Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-20@13:05:37 GMT

فروش این خودرو‌ها ۱۰۰ میلیون زیر قیمت کارخانه!

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۳۰۱۳۸

فروش این خودرو‌ها ۱۰۰ میلیون زیر قیمت کارخانه!

رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو اظهار داشت: در بازار چه در مورد خودرو‌های خارجی و چه خودرو‌های داخلی رکود کامل حاکم است. با توجه به این که تا دو هفته آینده انتخابات برگزار می‌شود یا احتمال دارد که مذاکرات وین به نتیجه‌ای برسد، خریدار خرید خود را انجام نمی‌دهد. فقط کسانی که نیاز فوری به خرید دارند این کار را انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش پول نیوز، سعید موتمنی در مورد وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: بازار به همان روال هفته‌های گذشته است، تغییر قیمت زیادی در بازار مشاهده نمی‌شود و همچنان در رکود است. با افزایش نرخ دلار از کانال ۲۲ هزار تومان به ۲۴ هزار تومان طی دو روز، قیمت‌ها حدود ۲ یا ۳ میلیون تومان نسبت به هفته گذشته بیشتر شده است، وقتی قیمت ارز با افزایش مواجه می‌شود اثر روانی خود را بر بازار می‌گذارد و خریدار و فروشنده هردو بلاتکلیف می‌مانند. ولی تاثیرات این موضوع در بازار چندان پررنگ نیست چراکه خریداری در بازار خودرو وجود ندارد.

وی افزود: در بازار چه در مورد خودرو‌های خارجی و چه خودرو‌های داخلی رکود کامل حاکم است. با توجه به این که تا دو هفته آینده انتخابات برگزار می‌شود یا احتمال دارد که مذاکرات وین به نتیجه‌ای برسد، خریدار خرید خود را انجام نمی‌دهد. فقط کسانی که نیاز فوری به خرید دارند این کار را انجام می‌دهند.

موتمنی با تاکید به اهمیت افزایش عرضه تصریح کرد: اگر عرضه توسط تامین‌کنندگان بیشتر بود، از آنجا که خریداری در بازار نیست. علی رغم افزایش قیمت دلار حتما قیمت‌ها ریزش پیدا می‌کرد، باید توجه داشت که وقتی که در بازار رکود وجود دارد قدرت چانه‌زنی مشتریان نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد پیشنهاد خودروسازان در حوزه قیمت‌گذاری خودرو گفت: ما با قیمت‌گذاری دستوری مخالف هستیم، اما این نیز شرطی دارد. اگر در بازار خودرو انحصار نداشته و واردات آزاد باشد و صاحب کارخانه کالای خود را به هر قیمتی که می‌خواهد عرضه کند، مشتری نیز تشخیص می‌دهد که برای کالا این مقدار پول را پرداخت می‌کند یا نه. اگر واردات خودرو در آینده نزدیک آزاد شود همه این مسائل خود به خود حل می‌شود.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو ادامه داد: در صورت واردات، قیمت‌ها در بازار تنظیم می‌شود. برای مثال خودرو‌های چینی که در داخل کشور مونتاژ می‌شوند الان در بازار ۱۰۰ میلیون تومان کمتر از قیمت کارخانه فروخته می‌شوند. خریدار احساس می‌کند که قیمت شرکت گران است و خرید نمی‌کند، آن‌ها هم مجبور می‌شوند خودرو‌ها را با اقساط بلندمدت بفروشند. در صورت آزاد بودن واردات اگر یک شرکت قیمت بالایی برای کالای خود تعیین کند دیگر خریداری نخواهد داشت.

وی افزود: آزادسازی قیمت خودرو زمانی معنا پیدا می‌کند که واردات خودرو نیز آزاد و انحصار شکسته شود. در شرایط فعلی این انحصار است که اجازه نمی‌دهد خودروی با کیفیت تولید شود. در شرایطی که خودروساز می‌بیند هر خودرویی که تولید می‌کند میلیون‌ها نفر برای آن صف می‌کشند و پول پرداخت می‌کنند، دیگر به کیفیت محصول فکر نمی‌کند بلکه به فکر به موقع تحویل دادن آن خواهد بود. باید اجازه داده شود واردات آزاد شود در این صورت بازار راه خود را پیدا می‌کند.

