بروجردی

 مراسم شصت و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله العظمی بروجردی

با سخنرانی حاج شیخ حسین انصاریان

با مداحی حاج سید مهدی میرداماد

سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، بعد از نماز مغرب و عشاء

مسجد اعظم قم

 

 

دیگر خبرها

  • شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد
  • (تصاویر) مراسم شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله بروجردی
  • کارگران فردا با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • امشب: مراسم سالگرد آیت‌الله بروجردی در مسجد اعظم قم/ 3 ویژگی مرجع فقید
  • مصلی امام خمینی (ره) برای برگزاری نمایشگاه کتاب آماده می‌شود
  • مراسم شصت و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله العظمی بروجردی
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود
  • مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال آیت الله بروجردی برگزار می شود
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه‌ معصومه(س) برگزار می‌شود
  • برای نخستین بار ؛ حضور سفیر عربستان در فرودگاه امام خمینی(ره) همزمان با اعزام زوار ایرانی + فیلم