Web Analytics Made Easy - Statcounter

دختر علیرضا زاکانی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مهمان ویژه برنامه گفتگوی صمیمی با نماینده نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری شبکه دو سیما بود.

خبرگزاری میزان - زینب زاکانی دختر علیرضا زاکانی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ویژه برنامه گفتگوی صمیمی با نماینده نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری، درباره خانواده خود گفت: دکتر زاکانی سه دختر دارند که خواهر بزرگم کارشناسی رشته تاریخ و فرهنگ تمدن ملل اسلامی دانشگاه تهران خواندند و الان مشغول به تحصیل در مقطع ارشد در رشته تاریخ تشیع و معلم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خواهر دومم کارشناسی رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه شریف خواندند و در مقطع ارشد هم رشته علوم انسانی دیجیتال خواندند و بنده هم کارشناسی رشته روانشناسی بالینی در دانشگاه تهران خواندم و الان هم مشغول به تحصیل در رشته روان شناسی شناختی دانشگاه تهران هستم.

دختر آقای زاکانی همچنین در پاسخ به اینکه آیا در جایی مشغول به کار هستید گفت: خواهر دومم از ترم دوم کارشناسی کار را شروع کردند و کار نرم افزاری می‌کنند.

وی همچنین درباره اینکه مادر در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کنند اظهار داشت: ایشان تحصیلات سطح سه حوزه را دارند و چندین سال است که کار فرهنگی به صورت جدی پیگیری می‌کنند و بیشتر هم در حوزه مهدویت کار کردند.

زاکانی درباره این سوال که آیا تا به حال اجاره نشین بودید و این حس را تجربه کردید گفت: در حدود ۳۰ سالی که ایشان متاهل هستند، ۲۰ سال را مستاجر بودند و ده سالی است که خانه دار شدند.

دختر آقای زاکانی در مورد بهترین اخلاق پدر هم اظهار داشت: خیلی مهربان، دلسوز و شوخ طبع هستند.

وی در خصوص بدترین اخلاق ایشان هم بیان کرد: ایشان خیلی دغدغه کار دارند و به شدت در فضای کار تلاش می‌کنند که باعث شده وقت برای خود و خانواده کم اختصاص بدهند و این از گذشته وجود داشته که سبب شده تا مانند بقیه دختران با پدر وقت نگذرانم.

دختر آقای زاکانی در خصوص سوال دیگری مبنی بر اینکه دلسوزی پدر را برای مردم در کجا دیدید گفت: ایشان به چشم خانواده خود به مردم نگاه می‌کنند.

وی افزود: بارزترین و کلی‌ترین این ویژگی این است که ایشان از دوران جنگ، انقلاب و بعد از آنکه وارد مسئولیت شدند، در دوران نمایندگی شان با فساد که مبارزه کردند واقعا جان و آبروی شان را کف دست شان گذاشتند و به خاطر مردم از جان و مال و آبرو یشان گذشتند که به نظر بنده این بارزترین مصداق دلسوزی ایشان است.

دختر آقای زاکانی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آخرین موضوعی که باعث عصبانیت پدر شده چه بوده گفت: من بیشتر عصبانیت شان و روحیه تحکم و جدی صحبت کردن ایشان را در مبارزه با کسانی که حق مردم را می‌خورند دیدم، و واقعا وقتی جایی بوده که حق مردم خورده شده ایشان جدی ایستادند و با لحن خیلی قاطع و مستحکم جواب کسی که این کار را می‌کنند دادند.

وی درباره بزرگترین نقطه قوت آقای زاکانی هم بیان کرد: ایشان خیلی خیلی شجاع هستند و با هیچ کسی از هر جناحی رودربایستی ندارند و این ویژگی باعث شده که ایشان هرجا که دیدند حق مردم در حال ضایع شدن است و فسادی صورت می‌گیرد به واسطه این شجاعت و عدم رودربایستی بتوانند صحبت کنند.

دختر آقای زاکانی افزود: نکته خیلی مهمتر این است که با توجه به سابقه خودشان مبنی بر اینکه که درجایی دست به بیت المال نبردند و در هیچ جا سوءاستفاده و از رانتی استفاده نکردند باعث می‌شود که بتوانند صحبت کنند و مجبور نباشند که ظلمی را ببینند و سکوت کنند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی اینکه تصویر اشتباهی که برخی مردم ممکن است از آقای زاکانی در ذهن داشته باشند چیست هم اظهار کرد: اواخر یک سری حواشی برای ایشان و خانواده شان درست کردند به طور خاص یک بخش‌هایی از صحبت ایشان را بلد و تقطیع کردند و تیتر زدند و سعی کردند این تصور را القا کنند که ایشان نسبت به فرزندان خود احساس خاص بودن دارند، که من با جدیت و صداقت تمام عرض می‌کنم درطول سال‌هایی که زندگی کردم چه در برخورد با خودم و چه در برخورد با خواهرانم هیچ وقت با ما طوری برخورد نشده که احساس کنیم خاص هستیم و یا ویژگی خاص داریم، رویه زندگی ما هیچ وقت این نبوده که احساس خاص بودن کنیم یا اینکه با ما به صورت یک آقازاده رفتار شود.