موتمنی همچنین در مورد اثر احتمالی آزادسازی قیمت برخی از خودرو‌ها بر بازار بیان کرد: اگر پیشنهاد خودروسازان در مورد قیمت‌گذاری خودرو نیز اجرایی شود، تاثیری روی بازار نمی‌گذارد. سوال این است حتی اگر قیمت خودرو از ۱۰۰ میلیون تومان به ۱۵۰ میلیون تومان برسد، به اندازه کافی خودرو در بازار عرضه خواهد شد که فاصله قیمتی بازار و کارخانه شکسته شود؟ آیا شرکت می‌تواند نیاز بازار را تامین کند؟ اینطور نباشد که یک روز عرضه شود و ده روز نشود تا اختلاف قیمتی ۵۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان برسد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اگر به اندازه کافی عرضه انجام می‌شد الان هم این فاصله قیمتی به وجود نمی‌آمد. بعد از سال ۹۶ اختلاف قیمت بازار و کارخانه یک یا دو میلیون تومان بود، اما الان این اختلاف قیمت بعضا به ۹۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان می‌رسد؛ بنابراین مشکلی ندارد که کارخانه‌ها قیمت‌گذاری کنند، اما سعی کنند به اندازه کافی عرضه کنند تا اختلاف قیمت به جای ۵۰ یا ۶۰ درصد در حد ۱ یا ۲ درصد باشد.  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: اخبار خودرو ویروس کرونا بیماری های واگیردار پول نیوز میلیون تومان اختلاف قیمت ۱۰۰ میلیون قیمت گذاری خودرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۰۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این خودروی آلمانی ارزان‌تر از چینی‌های بازار ایران/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فولکس واگن تی راک در کارخانه های پرتغال و چین (FAW-VW) تولید می شود و نسخه Cabriolet (دو در با سقف جمع شونده) آن تنها در کارخانه آلمان به تولید می رسد. احتمالاً ماموت خودرو مانند ID.۴ فولکس واگن تی راک را از کارخانه چین به ایران می آورد.

مشخصات فنی کراس اوور فولکس واگن T-ROC

این کراس اوور جدید فولکس واگن به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژر TSI با پاشش سوخت مستقیم مجهز است. توان خروجی این پیشرانه ۱۵۸ اسب بخار با گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر است. جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه DSG هم توان را به چرخ های جلوی فولکس واگن T-ROC می رساند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این کراس اوور آلمانی و جدید ۹.۴ ثانیه اعلام شده است.

امکانات تی راک ؛ کراس اوور جدید فولکس واگن

ماموت خودرو می خواهد تا نمونه ای به نسبت کامل از کراس اوور جدید فولکس واگن را به بازار ایران عرضه کند. برای همین در کاتالوگ اولیه T-ROC آمده است که این خودرو به شش کیسه هوا، رادار تابلو خوان، ترمز اضطراری اتوماتیک، کروز کنترل تطبیقی، تهویه اتوماتیک دو کاناله، دنده پشت فرمان، گرمکن صندلی های جلو، گرمکن فرمان، سقف پانوراما، فناوری LED چراغ ها، درِ صندوق عقب برقی، نور پردازی کابین، دوربین ۳۶۰ درجه، ترمز پارک برقی، اتوهلد، استارت دکمه ای، سیستم صوتی بیتس، سنسور نور، سنسور باران، شارژر بیسیم تلفن همراه، رانندگی خودکار بین خطوط، رادار خط خوان، اتوپارک و… مجهز است.

گفته می شود که بزودی فولکس واگن تی راک به عنوان محصول جدید بازار خودروی ایران با قیمتی در محدوده ۲.۵ تا ۳ میلیارد تومان در سامانه وارداتی‌ها به فروش می‌رسد.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897405

دیگر خبرها

  • این خودروی آلمانی ارزان‌ تر از چینی‌ های بازار ایران+عکس
  • قیمت خودرو امروز ۱ اردیبهشت+ جدول
  • این خودروی آلمانی ارزان‌تر از چینی‌های بازار ایران/ عکس
  • پژوپارس LX امروز در بازار چقدر قیمت خورد؟
  • بازار داغ فروش حواله خودرو؛ پژو پارس ۲۹۰ میلیون تومان!
  • این خودروی پرطرفدار ۵۵ میلیون تومان گران شد !
  • پژو پارس ۹۰۰ میلیون تومانی در راه است؟
  • قیمت خودرو امروز ۳۰ فروردین + جدول
  • افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی قیمت پژو پارس درب کارخانه/ دلار در مرکز مبادله ثابت مانده است/ جا برای خودرو‌های وارداتی در بنادر نداریم/ واکنش رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به واگذاری پرسپولیس به بانک‌ها
  • افزایش قیمت کارخانه ای خودرو کلید خورد؟