Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@19:24:10 GMT

رییسی:دولت مردمی وعده ای نمی دهد که‌نتواند عمل کند

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۳۰۹۳۳

رییسی:دولت مردمی وعده ای نمی دهد که‌نتواند عمل کند

به گزارش ایرنا، این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  درحاشیه ضبط برنامه تلویزیونی گفتگو با جوانان در شبکه ۳ سیما اظهار داشت: واکاوی ابعاد شخصیتی و ویژگی‌های خط امام یک ضرورت و بهترین فرصت برای شناخت امام راحل (ره) است.

وی از دولت به‌عنوان مهم ترین بخش در کشور یاد کرد که متولی امور مردم است و افزود: رفتار دولت‌مردان باید بیش از دیگران به خط و مشی امام (ره) و اخلاق و سلوک سیاسی ایشان نزدیک‌ باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کاندیدای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت مردم انتظار دارند مدیرانشان نسبت به رعایت اخلاق و اجرای عدالت و توجه به عقلانیت و همچنین توجه به مشکلات مردم و رفع  دغدغه‌های آنها پیشتاز باشند.

رئیسی افزود: ما سازمان‌های مردم نهادی در کشور داریم که به صورت خودجوش و آتش به اختیار خدمات بسیاری برای مردم انجام می‌دهند ولی در خط مقدم خدمت رسانی به مردم، دولت قرار دارد.

این نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری از صداقت  به عنوان اولین عنصری یاد کرد که مردم انتظار دارند دولت به آن پایبند باشد.

رئیسی گفت: صداقت مسئله بسیار مهمی است و یکی از مهمترین دلایلی که امروز مردم را بسیار ناامید کرده و گاهی شاهد بعضی از عکس العمل ها از آنها هستیم همین بی صداقتی برخی افراد است.

وی ادامه داد: مردم می خواهند دولت‌مردان با آنها صادقانه حرف بزنند و راز محبوبیت امام (ره)‌ هم برخورد صادقانه با مردم بود.

این نامزد ریاست جمهوری گفت: امروز مردم می پرسند چرا بعضای ها با صداقت با آنها حرف نمی زنند و آنها را در جریان مسائل قرار نمی‌دهند و به آنان نمی گویند قرار است چه کاری انجام شود تا در مقابل کار انجام شده قرار نگیرند و غافلگیر نشوند.

رئیسی با بیان این‌که همه امور زندگی مردم و مسائل کشور باید قابل پیش‌بینی باشد، خاطر نشان کرد که دولت آینده با اتخاذ تدابیر واقعی، همه امور مردم و مسائلی چون نظام تولید، توزیع و قیمت‌گذاری را قابل پیش‌بینی می‌کند.

وی با تاکید بر این‌که کاندیداها باید وعده صادق بدهند، تصریح کرد: یکی از ویژگی های دولت مردمی و همه همکاران آن که در خدمت مردم خواهند بود این است که وعده‌ صادق می‌دهد.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری دومین ویژگی دولتش را پیگیری مطالبه مردم عنوان کرد و گفت: با شناختی که از مطالبات مردم داریم تلاش می‌کنیم صدای مردم باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: صدای مردم بودن، مردم را به دولت نزدیک و نزدیک‌تر و آن سرمایه اجتماعی که امروز در بخش های مختلفی دچار آسیب شده، احیا می‌کند. 

وی با بیان این‌که کار برای دولت فاقد سرمایه اجتماعی بسیار دشوار است متذکر شد که این سرمایه اجتماعی با صداقت دولت‌مردان با مردم و بیان خواست آن ها و توجه به رفع دغدغه‌های آنها به دست می آید. 

رئیسی ادامه داد: از مهم‌ترین برنامه‌های دولت آینده آن است که هم در وعده‌ها صداقت داشته باشد و هم به‌گونه‌ای عمل کند که مردم احساس صداقت در رفتار و گفتار دولتمردان داشته باشند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص واردات کالاهای مصرفی و فراهم کردن امکان رقابت با کالاهای ایرانی گفت: دولت برای تامین زندگی مردم از طریق تولید داخل به مسأله‌ تولید، کیفیت و فرآوری کالا و بهبود زنجیره تامین و تولید توجه ویژه دارد.

رئیسی با اشاره به سؤال برخی که می‌پرسند آیا اشکال دارد کالای‌ دارای مشابه داخلی وارد و بازار رقابت ایجاد شود، متذکر شد: اگر واردات موجب تضعیف و آسیب دیدن تولید داخل شود حتماً اشکال دارد.

وی ادامه داد امروز ما باندهای ثروت و سوداگران و ارتباطات بسیاری در دستگاه‌ها را می بینیم که متاسفانه علی رغم هشدار هایی که تا کنون داده شده دست به واردات بی‌رویه می‌زنند.

رئیسی با بیان این‌که نباید اجازه داد واردات بی‌رویه کمر تولید را بشکند، افزود: کالاهایی که در داخل امکان تولید دارند با واردات بی رویه بازارشان را از دست می‌دهند و از بین می‌روند.