دختر آقای زاکانی افزود: این حواشی که برای ما ایجاد می‌کنند چیز جدیدی برای خانواده ما نیست، در هر برهه‌ای که ایشان با مفاسد اقتصادی و با کسانی که حق مردم را می‌خوردند برخورد می‌کردند در زندگی ما یک مساله‌ای پیش می‌آمد و تهدید‌ها شروع می‌شد.

وی ادامه داد: اگر بخواهم به صورت مصداقی موضوع را مطرح کنم، یک بار نامه‌ای را به حیاط خانه ما انداختند که روی آن نوشته شده بود خانواده زاکانی از بین موارد زیر، یکی را انتخاب کنید؛ خفه خوان و سکوت، جنازه و جنازه کشی، بی آبرویی و رسوایی.


دختر آقای زاکانی گفت: این تهدید‌ها و ایجاد حواشی برای ما تازگی ندارد منتها جنس آن در حال عوض شدن است به گونه‌ای که از روش‌های جدید هم استفاده می‌شود و این اتفاقات در برهه‌های مختلف در زندگی ما اتفاق می‌افتاد؛ این موضوعات خیلی برای ما چیز تازه‌ای نیست و به آن عادت کردیم منتها جنس آن در حال عوض شدن است و از روش‌های جدیدتر استفاده می‌کنند و ظاهرا گزینه سوم یعنی بی آبرویی و رسوایی را اضافه کردند و می‌خواهند از طریق فشار به خانواده و تخریب شخصیتی و اخبار جعلی به اهداف خود برسند که در همین جا به آن‌ها می‌گویم این روش هم جواب نمی‌دهد.

وی درباره تفریح و سرگرمی پدر هم گفت: تفریح ایشان در کنار خانواده بودن است، ایشان ۴ نوه دارند که بازی با آن‌ها خستگی را از تن ایشان به در می‌کند.

دختر آقای زاکانی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه ایشان معمولا برای سفر و استراحت به جایی می‌روند بیان کرد: در سال‌های اخیر و قبل کرونا هر سال خداوند لطف می‌کرد و سفر اربعین می‌رفتیم و خیلی به این سفر علاقه داشتند.

وی در پاسخ به این سوال که چه موضوعی درباره پدر وجود دارد که دیگران آن را نمی‌دانند گفت: یک موضوعی است که خودم هم تا یکی دو ماه قبل از آن اطلاع نداشتم، ایشان می‌گفتند که خیلی وقت‌ها که صبح‌ها از خانه بیرون می‌رفتم و از شما خداحافظی می‌کردم تو دلم فکر می‌کردم که این آخرین باری است که شما را می‌بینم، به نظرم خیلی سخت بوده اگر ایشان این همه سال خیلی وقت‌ها با ما اینطوری خداحافظی کردند. به واسطه تهدید‌هایی که ایشان را می‌کردند.

دختر آقای زاکانی درخصوص سوابق کاری پدر هم قبل از سمت رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس و چهار دوره نمایندگی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ایشان در مقطعی مسئول سازمان بسیج دانشجویی کل کشور بودند و از همان زمان هم با شبکه دانشگاهیان و متخصصان در ارتباط بودند و همچنان هم ارتباط شان را با این افراد حفظ کردند، البته افرادی که در آن زمان دانشگاهی بودند الان به متخصصین و مدیران این کشور تبدیل شدند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه شما به عنوان دختر آقای زاکانی فکر می‌کنید که پدر بتوانند رئیس جمهور خوبی شوند هم بیان داشت: بله. حتما، این ویژگی در پدر بنده به واسطه سوابقی که دارند وجود دارد، در حوزه‌های مختلف در حوزه اقتصاد، سیاست، سلامت به واسطه رشته‌ای که تحصیل کردند، در حوزه امور فرهنگی و اجتماعی به واسطه فعالیت‌ها و مسئولیت‌های مختلفی که در حوزه‌های مختلف داشتند و مسئولیت فعلی که در مرکز پژوهش‌های مجلس دارند ارتباط مستمری که با نخبگان در حوزه‌های مختلف داشتند هم با چالش‌ها آشنا هستند و هم با راهکار‌ها برای مقابله با این چالش ها.

دختر آقای زاکانی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه ایشان اخیرا یا تا به حال بر مشکل خاصی فائق آمدند گفت: بله، ولی چیزی که الان بخواهم به آن اشاره کنم این است که ایشان به واسطه همین مبارزه‌های تعداد دفعات بالا با مفسدین دانه درشت اقتصادی که تا حالا داشتند بار‌ها از ناحیه اشخاص و یک سری نهاد‌ها از ایشان شکایت شده و به دادگاه رفتند، ولی به دلیل اینکه صحبت‌های ایشان همیشه مستدل بوده هر دفعه تبرئه شدند.

وی درباره برخی واژگانی که مجری برنامه از او پرسید پاسخ داد:
شفافیت: حق مردم
ساده زیستی: چیزی که همیشه سعی کردند در زندگی خود پیاده کنند.
نخبگان: پیشرانان تحول.
بخش خصوصی: جایی که می‌شود اقتصاد را مردمی کرد.
تحول: چیزی که برای آن آمدند.

دختر آقای زاکانی در توصیف پدر هم اظهار داشت: آقای زاکانی فردی هستند که هر جایی که کشور نیاز داشته سعی کردند همان جا حضور پیدا کنند، در عرصه دفاع مقدس، بعد از آن در عرصه علمی در دانشگاه و بعد از آن تشکل‌های دانشجویی و بعد هم نمایندگی مجلس و در این مقطع هم احساس کردند برنامه و راهکار‌هایی دارند که می‌توانند بر مشکلات فائق بیایند، بنده به عنوان یک جوان، زن، مادر و دانشجو اگر ایشان پدرم هم نبودند به ایشان رای می‌دادم، چون می‌دانم با برنامه‌هایی که دارند می‌توانند کشور را به یک ایران قوی و پیشرفته تبدیل کنند و مطمئن هستم که از پس این کار بر می‌آیند.

بیشتر بخوانید: زاکانی: تصمیمات دولت غیر کارشناسی و سیاست‌زده بود

انتهای پیام/

برچسب ها: علیرضا زاکانی انتخابات 1400

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: علیرضا زاکانی انتخابات 1400 پاسخ به سوال دیگری مبنی انتخابات ریاست جمهوری علیرضا زاکانی حق مردم پدر هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۳۱۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی پویش های انتخاباتی در کرج

ولی پوری در نشست کمیسیون دانشجویی استان البرز با محوریت هم اندیشی جهت برنامه ریزی لازم و اقدامات مرتبط با مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این پویش های انتخاباتی و کرسی های آزاد اندیشی باید در دانشگاه های استان عملیاتی شود .

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر مشارکت حداکثری و حضور اقشار مختلف در صحنه انتخابات، نقش دانشگاهیان را ویژه دانست و افزود: اقدامات اثرگذار مرحله اول باید در مرحله دوم انتخابات نیز باید استمرار داشته باشد.

رییس ستاد انتخابات استان البرز یادآورشد: جهاد تبیین امری مهم در جهت ترغیب مردم برای حضور در انتخابات بوده و دانشجویان و اساتید دانشگاهی نقش مهمی در انجام فریضه جهاد تبیین و بیان دستاوردهای نظام مقدس اسلامی دارند.

در نشست کمیسیون دانشجویی استان البرز اعضا به بیان نظرات و پیشنهادات خویش پرداخته و مسائل و مشکلات دانشگاه های استان نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

استان البرز با ۲ حوزه انتخابیه شامل حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد، فردیس و حوزه انتخابیه ساوجبلاغ، طالقان، نظرآباد و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی دارای سه کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

با اعلام نتایج دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در یازدهم اسفندماه سال گذشته تکلیف حوزه انتخابیه ساوجبلاغ ،طالقان ،نظرآباد و چهار باغ که دارای یک کرسی در مجلس شورای اسلامی است با انتخابات  علی حدادی مشخص شد.

اما حوزه انتخابیه کرج ،اشتهارد و فردیس که دارای ۲ کرسی در بهارستان است علیرضا عباسی منتخب نخست مردم این حوزه انتخابیه شد و کرسی دیگر با رقابت نزدیک ۲ نامزد انتخاباتی علی شیرین زاد و مصطفی سعیدی سیرایی در دور دوم تعیین تکلیف می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • عکس صمیمی بازیگران سریال «نون خ» پربازدید شد
  • (تصاویر) ترس و وحشت مانع از کارزار انتخاباتی در مانیپور
  • دیدار صمیمی نماینده ولی فقیه در استان با مردم دیواندره
  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • راه اندازی پویش های انتخاباتی در کرج
  • استعفای «پریدر» از سرپرستی شطرنج
  • شادی پریدر از سرپرستی فدراسیون شطرنج استعفا داد
  • اعلام زمان بندی مرحله دوم انتخابات مجلس
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر دفاع آمریکا با ولیعهد بحرین
  • دانشجویان دانشگاه آزاد از دیدار صمیمی با رهبر انقلاب می‌گویند