رئیسی تصریح کرد: اگر کیفیت کالاهای داخلی به اندازه‌ای بود که زمینه رقابت با کالاهای مشابه خارجی را داشت و توانست در بازارهای خارجی جای خود را باز کند اشکال ندارد کالای خارجی در کنارشان قرار گیرد اما در وضع فعلی هرگونه واردات بی رویه یا واردات کالاهای دارای مشابه داخلی به ضرر تولید ملی است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه دولت برای عرضه اینترنت رایگان گفت اینترنت و فضای مجازی مانند برق و تلفن از مهم ترین ساخته های دست بشر است که زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است.

رئیسی افزود: البته سرعت و گستره فراگیری اینترنت نسبت به دیگر ساخته‌های بشری بیشتر است و امروز می‌بینیم که بسیاری از امور زندگی شهری و روستایی و باسواد و بیسواد و زن و مرد و پیر و جوان و کودکان در فضای سایبری انجام می شود.

وی ادامه داد: برخی اقشار در

 جامعه امکان پرداخت هزینه اینترنت را ندارند و ما برای تامین نیازها و تسهیل دسترسی آنها به اینترنت و فضای سایبر، یک میزان حداقلی از اینترنت را به صورت رایگان ارائه می‌دهیم.

رئیسی در عین حال گفت که میزان اینترنتی که قرار است به صورت رایگان در اختیار آحاد مردم خصوصاً افراد و اقشار کم درآمد و بی درآمد قرار گیرد را در آینده اعلام می کند.

وی با اشاره به فعالیت زنان و مردان در تولید محتوا در فضای مجازی گفت: امروز می بینیم یک معلم بسته آموزشی ایجاد می کند یا یک خانم خانه دار آموزش آشپزی می دهد اما درآمد آن به جیب دیگران می رود.

رئیسی گفت عدالت ایجاب می کند تا ساز و کاری طراحی کنیم که درآمد حاصل از این نوع اشتغال به کسانی برسد که در این حوزه فعالیت دارند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم با اشاره به فقدان زیرساخت‌های لازم برای توسعه و تقویت فضای مجازی گفت که دولت آینده تامین زیرساخت ها و اجرا طرح‌هایی چون تخصیص اینترنت تخصصی به اقشار خاص را پیگیری می‌کند.

رئیسی در پاسخ به سؤالی در خصوص مناظرات انتخاباتی که از فردا آغاز می شود ابراز امیدواری کرد محور مناظرات انتخاباتی این دوره کارنامه و برنامه کاندیداها و وعده های صادق باشد تا مردم بتوانند به یک تصمیم روشن برسند.

برچسب‌ها اینترنت سید ابراهیم رییسی ایرنا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اینترنت سید ابراهیم رییسی ایرنا اینترنت سید ابراهیم رییسی ایرنا اخبار کنکور انتخابات ریاست جمهوری نامزد انتخابات واردات بی رویه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۰۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح وزیر ارتباطات درباره شرایط افزایش سرعت اینترنت

وزیر ارتباطات گفت: ما به هیچ وجه وعده افزایش صد برابری سرعت اینترنت در سال ۱۴۰۳ را ندادیم.

به گزارش ایسنا، عیسی زارع پور در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در باره افزایش سرعت اینترنت گفت: بارها گفتم که در شهرهایی که فیبر نوری راه اندازی می شود، مشترکینی که فیبر نوری دریافت کنند، سرعت اینترنت شان تا ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه یعنی صدبرابر سرعت موجود افزایش پیدا می کند، پس به هیچ وجه وعده افزایش صد برابری سرعت اینترنت در سال ۱۴۰۳ را ندادیم.

وی افزود: این آروزی ماست و برای آن تلاش می کنیم و ان شاءالله طبق قانون برنامه هفتم توسعه تا پایان برنامه باید همه ساختمان های کشور از طریق فیبر نوری متصل شوند و ان شاء الله آن روز روزی است که همه افزایش صد برابری سرعت را احساس خواهند کرد.

 ادامه دارد ...

دیگر خبرها

  • جامعه نخبگان کار و تولید به کمک مردمی سازی اقتصاد بیایند
  • امکان جهش تولید با تولد آسان و رشد سریع بنگاه‌های اقتصادی مردمی
  • سیاح: جهش تولید با تولد آسان و رشد سریع بنگاه‌های اقتصادی مردمی ممکن است
  • افزایش تولید ملی با مشارکت مردم از مهمترین راهکار‌های رفع مشکلات اقتصادی
  • توضیح وزیر ارتباطات درباره شرایط افزایش سرعت اینترنت
  • رییسی: خیرین شریک راهبردی دولت هستند
  • نماینده مجلس:دولت رئیسی کاری کرده که حتی شرکتهایی که کار دانش بنیان نمی کنند، خودشان را دانش بنیان جا می زنند
  • رئیسی: مشکلات با دستور حل نمی‌شود
  • رییسی: خیرین شریکی راهبردی برای دولت هستند
  • تاکید رئیسی بر ضرورت رفع موانع مردمی‌سازی و مشارکت عمومی در امور خیر